Gå til innhold

Kjolepanikk!

Anbefalte innlegg

Gjest D-shol
Skrevet

Det eneste jeg skikkelig skikkelig gruer meg til når det gjelder bryllupsforberedelsene er den store kjolejakten.

Jeg har funnet drømmekjolen, men tror ikke den kommer til å se bra ut på meg. I tillegg har jeg sikkert 100 andre kjoler jeg har skikkelig lyst på.

Generelt sett er jeg skikkelig dårlig på å ta avgjørelser, alt fra å velge antrakk og frisyre til å bestemme dagens middag, så hvordan skal det gå når jeg skal velge den eneste brudekjolen jeg noen gang skal bruke?

Tips, råd, hjelp, erfaringer, trøst?

Skrevet (endret)

Har du vært og prøvd kjoler? Ofte ser man seg blind når man bare ser bilder av kjoler. Min opplevelse var iallefall at man når man er og prøver kjoler så liker man flere av de man ikke enset da man bare så bilder av dem.

Jeg endte opp med å kjøpe en kjole som jeg bare lo av da forloveren min tok den frem fra stativet, og den ligner overhodet ikke på noen av de jeg hadde "bestemt" meg for ved å se på bilder på forhånd. :)

Edit: klønete formulering.

Endret av -Englefjes-
Skrevet

Hva med å prøve å bestemme deg for en stil du liker spesielt godt? da kan du prøve flere kjoler i den samme stilen og se hvordan de passer til deg! Da vil du også begrense utvalget av kjoler til prøving!

Det er så utrolig mange penge kjoler der ute, så jeg er sikker på at du blir kjempe fornøyd uansett hvilken du velger! Ta med deg noen gode veninner på kjoleprøvingen! Noen som ikke er redde for å si fra om du prøver en kjole som kanskje ikke er riktig for deg!

Skrevet

Min erfaring er at jeg endte opp med den kjolefasongen som jeg var 100% sikker på at jeg med min fasong IKKE kunne ha ;) Så bestill deg time i en brudesalong med godt rykte og be dem hjelpe. Ta gjerne med forlover/en god venninde og prøv i vei. Prøv også de typer kjole du ikke tror du kommer til å passe, kanskje blir du overrasket?

Skrevet

Enig med Klematis.

Noe som fungerte fint for meg var også å gå i litt mindre brudesalonger. Store salonger som Brudekjolen har så gigantisk utvalg at det kan være vanskelig å se skogen for bare trær.

Skrevet

Enig med de andre her, dra ut og prøv kjoler i en salong. De som jobber der er ofte flinke til å se hva som kan kle deg, og plukker ut litt ulike kjoler du kan prøve, og så kan man gå videre ut fra fasonger etc der.

I tillegg tenker jeg at man kanskje bør være forsiktig med å være for opphengt i at det skal være KJOLEN med store bokstaver...

Jeg var litt som deg, hadde tittet og sett så utrolig mange ulike kjoler jeg likte.

Dro på brudesalongen, og forklare litt hva jeg tenkte meg. Hun plukket ut flest kjoler ut fra det, og noen hun foreslo. Jeg endte opp med to kjoler til slutt i ganske lik stil som det sto mellom.

Likte begge to veldig godt, de satt godt og begge passer fint til min stil og resten av bryllupsstilen. Den ene kostet 17000 og den andre 7000. Hadde jeg hatt ubegrenset med penger, så hadde jeg sikkert kjøpt den dyreste, da jeg kanksje innerst inne, i alle fall da, likte den best. Men jeg var jo superfornøyd med den andre også.

Nå er bryllupet om 10 dager ( :sjokkert: ), og jeg gleder meg bare enormt mye til å ta på kjolen, og jeg er veldig glad jeg prioriterte som jeg gjorde.

Sånn, litt på siden, men bare litt tanker rundt det å være for bestemt på at det kun finnes en kjole som er "rett". Sier ikke du tenker sånn, men det er vel andre som kan tenke slik innimellom ;)

Skrevet

Ja, håper det er mange som kan være fine!! er livredd for å prøve kjoler og ikke finne noen fine.....!!!!! tenker at jeg burde gå ned noen kilo før jeg nærmer meg en salong........... men det er vel urealistisk.......

men er så redd for å ikke finne en fin fasong/slankende fasong...... ser ut som om man må være strektynn for å kle kjolene i bladene......:(

Skrevet

Jeg ble veldig overasket når jeg prøvde kjole. Jeg har former på godt og vondt, og hadde aldri trodd jeg skulle kle den typen kjole jeg endte opp med. Jeg trodde også jeg måtte ned noen kilo først.

Et lurt tips som jeg gjorde, var å gi betjeningen frie tøyler til å foreslå kjoler.

Jeg prøvet to eller tre kjoler hun kom med, med som hun ikke synes var helt riktig.

For meg var det vanskelig å se, for de ble ikke snørt helt igjen. (De satt så løst.)

Men da hadde hun dannet seg et godt inntrykk av hva jeg kledde, og kom med KJOLEN.

På hengeren så den grei nok ut, men når jeg tok den på, og hun snørte den som den skulle være, var den fantastisk.

Den fremhever det jeg liker, og strammer inn det jeg ikke liker. Jeg trodde aldri jeg kunne gå med en sånn kjole. Og at jeg kunne bli så fin.

Så bestill time så fort som mulig, istedenfor å grue deg. :jepp:

Skrevet

wow, det hørtes flott ut:):) tenk om det faktisk kan bli fint:):)?!

da skal jeg ta ditt ord for det og grue meg litt mindre til å prøve..;) men utsetter det kanskje litt til, til jeg møter søstra mi i sommer og får mannet meg opp:)

tusen takk for betryggende ord:)

Skrevet

Det blir nok helt fantastisk. det eneste triste med kjoleprøvingen min var at jeg måtte ta den av igjen... :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...