Klematis Skrevet 10. juni 2009 #1 Del Skrevet 10. juni 2009 Da har jeg endelig lagt ut brudekjolen min til salgs. Får jeg ikke solgt, lurer jeg på å få den sydd om til dåpskjole. Har nemlig ikke noe familiekjole som det er forventet at vi skal bruke, og synes i grunn det er en fin tanke at den lille kan døpes i samme kjole som jeg giftet meg i :rødme: Noen som har erfaring med det? Vil det bli dyrt å få en 'sydame' til å gjøre det? Er det eventuelt noe en (som meg uten spesielt mye symaskinerfaring) kunne klart selv? Har postet denne også under Graviditet og spebarn, da levere til 'sydame'-delen av spørsmålet ikke har så mye med hobby å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modic Skrevet 11. juni 2009 #2 Del Skrevet 11. juni 2009 Da har jeg endelig lagt ut brudekjolen min til salgs. Får jeg ikke solgt, lurer jeg på å få den sydd om til dåpskjole. Har nemlig ikke noe familiekjole som det er forventet at vi skal bruke, og synes i grunn det er en fin tanke at den lille kan døpes i samme kjole som jeg giftet meg i :rødme: Noen som har erfaring med det? Vil det bli dyrt å få en 'sydame' til å gjøre det? Er det eventuelt noe en (som meg uten spesielt mye symaskinerfaring) kunne klart selv? Har postet denne også under Graviditet og spebarn, da levere til 'sydame'-delen av spørsmålet ikke har så mye med hobby å gjøre Jeg kan ikke hjelpe deg når det gjelder pris, osv, men tenkte uansett å si at min dåpskjole er sydd av min oldemors brudekjole. Den gangen var det vel vanligere enn nå, men uansett er det veldig koselig å gjøre det på den måten! Hadde jeg ikke hatt familiekjolen til mine egne (fremtidige) barn, så hadde jeg gjort slik som du tenker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #3 Del Skrevet 20. juni 2009 Er det ikke noen i familien som syr ? Da kjøper du bare mønster til vel en hundrelapp. Men så spørs det kanskje på hvilke stoff brudekjolen er i . Har en niese som hadde en enkel kjole i noe som ligna tyktsilkestoff det ble en fin dåpskjole hun sydde av den. Morro og ha kjole til dine "etterkommere" av din brudekjole. Slør ? Da kan det også tas vare på til barn. en nabo brukte sløret etter sin bestemor som feira gullbryllup samme dag hun gifta seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 20. juni 2009 #4 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg syr litt, og har fort erfart hvor vansklig det faktisk er å sy pent. Så med mindre du syr/har fått ordentlig syopplæring (noe jeg ikke fikk på skolen), eller noe sånt ville jeg ikke klippet i brudekjolen med det første. Men nå kan det jo fort hende at du er bedre enn meg, som fortsatt er på nybegynner stadiet Hvis du vil komme i kontakt med noen som syr på hobbybasis, enten for å få hjelp/tips eller se om noen av dem kanskje vil gjør det for en rimlig penge ville jeg registret meg på www.sykroken.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 20. juni 2009 Tusen takk for innspill, alle sammen. Har ikke fått solgt kjolen enda, så kanskje jeg skal vurdere dette nærmere. Skal se om jeg ikke kan finne et fint mønster. Kanskje jeg tør å prøve meg på det selv, men da må jeg først kjøpe meg symaskin Og prøvesy minst et par eksemplarer i noe billigere stoff først Er vel strengt tatt mer realistisk å få den levert inn til noen som kan sy Men hadde vært hyggelig å kunne starte en familiekjoletradisjon på denne måten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 21. juni 2009 #6 Del Skrevet 21. juni 2009 Tusen takk for innspill, alle sammen. Har ikke fått solgt kjolen enda, så kanskje jeg skal vurdere dette nærmere. Skal se om jeg ikke kan finne et fint mønster. Kanskje jeg tør å prøve meg på det selv, men da må jeg først kjøpe meg symaskin Og prøvesy minst et par eksemplarer i noe billigere stoff først Er vel strengt tatt mer realistisk å få den levert inn til noen som kan sy Men hadde vært hyggelig å kunne starte en familiekjoletradisjon på denne måten! Sånn hvis du vil prøve sy noen eksemplarer før du kjøper deg en dyr symaskin (med mindre du kommer til å bruke den videre) finnes det flere steder man kan leie maskin, f.eks. her i Oslo. På f.eks. Fru Liland (fortsatt i Oslo) så kan du gå på kurs hvor du selv velger hva du vil lage. Uansett hva du velger ønsker jeg deg lykke til, høres ut som en start på en fin tradisjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå