Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Min lesbiske venninne skal gifte seg ihøst. De har vært sammen i 1,5 år. Jenta hun skal gifte seg med er ei det jeg vi kalle "traktorlesbe". Hun er uapetittelig, uhøflig, sykelig sjalu, selvsentrert, kan ikke jobbe pga psykiske vansker... Ja, lista er lang. Jeg mener at de ikke er klar for å gifte seg. De har ikke eget sted å bo, og attpåtil er min venninne bare 16 og jenta hun skal gifte seg med er 24. Etter at venninna mi ble sammen med henne, har hun blitt en annen person. Hun er underdanig, unnskylder for alt hun gjør, får ikke ha sine egne meninger, blir overkjørt og får ikke dra/besøke andre uten en god grunn, hvis ikke hun blir med. Jeg er imot ekteskapet, men er hennes beste venninne og skal vært forlover. Venninnen min vet ikke hva jeg tenker om det. Tørr ikke si noe. Vil ikke miste henne. Hva mener dere ? Hva skal jeg gjøre?
Chiquita Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Når man bare er 16 år må foreldrene underskrive for at man kan få gifte seg (eller søke kongen, men det er kanskje uaktuelt) Hva sier foreldrene?
Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Når man bare er 16 år må foreldrene underskrive for at man kan få gifte seg (eller søke kongen, men det er kanskje uaktuelt) Hva sier foreldrene? Foreldrene godtar det, og skriver under....
Chiquita Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Da ville jeg heller appelert til foreldrene, for jeg synes dette er ganske uansvarlig. Å la en 16-åring gifte seg, liksom. Hvor gammel er du, og hvem kan du kontakte ang dette? Helsesøster?
Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Da ville jeg heller appelert til foreldrene, for jeg synes dette er ganske uansvarlig. Å la en 16-åring gifte seg, liksom. Hvor gammel er du, og hvem kan du kontakte ang dette? Helsesøster? Men det blir jo galt av meg å gjøre det... Jeg er 19. Jeg elsker venninnen min, vi har vært bestevenner gjennom alle år. Hun sier jo faktisk at hun elsker henne, og omvendt, men jeg tror ikke hun vet sitt eget beste.. Sammen med andre mennesker, virker hun "normal". Det er når de to er sammen, eller vi tre, at hun har psyko-trekk. Jeg syns synd på venninnen min.. I tillegg sliter hun hun skal gifte seg med, hun ble mishandlet som barn, har stress-syndrom og har liksom ingen andre i denne verden. Jeg tenker at venninnen min ikke har noe valg. Hun er liksom stuck med henne... Det er så vanskelig..
Gjest D-shol Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 i det store og hele mener jeg at folk til syvende og sist må få gjøre som de vil, men at man alltids kan gi sine venner gode råd og håpe på det beste. Det at kjæresten hennes er som hun er er vel strengt tatt ikke noe å gjøre med, og det kan jo hende at hun er "typen" vennina di vil ha. Det høres imidlertid litt skummelt ut at hun har forandra seg sånn. Det var uansett mest alderen og aldersforskjellen jeg reagerte på her. Jeg er en totalt annen person enn jeg var når jeg var 16 (og 18 og 23 for den saks skyld). Man forandrer seg hele livet, men utviklingen i slutten av tenårene er enorm. Jeg personlig tror at et fåtall av ekteskap inngått ved 16 vil vare. Og det at kjæresten er 8 år eldre på den alderen plasserer dem på veldig forskjellige stadier i livet. Igjen, folk må få gjøre som de vil og jeg kan ikke si med sikkerhet hvorvidt dette forholdet er bra og vil vare eller ikke uten å kjenne menneskene, men jeg ville nok tatt en god prat med vennina mi om jeg var i ditt sted.
Karabista Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Personlig syntes jeg foreldrene er ganske uansvarlige som lar en 16 årig jente gifte seg så ung. Man vet fint lite hva livet bringer når man er 16 år, og ekteskap er ikke noe man skal ta enkelt. Uansett syntes jeg du skal ta en prat med venninna di og spørre om hun er klar for å gifte seg...
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 Min lesbiske venninne skal gifte seg ihøst. De har vært sammen i 1,5 år. Jenta hun skal gifte seg med er ei det jeg vi kalle "traktorlesbe". Hun er uapetittelig, uhøflig, sykelig sjalu, selvsentrert, kan ikke jobbe pga psykiske vansker... Ja, lista er lang. Jeg mener at de ikke er klar for å gifte seg. De har ikke eget sted å bo, og attpåtil er min venninne bare 16 og jenta hun skal gifte seg med er 24. Etter at venninna mi ble sammen med henne, har hun blitt en annen person. Hun er underdanig, unnskylder for alt hun gjør, får ikke ha sine egne meninger, blir overkjørt og får ikke dra/besøke andre uten en god grunn, hvis ikke hun blir med. Jeg er imot ekteskapet, men er hennes beste venninne og skal vært forlover. Venninnen min vet ikke hva jeg tenker om det. Tørr ikke si noe. Vil ikke miste henne. Hva mener dere ? Hva skal jeg gjøre? Jeg mener du skal overlate dette til foreldrene til 16-åringen.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 Min lesbiske venninne skal gifte seg ihøst. De har vært sammen i 1,5 år. Jenta hun skal gifte seg med er ei det jeg vi kalle "traktorlesbe". Hun er uapetittelig, uhøflig, sykelig sjalu, selvsentrert, kan ikke jobbe pga psykiske vansker... Ja, lista er lang. Jeg mener at de ikke er klar for å gifte seg. De har ikke eget sted å bo, og attpåtil er min venninne bare 16 og jenta hun skal gifte seg med er 24. Etter at venninna mi ble sammen med henne, har hun blitt en annen person. Hun er underdanig, unnskylder for alt hun gjør, får ikke ha sine egne meninger, blir overkjørt og får ikke dra/besøke andre uten en god grunn, hvis ikke hun blir med. Jeg er imot ekteskapet, men er hennes beste venninne og skal vært forlover. Venninnen min vet ikke hva jeg tenker om det. Tørr ikke si noe. Vil ikke miste henne. Hva mener dere ? Hva skal jeg gjøre? Men du vet vel at siden det ikke er så mange lesbiske par der det er en 16-åring og 24-åring som gifter seg her i landet, da har du allerede nå fortalt dem hvem du er og at du går ut på internett med dette. Hvorfor gjør du det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå