Gå til innhold

Sitter og moter meg opp....

Gjest Skal, skal ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Skal, skal ikke

Jeg sitter her og prøver å samle mot og styrke til "the big talk" med en jeg dater. Jeg har kjendt han lenge, og vet dermed mye om det han har opplevd. Han har brent seg kraftig før, og har vel blitt ganske skremt av det. Dette har jeg selv sett og han har fortald om det. Greia er at vi har holdt på litt fram og tilbake det siste året. I begynnelsen var det moro og bare flørt, men jeg har selvfølgelig falt for han igjen. (Ikke første gang.) Egentlig hadde jeg en ganske avslappet holdning til det på tross av mine følelser, mye pga av at han ikke var overivrig på å treffes og det stort sett dreide seg om sex. Men samtidig kommer det små drypp om at han tenker på meg, at han synest det er vanskelig, og jeg ser han blir noe utilpass om andre menn prøver seg, veldig opptatt av om jeg treffer andre, fleiper om framtiden vår sammen osv. Så jeg tenker at ok, det er noe der. Men hva? Og for å finne det ut, må jeg jo spør. Så her sitter jeg og driver med imaginære samtaler med han i hodet for å finne en grei måte å angripe det på. Cluet er at jeg er ganske sjenert, og selv brent og redd, så jeg sliter litt med å stupe inn i det for å si det slik....

Hvorfor skal det være så utrolig vanskelig?? Hvorfor kan jeg ikke bare si det rett ut uten å på forhånd innbille meg tusen forskjellige reaksjoner fra han som ikke går min vei??

Den største frykten er jo at han føler seg presset, og tar bena på nakken og springer. Hvorfor i all verden skulle jeg absolutt falle for en brent fyr??

Så hva sier jeg til han? Skal jeg bare hoppe i det, og håpe på det beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om jeg kan være til noen hjelp.. men du kan jo starte med å si at du føler at det "forholdet" dere har nå ikke holder for deg, og at det må utvikle seg til noe litt mer særiøst fra begges side dersom det fremdeles skal være noe "dere". Si at du har ordentlige følelser for han, slik jeg ser det har du ingenting å tape med å være ærlig? Er du forelsket, så gjør det, men tenkt deg også litt om. Er dere i samme omgangskrets osv kan det ble ganske ødeleggende dersom utfallet ikke er det du ønsket.. Ønsker deg lykke til, håper han tar seg sammen og forstår at du er jenta han ønsker seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Simuler de verste av de verste reaksjoner i ditt hodet. Når du er trygg på dine følelsesmessige reakjsoner så sier du ting til han rett ut.

Derifra og ut kan ingen andre enn deg selv hjelpe deg. uansett hvilken vei ting går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...