Gå til innhold

gave til brudeparet

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal i bryllup neste helg, og har enda ikke funnet gave :(

det er en barndomsvenninne som gifter seg, som jeg ikke har så alt for mye kontakt med lenger...

så spørsmålet mitt er da? hvor mye gir man i presang?

Skrevet

Minimum 500 kr vil jeg si. Men alt fra 500-1000 kr er vanlig.

Skrevet
jeg skal i bryllup neste helg, og har enda ikke funnet gave :(

det er en barndomsvenninne som gifter seg, som jeg ikke har så alt for mye kontakt med lenger...

så spørsmålet mitt er da? hvor mye gir man i presang?

Det kommer også an på bryllupet man skal til. Har hørt som tommelfingerregel at man skal dekke kuverten. Jeg pleier å gi 1000 kr +/- fra meg og min forlovede.

Skrevet

Skal du dra alene eller med følge? Alene synes jeg 500,- er greit, drar du med følge så kan kanskje 750,- være mer "riktig"?

Som nevnt over kommer det an på bryllupet man skal til.

Skrevet
Det kommer også an på bryllupet man skal til. Har hørt som tommelfingerregel at man skal dekke kuverten. Jeg pleier å gi 1000 kr +/- fra meg og min forlovede.

Hvis man skal dekke kuverten så blir det fort 1000 kr pr pers om man er på et bryllup på restaurant ;) ...den regelen der har jeg kun hørt om på KG...

Vi bruker å gi rundt 7-800 kr i gave, noen ganger mer, andre ganger mindre. Kommer helt an på hva de ønsker seg og hva vi finner på.

Skrevet

90 % av gavene vi fikk var kr 500, også fra par.

Skrevet

Min kjære og jeg har handlet bryllupsgave til to vennepar, hvert brudepar fikk for ca 800-900kr.

Er masse salg på Glasmagasinet nå! Der kan du kanskje gjøre et lite kupp til en ikke altfor urimelig penge?!

Skrevet

Jeg kjøpte en fin vase på glasmagasinet til ca. 400 kr når jeg var i en venn og en venninnes bryllup. Den var fra meg og samboer. Det bør vel være tanken som teller, også når det gjelder bryllupsgaver. At gaven er fin og nyttig bør vel være det viktigste??

Skrevet

Jeg jobber på Tilbords og der er det jo en del som spørr om hvormye man skal legge i en gave, vi pleier å svare at det kommer ann på hvor godt mna kjenner brudeparet. Om man er i familie, bare venner, osv. Men de fleste ligger i 500-1000+ klassen. Men det varierer fra 300- over 1000,-.

Vi pleier jo å råde brudeparet å lage en gaveliste i alle prisklasser, fra hundre til mer, dette grunnet dte med hvem som kommer. Noen vil jo bare gi en oppmerksomhet, f.eks et vennepar av foreldrene, da er det greit at kan velge noe i 100,- til 400,- klassen, uten at det er bestikk, en tallerken ol. Noen syns dette er fryktelig kjedelig å gi når man bare skal ha en gave til 350,-, da blir det liksom bare en tallerken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...