Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

mange forskjellige oppfatninger av dette her..

er man opplagt "dagen der på", og har lyst å trene: har dette da effekt, eller burde kroppen få hvile?

hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det tror jeg er veldig inviduelt. Selv trente jeg gjerne om jeg var i form til det, blir jo SÅ pigg etterpå. Om du bare har drukket moderate mengder og ikke ligger strak ut så ser ikke jeg noe hinder for å komme seg opp og ut på trening. Om ikke bare en god spasertur, det hjelper virkelig på formen for resten av dagen.. Men det kommer nok delte meninger om dette tenker jeg :gjeiper:

Endret av Lotte27
Skrevet
mange forskjellige oppfatninger av dette her..

er man opplagt "dagen der på", og har lyst å trene: har dette da effekt, eller burde kroppen få hvile?

hva mener dere?

Siden du snakker om hvile, antar jeg at du trener systematisk, at det handler om å ta en ekstra hviledag (eller å fremskynde en).

Man blir ikke overtrent av én økt for mye, så hvis du føler deg opplagt, mener jeg: Kjør på. Men du bør få i deg ekstra væske, både før og etter. Og jeg ville tatt det med ro, det er lettere å få skader når man ikke er like konsentrert som vanlig.

Skrevet

Er ikke det litt motstridende? Hvis man er opplagt dagen derpå så er man vel strengt tatt ikke fyllesyk heller?

Men, ja, jeg kverulerer. Beklager. :sjenert:

Skrevet
Når man er fyllesyk jobber kroppen med å kvitte seg med alkoholen. Det er ikke ideelt å trene.

Æhm, det er vel strengt tatt det å drikke som ikke er ideelt. Artiklene sier vel heller at det finnes ikke noe ideelt etter å ha drukket, verken å trene eller å hvile. I så måte kan man jo like gjerne si at det ikke er ideelt å hvile når man er fyllesyk...

Skrevet

Det vil alltid være masse meninger for og mot. En kjenner sin egen kropp best og føles formen bra så er det bare å kjøre på. En god spasertur i frisk luft vil alltid gjøre seg godt for kropp og sjel ihvertfall.

Skrevet

nei man kan vel kanskje ikke kalle det fyllesyk når man er opplagt dagen derpå (som en nevnte tidligere i tråden)..

men poenget mitt var at jeg ofte dagen derpå føler meg ganske så opplagt (uansett alkoholinntak dagen før)..

men så mener noen at det ikke er bra for kroppen å belaste seg dagen etter...

så derfor spør jeg :)

men da kan jeg jo kanskje bare kjøre på da :)

Skrevet

Tror moderat trening kan være bra dagen derpå. Det er min erfaring på meg da. For da føler jeg meg i topp form etterpå. Men nå blir aldri jeg skikkelig fyllesjuk da.

Skrevet
Æhm, det er vel strengt tatt det å drikke som ikke er ideelt. Artiklene sier vel heller at det finnes ikke noe ideelt etter å ha drukket, verken å trene eller å hvile. I så måte kan man jo like gjerne si at det ikke er ideelt å hvile når man er fyllesyk...

:fnise:

Joa. Men når man først har drukket er det vel best å la kroppen bruke energien på å gjenopprette hormon- og vannbalanse og kvitte seg med giftstoffene fra alkoholen i stedet for å bruke den på trening. Dersom man tvinger kroppen til istedet å bruke energien på trening, tar det lenger tid for den med disse prosessene. Derfor er det i det hele lite hensiktsmessig å trene i fyllesyk tilstand, noe som jo gjør selve begrepet 'trening' litt tomt?

I lys av dette kan man absolutt si at det er mer ideelt å hvile når man er fyllesyk.

Skrevet

Vann = styrke og balanse i kroppen. Meiner alkohol er vanndrivende. Er ikke no problem å trene dagen etter ei fylle bare ein drikk mye vatn før ein legg seg og dagen etterpå.

Eller so bare slit ein seg ut. Uten resultat.

Skrevet

Tråden er ryddet iht reglene ang. reklame.

Yvonne (mod)

Skrevet
men da kan jeg jo kanskje bare kjøre på da :)

Prøv deg frem. Se hvordan kroppen reagerer og hvordan du føler deg når du har trent dagen derpå. Drikk vann og spis nærngsrik mat ihvertfall både før og etter økten.

Gjest Gjest_Melissa_*
Skrevet

Jeg tror det bare er bra å trene dagen derpå =)

Kroppen trenger å skille ut avfallstoffene, så jo før jo bedre ;D

http://lemissa.blogg.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...