Gå til innhold

Dåpsgave -gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Skal i dåp snart til en flott gutt jeg er tante til!

Er fryktelig usikker på hva jeg skal finne på i gave!

Noen her som har kjøpt/fått en flott gave til en gutt, som ikke kostet sjorta ??

Blir veldig glad for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på foreldrene også - hva de interesserer seg for...er de friluftsmennesker går det an å kjøpe noe skikkelig utstyr - f.eks. en god kniv. Vi kjøpte det da nevøen min ble døpt. Svogeren min er glad i å fiske og er også flink til å ta med seg de to eldste gutta sine på fisking så sannsynligheten for at minstemann også blir tatt med etterhvert er stor. Gaven ble iallefall godt mottatt :D

Skrevet
Det kommer litt an på foreldrene også - hva de interesserer seg for...er de friluftsmennesker går det an å kjøpe noe skikkelig utstyr - f.eks. en god kniv. Vi kjøpte det da nevøen min ble døpt. Svogeren min er glad i å fiske og er også flink til å ta med seg de to eldste gutta sine på fisking så sannsynligheten for at minstemann også blir tatt med etterhvert er stor. Gaven ble iallefall godt mottatt :D

Kniv fikk gutten vår også, kjempflott.

Sangbøker og andre bøker han fikk er flittig brukt. (Den store sangboka, den store eventyrboka etc.)

Ellers har han fått en stol som benyttes hver dag!

Skrevet

Gutten har ei storesøster, så de har allerede det meste av bøker (sang-eventyr o.l.)!

Kniv hadde jo gått, men de er ikke en typisk frilufts familie.

Hmm, vanskelig det her! Er bare vant til jenter jeg, og de synes jeg er MYE enklere og finne gave til :P

Skrevet

Jeg har selv to gutter, og førstemann fikk et lite gullarmbånd og slipsnåler til barn.

Det har han brukt masse.

Nr to fikk ingen smykker i det hele tatt, og det savnet jeg virkelig.

Jeg hadde absolutt gått for et smykke. Det er mange som velger bort smykker når det er gutt, og det er litt synd.

Skrevet (endret)

Spør gjerne foreldrene om de liker sølvting. Veldig mange som ikke er interessert i det (kopper, rammer, album, dåpsattetsholder og sånne ting).

Her fikk tassen bl.a sølvkopp, sølvlysestake til dåpslyset, bunadskniv, bunadssølje, penger, bøker (bl.a barnebibler, det synes jeg er en veldig fin gave! Vi har ingen bibler, men det hører til når man døpes i kirka. Synes jeg.), sølvskje, barnebestikk, dåpsattestholder & album.

Endret av NysgjerrigeNilsi
Skrevet

Vår sønn fikk av sin tante en Bergans barnesekk til barnehagen, fylt med 5 Disney klassikere! Dette var en av de beste gavene han fikk.

Han fikk også den søteste lille slipsnåla, og en tripp trapp stol!

Vi er ikke fan av sølvting, men skulle de ønske seg noe slikt, pass på og ikke gravere på dem! Legg heller ved et gavekort på gravering, vi fikk to identiske sølvkopper som var begge graverte, som man da ikke får byttet!

Skrevet

Til vår tante og onkel-gutt kjøpte vi sølvetui for å oppbevare dåpsattesten i, gravert med navnet til gutten og dåpsdato, og en av "den store.."-bøkene.. :Nikke: Tror det var godnattsang-boka eller noe sånt :)

Skrevet
Gutten har ei storesøster, så de har allerede det meste av bøker (sang-eventyr o.l.)!

Kniv hadde jo gått, men de er ikke en typisk frilufts familie.

Hmm, vanskelig det her! Er bare vant til jenter jeg, og de synes jeg er MYE enklere og finne gave til :P

Kniver er jo forresten fine å spikke med også :D

Skrevet

Hva med samleboksen med Ivo Caprinos kjente og kjære filmer?

Mine tantebarn elsker dem, og det er en fin gave i seg selv!

Jeg er ikke noe fan av sølvting, så jeg vil fraråde det med mindre du vet at familien liker det..

Jeg tenker også på bøker, evt. et fint bilde. Vet det finnes noen bilder som er gamle motiver av Mikke Mus.. Sånn han så ut originalt, blyanttegninger og annet. Husker ikke hva kunstneren heter, dessverre.. :( Når jeg tenker meg om så er det kanskje flere ulike Disneymotiver, men da av den mer duse sorten fordi det er svakt fargelagte blyanttegninger. Fantastisk flotte, syns jeg!

Det tipset med Bergans barnehagesekk med noe oppi noteres forresten bak øret, det var lurt.

Gjest antigartner
Skrevet
Det tipset med Bergans barnehagesekk med noe oppi noteres forresten bak øret, det var lurt.

Det har vi også gitt bort ved flere anledninger, både til gutter og jenter. Det har alltid blitt tatt godt imot, så det kan trolig betegnes som en "trygg" gave, uavhengig av smak og behag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...