Gå til innhold

Gifte seg i utlandet

Nanella

Anbefalte innlegg

Hei!

Må vel si da at jeg ikke skal gifte meg med det første.. Ingen her har fridd men det snakkes jo om.. Og da er samtaleemnet: Hvor og hvordan skal vi gifte oss?

Ingen av oss har lyst på kirkelig bryllup da ingen av oss er kristne og syns det da ikke passer for oss. Det jeg kunne tenke meg er at bare han og jeg drar til utlandet og gifter oss der og tar bryllupsreisen i samme slengen for så og komme hjem og ha en kanskje ikke så høytidelig bryllupsfest.

Men jeg lurer på, hvis vi skulle for eksempel ha lyst til å gifte oss i Mexico eller Frankrike eller Spania eller Irland eller ja hva som helst.. Hvordan går man da frem og hvor gifter man seg om man ikke vil ha en kirkelig bryllup? Er det noen som kan hjelpe til med å finne løsninger på litt bedre hotell og sånne ting, koster det mye?? Noen som har peiling. For å nevne det da så har ikke vi råd til å bruke hvor mye det er av penger i så fall, men regner med at det blir litt dyrere enn en vanlig ferie da selvfølgelig.

Også festen etterpå.. Noen forslag på hvordan man kan gjøre den?

Trenger bare litt ideer her jeg.. He he..

Klem XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan på det sterkeste anbefale å gifte seg i utlandet!

Knight og jeg giftet oss i Las Vegas 4. juli.

Vi bestilte en pakkeløsning (vielse, brudebukett, hotellovernatting, champagne +++) på www.aladdinweddingchapel.com .

Det høres kanskje harry ut å gifte seg i Las Vegas, men det kan også gjøres elegant og romantisk. Mange hoteller i Las Vegas har egne kapeller, og hjelper gjerne til med planlegging.

Det du uansett må ha, er prøvingsattest fra Norge.

Dvs at ekteskapsvilkårene må være oppfylt, og du må ha attest på dette fra fylkesmannen eller lignende.

Ellers går det an å gifte seg på ambassader rundt omkring i verden.

Dersom du søker på "utlandet", finner du nok mange innlegg som omhandler nettopp dette.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...