Gå til innhold

Symbolsk gave til de som hjelper til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... nå tror jeg at jeg har funnet ut hva jeg skal gi! Dette har vært til stort hodebry lenge, for det er jo så viktig at gaven blir "riktig".

Vi har ikke mulighet til å gi timelønn/ordentlig lønn, og da synes jeg det er bedre å gi en symbolsk gave enn en luselønn.

Det er voksne mennesker som hjelper oss, hovedsaklig venner/litt perifer slekt, men som vi har mye kontakt med, og mange skal vi hjelpe i deres barns konfirmasjoner, i bursdager osv.

Vi har tenkt å gi et gavekort (150,- til de enslige, og 300,- til parene som hjelper til) på Vinmonopolet, samt en sommerblomst.

Årsak: Vanskelig å vite _hva_ folk drikker, men vi vet at alle drikker et eller annet, derfor greit at de kan kjøpe selv.

Og blomster er hyggelig, men en bukett varer kun i et par dager, og en grønnplante varer altfor lenge. Da er en pen sommerblomst akkurat midt i mellom. Her har vi forresten tenkt å bestille fine blomster, og altså ikke velge fra de utblomstra, utplukka restene i blomsterbutikken.

Hva synes dere om dette? Er summen på gavekortet for lav? Får jo en grei vin til den summen, men ikke cognac eller lignende. Vi skal ha omkring 10 som hjelper til, synes at det fort blir dyrt om vi skal gi mere.

(Vi har grendahusbryllyp, på stramt budsjett, men pga gode forbindelser vil det bli ganske mye stil over det likevel, så kanskje folk vil føle at vi er litt gjerrige? Men vi har jo ikke mye penger til overs!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er en strålende ide. Jeg tror vi kopierer den jeg. Tusen takk. :)

Skrevet

Dytter denne litt videre jeg :sjenert:

Skrevet

Hva med gavekort på kino? Eller teater, eller en konsert av ettellerannet slag?

Vi lagde små gaveposer til de som hjalp oss (toastmaster, forlovere, de vennene vi hadde spurt om å spille eller synge eller ha andre innslag under middagen, ...). Der hadde vi lagt noen fine bilder (forstørrelser) som ble tatt av dem i finstasen i løpet av bryllupet, en eske med sjokolade, en liten flaske med eksotisk dram: absint, kjøpt på bryllupsreisen, og noen få rekvisitter fra bryllupsfesten som minne, f.eks. et par smellbonboner - vi giftet oss på nyttårsaften og hvert bordkort hadde smellbonbon.

Dette var billig og litt personlig, men disse menneskene var jo inviterte som gjester på festen (bare at de hadde noen oppgaver), og da blir det kanskje litt annerledes.

Skrevet
Hva med gavekort på kino? Eller teater, eller en konsert av ettellerannet slag?

Vi lagde små gaveposer til de som hjalp oss (toastmaster, forlovere, de vennene vi hadde spurt om å spille eller synge eller ha andre innslag under middagen, ...). Der hadde vi lagt noen fine bilder (forstørrelser) som ble tatt av dem i finstasen i løpet av bryllupet, en eske med sjokolade, en liten flaske med eksotisk dram: absint, kjøpt på bryllupsreisen, og noen få rekvisitter fra bryllupsfesten som minne, f.eks. et par smellbonboner - vi giftet oss på nyttårsaften og hvert bordkort hadde smellbonbon.

Dette var billig og litt personlig, men disse menneskene var jo inviterte som gjester på festen (bare at de hadde noen oppgaver), og da blir det kanskje litt annerledes.

De som skal hjelpe til til meg, er også stort sett gjester til kaffen og festen, men jeg synes at de må få noe likevel. Og jeg vil gjerne gi det samme kveld, for ikke å la de tro at de ikke får noe, i de dagene/ukene det tar å samle opp personlige ting til en slik gavepose. Men ellers var det en god idè :)

Gjest Gjest
Skrevet

Syns både TS sine idéer og andre forslag i tråden hørtes veldig bra ut. :) Når jeg hjelper til (i typen grendebryllup hvor man simpelthen stiller opp) forventer jeg ingen lønn eller store gaver, men setter veldig pris på en oppmerksomhet likevel, eller en gave som den TS beskriver. Holder i massevis for meg, i alle fall. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...