millemini Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Jeg er invitert som kaffegjest i bryllupet til en venninne og jeg takket nei. Det er ikke en av mine nærmeste venniner (vi bor i samme by, tar en middag og en bytur innimellom og trener sammen to ganger i uken), og den samme helgen som bryllupet er har jeg allerede planer, søsteren min sin "Graduation" fra universitetet hun går på i England. Turen har vært planlagt siden jul, og mange fra familien vår skal reise, inkludert mamma og pappa, farmor, mormor og morfar og en tante. Bryllupsinvitasjonen kom for to måneder siden, og SU var denne helgen. Jeg sendte en mail med svaret, som de ba om i invitasjonen, og i tillegg har jeg sagt til henne "face to face" at jeg ikke kommer pga at jeg allerede har planlagt den helgen. Flybillettene er kjøpt og betalt, og hotellet er booket. Et par timer etter at jeg sendte mailen ringte venninnen min og lurte på hvorfor jeg har takket nei. Jeg sa det samme som jeg har sagt til henne tidligere, og hun ble kjempesur over at jeg ikke "prioriterer den største dagen i hennes live" og hun begynnte å gnåle om at jeg ikke er en virkelig venn siden jeg ikke kommer i bryllupet hennes... What to do?
Gunnhild83 Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Herlighet, så ego av henne.. Jeg vet ikke helt hvordan du ska takle dette jeg, men det er klart som dagen for meg at det er hun som er urimelig..
Gjest Grafica Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Det er ikke du som er urimelig her, for å si det sånn.
millemini Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2009 Takk! Det er det jeg også tenker, men jeg ble litt satt ut over at hun var så voldsomt fornærmet over at jeg takket nei, til tross for at jeg allerede har sagt fra at jeg ikke kan komme den helgen pga min søsters "Graduation"...
Fresi Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Hun er urimelig. Og jeg skal ikke en gang nærme meg kaffegjestdebatten og prioriteringer.
millemini Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. juni 2009 Bare for å ha sagt det; Jeg hadde takket nei uansett om jeg var bedt i "hele" bryllupet. Det har ingenting med at jeg er bedt til kaffe.
Fresi Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Bare for å ha sagt det; Jeg hadde takket nei uansett om jeg var bedt i "hele" bryllupet. Det har ingenting med at jeg er bedt til kaffe. Jada. Jeg klarte bare ikke å la være å tulle. Uansett er hun urimelig, ikke du.
øyenstikker Skrevet 10. juni 2009 #10 Skrevet 10. juni 2009 Og du var jo virkelig hennes gode veninne som ble bedt til kaffen liksom. De nærmeste vennene pleier og bli bedt til middag da. Så er hun fornærmet for at DU ikke er en virkelig venninde....nei, hutte mæ tu for ei dame
angara Skrevet 10. juni 2009 #11 Skrevet 10. juni 2009 Sier meg enig med de andre her... HUN snakker om prioriteringer og det å bevise at du er en "virkelig venn" - ved å komme til KAFFE etter bryllupsmiddagen hennes? Du har en helt legitim grunn til å si nei. Hun er sikkert bare stresset, kanskje det er flere som har avlyst, og da er det lett å miste fotfestet litt som stresset brud...
smilefiskeb Skrevet 10. juni 2009 #13 Skrevet 10. juni 2009 Merka eg blir litt stressa med at alle skal seie at det er dumt med kaffigjestar, og rangering av vennar og sånn... HJELP! kva har mine stakkars venna tenkt når dei "bare" får komme til kaffien!?? Vi har budsjettbryllup, men har invitert dei nermaste vennane til middagen. Vil likevel ha fleire til kaffien. Så då er eg slem med dei gjestane som ikkje blir prioritert til middag? Og nei, vi har ikkje tøyserviettar med diagram på som gave til gjestane, ei heller dokurvar eller andre liknande ting. Berre dårlig råd. PUH. Og til TS, NEI du er ikkje urimelig, og eg kan ikkje fatte og forstå kvifor ho tar sånn på vei. Kanskje ho har fått mange avslag, og blei stressa over det..? Uansett så ville eg berre tenke at ho har blitt bitt av bridezillabasillen. Ikkje tenk meir på det du. Om dagen blir ødelagt fordi du ikkje er der, giftar ho seg med feil person...
Disco Biscuit Skrevet 10. juni 2009 #14 Skrevet 10. juni 2009 Det er venninnen din som er urimelig her, du har absolutt gyldig forfall!
Gjest bambi_25 Skrevet 10. juni 2009 #15 Skrevet 10. juni 2009 Merka eg blir litt stressa med at alle skal seie at det er dumt med kaffigjestar, og rangering av vennar og sånn... HJELP! kva har mine stakkars venna tenkt når dei "bare" får komme til kaffien!?? Vi har budsjettbryllup, men har invitert dei nermaste vennane til middagen. Vil likevel ha fleire til kaffien. Så då er eg slem med dei gjestane som ikkje blir prioritert til middag? Og nei, vi har ikkje tøyserviettar med diagram på som gave til gjestane, ei heller dokurvar eller andre liknande ting. Berre dårlig råd. PUH. Absolutt ikke feil og invitere til kaffe etter middagen. Problemet med hennes venninne er vel heller at hun legger frem til hvor dårlig gjort det er av henne og hvor dårlig venn hun er som ikke dukker opp. Og er man virkelig en så god venn så burde man jo bli bedt til hele sulamitten ikke bare kaffen
effy Skrevet 10. juni 2009 #16 Skrevet 10. juni 2009 Venninnen din overreagerer. Skjønner valget ditt jeg.
Gjest SmallTalk Skrevet 10. juni 2009 #17 Skrevet 10. juni 2009 Dra på "Graduationen" til søsteren din med god samvittighet! Hadde bruden vært så god venninne som hun selv mener at du skal være, så hadde hun skjønt at du ikke kan droppe avtalen med med familien din.
Witch Skrevet 10. juni 2009 #18 Skrevet 10. juni 2009 Lurer på om denne "venninnen" er en så god venninne likevel.....
Gjest Miley Skrevet 10. juni 2009 #19 Skrevet 10. juni 2009 Lurer på om denne "venninnen" er en så god venninne likevel..... Hvorfor skulle hun være noen dårligere venninne fordi hun ble lei seg over at ts ikke kunne komme? Det er ikke enkelt å være brud, enten bryr man seg ikke om gjestene sine, ellers så bryr man seg for mye
The Kitten Skrevet 10. juni 2009 #20 Skrevet 10. juni 2009 Go to your sisters graduation, and don't feel the least bit bad about it.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå