Gjest KateW Skrevet 19. juni 2009 #41 Del Skrevet 19. juni 2009 *titter innom, vifter med puppene, blafrer med vippene, snakker om følelser, gråter litt, fniser av unødvendigheter og knekker en negl.... Løøøøøøper ut igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 19. juni 2009 #42 Del Skrevet 19. juni 2009 Jaja, får håpe du finner det du er ute etter da brutal_mann, selv har jeg aldri helt klart å se hva som er så attraktivt med brutalitet. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 19. juni 2009 #43 Del Skrevet 19. juni 2009 Jaja, får håpe du finner det du er ute etter da brutal_mann, selv har jeg aldri helt klart å se hva som er så attraktivt med brutalitet. Mvh Yvonne Å komme til poenget uten masse romantisk vissvass som bare fører til falske forhåpninger og unødvendig lang lidelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 19. juni 2009 #44 Del Skrevet 19. juni 2009 Å komme til poenget uten masse romantisk vissvass som bare fører til falske forhåpninger og unødvendig lang lidelse. Deg om det. Selv foretrekker jeg romantikk i hverdagen, både jeg og min kjære liker det. Er svært fornøyd med at han er like romantisk som meg. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 19. juni 2009 #45 Del Skrevet 19. juni 2009 Å komme til poenget uten masse romantisk vissvass som bare fører til falske forhåpninger og unødvendig lang lidelse. Er det så brutalt da? Er det ikke bare........ praktisk....? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 19. juni 2009 #46 Del Skrevet 19. juni 2009 Er det så brutalt da? Er det ikke bare........ praktisk....? :klø: Ja, og jeg trodde man kunne være begge deler jeg. Romantisk og rett på sak. Funka fint for oss ihvertfall. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 19. juni 2009 #47 Del Skrevet 19. juni 2009 Ja, og jeg trodde man kunne være begge deler jeg. Romantisk og rett på sak. Funka fint for oss ihvertfall. Mvh Yvonne Ja, ikke sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 19. juni 2009 #48 Del Skrevet 19. juni 2009 Er det så brutalt da? Er det ikke bare........ praktisk....? :klø: Jo, jeg finner det pratisk å ikke gå rundt gråten men å heller kalle en spade for en spade. Av ukjente grunner synes folk at det å få servert den nakne sanheten, spesielt i samlivspørsmål, er brutalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 19. juni 2009 #49 Del Skrevet 19. juni 2009 I så fall er jeg en brutal kvinne, men det er ikke noe jeg flagger med Har møtt et par bleikfiser av noen hankjønn som var full av viss vass, så det går vel begge veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 19. juni 2009 #50 Del Skrevet 19. juni 2009 *titter innom, vifter med puppene, blafrer med vippene, snakker om følelser, gråter litt, fniser av unødvendigheter og knekker en negl.... Løøøøøøper ut igjen* Vift mere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 19. juni 2009 #51 Del Skrevet 19. juni 2009 Jo, jeg finner det pratisk å ikke gå rundt gråten men å heller kalle en spade for en spade. Av ukjente grunner synes folk at det å få servert den nakne sanheten, spesielt i samlivspørsmål, er brutalt. Det er ikke sannheten du serverer. Du har hatt et par dårlige opplevelser og gjør dette til den hele og fulle sannhet. Selv om ting har vært på én måte før, betyr ikke det at det kommer til å være sånn i fremtiden. Det finnes fler typer gutter, og det finnes fler typer jenter. Ikke alle passer sammen og ikke alle klarer å slå seg til ro. Dette er helt individuelt, og det finnes ingen overordnet regel for hva som fungerer best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 20. juni 2009 #52 Del Skrevet 20. juni 2009 Det er ikke sannheten du serverer. Noen gang vurdert muligheten for at virkeligheten består av forskjellige versjoner der hver versjon i og for seg er rett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 20. juni 2009 #53 Del Skrevet 20. juni 2009 Noen gang vurdert muligheten for at virkeligheten består av forskjellige versjoner der hver versjon i og for seg er rett? Ja, så absolutt, men når du skriver, så skriver du jo som om det er den absolutt sannhet. 'Alle kvinner liker..', 'alle kvinner gjør..' osv. Og hvis man kommer med motargumenter, så tilhører man selvsagt et mindretall, og ikke en annen del av sannheten virker det som, fordi det da ikke stemmer med din sannhet. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 20. juni 2009 #54 Del Skrevet 20. juni 2009 Ja, så absolutt, men når du skriver, så skriver du jo som om det er den absolutt sannhet. 'Alle kvinner liker..', 'alle kvinner gjør..' osv. Og hvis man kommer med motargumenter, så tilhører man selvsagt et mindretall, og ikke en annen del av sannheten virker det som, fordi det da ikke stemmer med din sannhet. Mvh Yvonne Som nenvt utallige ganger, jeg har bare mine egne erfaringer å basere mine meninger på. Og jeg har full dekning, faktisk helt konekvente mønster, for mine meninger. Vis for meg, i handlinge og ikke ord, at en annen verden finnes og jeg skal være lydhør. Før den tid så merker jeg at jeg blir litt oppgitt av en del vedtatte sannheter hos kvinner, som ikke fører til annet enn at menn føres bak lyset og blir den lidende part i samliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #55 Del Skrevet 20. juni 2009 Du har bare ikke valgt kvinner med moral og integritet. Du kan aldri garantere deg mot at en dame dumper deg hvis følelsene hennes dør ut. Men du kan finne en dame som ikke vil være utro mot deg. Du vil vel hevde at slike ikke finnes, fordi du ikke tør å tro på det. Men en dag tør du kanskje å tro på det, og da vil du kunne finne en slik dame. Det er en del av oss, skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 20. juni 2009 #56 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Som nenvt utallige ganger, jeg har bare mine egne erfaringer å basere mine meninger på. Og jeg har full dekning, faktisk helt konekvente mønster, for mine meninger. Vis for meg, i handlinge og ikke ord, at en annen verden finnes og jeg skal være lydhør. Før den tid så merker jeg at jeg blir litt oppgitt av en del vedtatte sannheter hos kvinner, som ikke fører til annet enn at menn føres bak lyset og blir den lidende part i samliv. Det er helt greit det, at du baserer ditt syn på dine erfaringer, det er ikke det jeg sier noe på. Men det at du konsekvent og til stadighet bruker i mot meg, og andre her på forumet, at vi tilhører et mindretall. Et mindretall for hvem? Jo, for deg. Og greit nok det, men det betyr ikke at dét er den hele og fulle sannhet. Som jeg har skrevet tidligere, og som jeg kan skrive igjen, jeg er ikke uenig med deg i noe av det du skriver, fordi dine erfaringer i såmåte er like viktige som mine. Jeg nekter heller ikke for at kvinner kan være slik du beskriver. Det betyr derimot ikke at det er riktig å generalisere alle kvinner, da kvinner er individer på lik linje som alle menn. Du har like mye rett som meg, og omvendt. Hva blir da fasiten? Det finnes ingen fasit. At du har vært uheldig eller hva jeg nå skal kalle det, kan ikke jeg si noe på, du har dine erfaringer som sagt. Men jeg, som kvinne, finner meg ikke i å bli dratt over den samme kammen som disse patetiske skapningene du beskriver. Enkelt og greit. Og antagelig, vil jeg tro, ville du nok ikke møtte like stor motstand i et stort kvinneforum, som tross består av flest kvinner, om du ikke hadde formulert deg på en slik måte der du trekker linjer over hvordan kvinner er, som om du har fasitet på hvordan vi selv er. Vel, som veldig mange så finner jeg meg faktisk ikke i det, fordi jeg vet med sikkerhet at det ikke er sant for min egen del. Det er meg fullstendig likegyldig om jeg tilhører et mindretall eller ikke, jeg er den jeg er, og jeg har faktisk ingen rett, like lite du som har det, til å dra mine 'medsøstre' over den kammen du så fint liker å dra dem. For ser man litt lengre enn sine egne erfaringer, så ser man kanskje en litt annen virkelighet. Skal jeg liksom påstå at alle menn er mobbere jeg da, fordi det er min erfaring? Selvsagt skal jeg ikke det, fordi det er urettferdig for flesteparten av menn der ute at de blir dømt for de forferdelige handlingene en god del gutter/menn har utsatt meg for. Kjæresten min viste meg at menn kan være annerledes, helt klart, og ja, det tok meg en god stund før jeg så det. Mvh Yvonne Endret 20. juni 2009 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 6. juli 2009 #57 Del Skrevet 6. juli 2009 En vanlig misoppfatning som blir forkynt alle andre steder enn blant de som har peiling og innsikt. Men det kommer jo litt an på hva man mener med "frem her i verden", kommer an på hva man vil oppnå og hvem man vil være som menneske. I dette tilfellet så er det å oppnå en stabil relasjon til et hunkjønn over en ca 10 års tid. Alt har vert prøvd, untatt å ha penger. Så da prøver vi siste side i boken og ser hvor det ender. Personlig mener jeg det har en verdi i seg selv å sikte etter å være et bra menneske, og det mener jeg også litt egoistisk basert. Mange advarsler mot å pule en med samboer er jo også egoistisk basert: det kan komme tilbake og bite trådstarter i ræva på mange måter. Å handle etter dårlig moral kan også gå litt utover deg selv, din psyke og ditt selvbilde. Disse tingene har jeg både trodd på og predikert. Aldri igjen. Og så har vi den gode gamle loven om karma Nå vet jeg ikke om universet sørger for at du får som fortjent, men omverdenen tar i hvert fall notis av hvordan du behandler dem og de behandler deg like bra. Min erfarign er at folk du behandler bra ender opp med å rævkjøre deg. Hadde alle trodd på den gode gamle "spisse albuer"-regla så hadde ikke verden gått fremover i det hele tatt. Mennesket er avhengig av å behandle andre mennesker bra, om ikke annet så bare fordi man er avhengig av andre, deres tjenester og samarbeid, for å overleve. Å være kjip mot et annet menneske bryter med hele vår natur og vårt ansvar som samfunnsborgere. Føler at det er i menneskets natur (i alle fall for de som kommre seg frem her i verden) å ta det en vil ha. Den sterkeste sin rett er loven som gjelder. Ergo bør ts finne seg en singel mann, slik at samfunnet ikke går ad dundas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss~Audrey Skrevet 6. juli 2009 #58 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Min erfarign er at folk du behandler bra ender opp med å rævkjøre deg. Har ikke vert i terapi, men levde etter kardemommeloven i mange mange år. Alltid omtalt som gledesspredern både på skole og i jobb. Det fører til at en ikke har noe skikkelig sted å bo, elendig inntekt, er enslig (blitt bedratt og forlatt til fordel for en annen fem ganger på rappen...) og at en Tja... Problemet er at her inne så SIES det mye om en bedre verden. Men her inne kan en ikke se denne verdenen, eller erfare denne verdenen. Og, om du er helt ærlig mot deg selv, ville du hatt noe med en slik mann å gjøre IRL? Å være gledesspreder fører til at en ikke har noe sted å bo etc.? Her blander du korrelasjonen mellom hendelsene i ditt liv med kausalitet en liten smule.. Om man er åpen og positivt innstilt er det større sannsynlighet for at det skjer deg gode ting enn om du lukker øynene og koker vekk i din egen suppe av misnøye. Det viktigste man kan prøve å innse når ting går galt gang på gang er å finne fellesnevneren for alle hendelsene (i dette tilfellet er det deg). Om du innser at du har en "intern locus of control" ser du at du kan styre livet ditt i den retningen dú vil. Men hvis du plasserer all skyld (og kontroll) på andre og omgivelsene dine gjør du deg selv maktesløs og passiv. PS. Les gjerne mer om "locus of control" som er et klassisk psykologisk begrep som handler om gode og dårlige resultater i livet. Endret 6. juli 2009 av miss~Audrey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 6. juli 2009 #59 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Som nenvt utallige ganger, jeg har bare mine egne erfaringer å basere mine meninger på. Og jeg har full dekning, faktisk helt konekvente mønster, for mine meninger. Vis for meg, i handlinge og ikke ord, at en annen verden finnes og jeg skal være lydhør. Før den tid så merker jeg at jeg blir litt oppgitt av en del vedtatte sannheter hos kvinner, som ikke fører til annet enn at menn føres bak lyset og blir den lidende part i samliv. Man lærer andre hvordan man vil bli/forventer å bli behandlet - er det vel et "ordtak" som heter. Brutal_mann, var jo tydeligvis ikke mye til kar å "herme" etter, hvem fa#n vil oppleve alt det sviket og de onde menneskene han stadig utsettes for, for så å ende opp som bitterhetens konge. PS: Endringen må skje hos deg selv Brutal_mann, dine tanker på det individuelle plan, ingen utenforstående klarer å overbevise deg om du tar feil og at alle mennesker ikke er svin, du må selv ta et oppgjør med egen bitterhet, sårhet, tristhet og frustrasjon. Endret 6. juli 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 6. juli 2009 #60 Del Skrevet 6. juli 2009 Å være gledesspreder fører til at en ikke har noe sted å bo etc.? Her blander du korrelasjonen mellom hendelsene i ditt liv med kausalitet en liten smule.. Muligens dårlig skrevet. Poenget er at på tross av å ha vært, i noe som nå virker som et annet liv, en hyggelig, jovial gledesspreder så har en ikke noe som helst igjen for det. Ikke på noe plan. så hvorfor skal en da være snill? Om man er åpen og positivt innstilt er det større sannsynlighet for at det skjer deg gode ting enn om du lukker øynene og koker vekk i din egen suppe av misnøye. Det kan, dessverre, ikke bli så mye verre enn hva det er nå. Det viktigste man kan prøve å innse når ting går galt gang på gang er å finne fellesnevneren for alle hendelsene (i dette tilfellet er det deg). Om du innser at du har en "intern locus of control" ser du at du kan styre livet ditt i den retningen dú vil. Men hvis du plasserer all skyld (og kontroll) på andre og omgivelsene dine gjør du deg selv maktesløs og passiv. Her er jeg nesten helt enig med deg. Der er jeg som må ta kontroll over mitt eget liv, deet har du helt rett i. Og kontrollen går på å prioritere det overfladiske, for da får en i alle fall noe. Og noe er mer enn både ingenting og minusverdier. Jeg skylder ikke på andre enn meg selv for at jeg i så mange år har vært så uendelig naiv! Man lærer andre hvordan man vil bli/forventer å bli behandlet - er det vel et "ordtak" som heter. Brutal_mann, var jo tydeligvis ikke mye til kar å "herme" etter, hvem fa#n vil oppleve alt det sviket og de onde menneskene han stadig utsettes for, for så å ende opp som bitterhetens konge. Å helvete! Jeg har en tittel! PS: Endringen må skje hos deg selv Brutal_mann, dine tanker på det individuelle plan, ingen utenforstående klarer å overbevise deg om du tar feil og at alle mennesker ikke er svin, du må selv ta et oppgjør med egen bitterhet, sårethet, tristhet og frustrasjon. Jeg har tatt det oppgjøret. Jeg har innsett at den jeg var ikke tilførte livet mitt annet enn svik og elendighet. Mao så er det bare igjen det jeg ikke har prøvd før. Nemlig skarpe albuer, penger og overfladiskhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå