Gå til innhold

Å selge brudekjolen sin videre på finn.no; er det i det heletatt mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert ikke så mange gifte her inne, men dette er det eneste forumet jeg kan spørre på.

Jeg sitter på finn.no, og registrerer at det legges ut et helt utrolig antall brudekjoler hver dag. Jeg kjenner ingen, verken på nett eller i mitt nærmiljø, som har kjøpt kjole på finn, men derimot MANGE som kjøper ny og som håper på å delfinansiere den gjennom å selge den videre. Noe som selvsagt alltid mislykkes.

Så jeg lurer på om det i det heletatt kan oppdrives en eneste nygift sjel her inne som har fått solgt brudekjolen sin videre? Hva var isåfall "trikset", ettersom at dette ser ut til å være en umulig oppgave?

(Har ikke giftet meg ennå, og vil heller ikke selge kjolen min videre, lurer altså kun på grunn av nysgjerrighet.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter med det samme inntrykket som deg, nemlig at det må være veldig vanskelig å få solgt kjolen videre. Selv fikk jeg tak i drømmekjolen (+ tilbehør) over finn.no, og sparte dermed 13 000,- på å kjøpe den brukt. Fikk inntrykk av at hun jeg kjøpte den av hadde hatt den ute for salg i lengre tider.

Skrevet

jeg kjenner ei som klarte det :P men tror det tok ganske lang tid.

Skrevet

En ting er å ha en annonse som inneholder all info og gode bilder, en annen er rett og slett være heldig nok til at noen andre i rett størrelse vil ha akkurat din kjole... Man må rett og slett være heldig.

Skrevet

Både jeg og ei venninne av meg har kjøpt brudekjolene våre på finn. Nå har ikke jeg prøvd å selge min ennå, men venninna mi fikk solgt sin igjen på finn veldig greit... Kommer kanskje helt an på om det er noen som er på jakt etter akkurat den kjolen og om det ikke er så mange andre som selger akkurat samme kjole...

For meg var det iallefall sånn at jeg var på jakt etter en spesifikk kjole som så og si ingen hadde for salg brukt bortsett fra hun ene jeg kjøpte fra....

Men jeg ville ikke tatt med i budsjettberegningene at man får solgt kjolen sin...

Skrevet

Jeg har ikke solgt men kjøpt min på finn.no, så det skal nok være mulig. Men å forvente at man får solgt med èn gang og få tilbake den prisen man ønsket er ikke alltid lett. Jeg kjøpte en kjole som hadde ligget ute ett år og jeg ville ikke kjøpe den for prisen hun forlangte. Så hun gikk med på å prute den ned 2000 kr så hun fikk igjen noe i stedet for ingenting. Det var en eldre kjolemodell som koster 14 000 kr ny. Den fikk jeg for 5000 kr inkl. underskjørt til en verdi av 1000 kr.

Hvis du skal legge ut annonse så vær mer opptatt av å være presis med størrelse, lengde, modell og gode detaljbilder, i stedet for å prøve å selge med "drømmekjole", "verdens fineste kjole", "alle synes kjolen var nydelig" og annet bla, bla... Jeg ville også satset på å selge enkelt deler, i stedet for å selge full pakke med sko, slør, o.l. Jeg var i alle fall ikke interessert i å se helt lik ut som hun som hadde brukt kjolen før meg.

Skrevet

Jeg har prøvd å selge kjolen min på finn.no, men lyktes ikke. Er ikke interessert i å selge den for "ingenting", da kan jeg heller beholde den, og de som evt. vil kjøpe brukte kjoler er jo naturlig nok interessert i å kjøpe veldig billig. Så jeg har egentlig innsett at det er et håpløst prosjekt.

Skrevet

Denne tråden fikk meg til å huske på at jeg lenge har tenkt på å legge min kjole ut for salg. Så nå var det gjort! Har ingen store forventninger om å få solgt, men man kan jo være heldig? Hvertfall ikke så mange kjoler som ligner min der ute, og jeg synes jo min er finere enn alle de andre ;)

Så nå er det bare å vente i spenning!

Får jeg ikke solgt, lurer jeg på å få den sydd om til dåpskjole. Har nemlig ikke noe familiekjole som det er forventet at vi skal bruke, og synes i grunn det er en fin tanke at den lille kan døpes i samme kjole som jeg giftet meg i :rødme: Noen som har erfaring med det? Vil det bli dyrt? Er det eventuelt noe en (som meg uten spesielt mye symaskinerfaring) kunne klart selv?

Skrevet

Jeg fikk solgt brudekjolen min på finn.no etter 1 uke! Og hadde faktisk flere kjøpere..... Så det går an.

Brudekjolen min kostet bare 6900,- og jeg tenkte at hvis jeg får igjen 2000 så har jeg bare brukt 4900,- på kjolen. Jeg hadde uansett ikke interesse av å la den støve ned i klesskapet.

Grunnen til at jeg fikk solgt kjolen var:

- Det er en populær kjole som mange velger (lilly)

- Jeg dumpet prisen (det lå sikkert 10-12 tilsvarende kjoler ut for salg)

- Kjolen var i str. 38 - med snøring (en str. som mange bruker)

- Jeg renset kjolen før jeg solgte den

Jeg endte opp med å selge den usett, tullet den inn i gråpapir og sendte den som postoppkrav!

Har inntrykk av at mange overpriser kjolene når de skal selge dem videre. "Verdens vakreste kjole selges" etc. Vær informativ når du lager annonse, de som er på jakt etter brukt brudekjole vet somregel hva de er ute etter.

Skrevet

Å det var et godt spørsmål, jeg har hele tiden tenkt at jeg automatisk vil få solgt kjolen visst jeg bestemmer meg for å kjøpe ny:P hehe, det er jo ikke sikkert jeg gjør:-/ Jeg vet enda ikke om jeg skal kjøpe ny, har funnet meg et par modeller og merker som jeg liker veldig godt, og er ofte innom på finn for å sjekke om noen har lagt ut noen av disse så jeg eventuelt kan kjøpe brukt! Håper på at det kanskje kommer noen etter sommeren siden det er 2009 modeller;) hehe

Skrevet
Det ble diskutert her engang tidligere, og jeg er enig med at det har noe å si hvilken kjole det er. Mulig det kan bli enklere å selge hvis det er litt spesiell kjole, hvis noen vil ha akkurat den da. Hvis kjolen ikke skiller seg ut av mengden av annonsene på finn, da må man ty til andre metoder, som å sette ned prisen i forhold til andre, ta virkelig gode bilder, rense kjolen, og skrive en veldig god annonse.
Skrevet

Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe brukt kjole på finn; blant så uendelig mange annonser må vel drømmekjolen min finnes, tenkte jeg.

Men NEI. Mitt (helt sikkert ukorrekte) inntrykk av brudekjolene på finn, er at de er

- i store størrelser

- overpriset

- stort sett stroppeløse, type standard Maggie Sottero

- altfor dårlige bilder

Jeg falt pladask for en 2009-modell fra Lilly, og når den koster 6300,- ny, skal det godt gjøres å finne en kjole jeg liker bedre, brukt på finn, ettersom at de fleste kjolene som selges her har en langt høyere pris, selv brukt.

Men jeg, som alle andre, håper jo på å få solgt kjolen min videre, hovedsaklig fordi at den er litt enklere enn de jeg hovedsaklig ser der inne, pluss at den er i str 38 med korsettliv. Men jeg har altså ikke lagt det inn i budsjettet!

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...