Gå til innhold

Et pikant problem..

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym..
Skrevet

Mannen min er for stor... Ja, dere hørte rett! Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, og jeg blir så frustrert..

vi har vært sammen i mange år, første kjærlighet.. Begynner vel å innse at det faktisk er et problem.. Det er ikke bare å bruke glidekrem!! Vi har nok aldri hatt et særlig fungerende sexliv, og jeg har mistet trua på at vi noen gang kommer til å få det..

Jeg avviser og avviser.. Nå vet jeg hvorfor.. Det er aldri noe deilig.. Og i tilegg sliter jeg med å bli tilfredsstilt foran han.. av han.. Innimellom må jeg bare gi han noe, og da er det bare å knipe tenna sammen og satse på at det går greit..

Og det hjelper ikke at i tilegg føler jeg at han er sjalu, jeg kan ikke snakke med andre gutter.. Jeg får aldri noe støtte til ting som opptar meg, han bare avfeier det med at " jeg må ikke la ting gå innpå meg sånn" Men jeg tar ting andre sier eller gjør innover meg.. ER det feil og være en følsom person?? Jeg er visst det, og det er dumt av meg..

Jeg ønsker ikke å sitte i kassa resten av livet.. Men jeg trenger støtte (moralsk i minste fall! ) for å klare å begynne å studere igjen (hadde litt uflaks etter vgs og valgte feil.. ) Men det kan jeg bare glemme å få..

Vet egentlig ikke hva jeg ville med dette innlegget, men håper dere på KG tåler litt klaging innimellom :( Er så frustrert og lei meg, tårene triller her.. Så da klarer jeg nok ikke helt å utrykke meg heller...

Videoannonse
Annonse
Gjest jaja...
Skrevet

Ingen som har noe å si nei, men det gjør ikke noe- var godt å få det ut alikevel..

Vet ikke hva jeg skal gjøre alikevel da.. ER så ensom, men samtidlig ikke...

Skrevet

Det er ikke lett å gi råd her. Problemet du fremlegger er sammensatt. Seksuelt, yrkesmessig, utdannelsesmessig og følelsesmessig.

For å ta det følelsesmessige først. På meg kan det virke som at alt du opplever i ditt eget liv, ytterligere kompliseres av det ytre (det som ikke har direkte med deg å gjøre, men som allikevel gjør deg opprørt). Du har mange tanker om ditt eget liv, tanker omkring karriere og utdannelse, i tillegg til forholdet til kjæresten din. Det siste både med hensyn til det seksuelle og kommunikasjon/livet forøvrig.

Dette gjør at det er vanskelig for utenforstående å vite hvor de skal begynne. Og hva de føler seg istand til å hjelpe med.

Slik jeg tenker, er det viktig å begynne med partneren, sørg for at han forstår deg best mulig, og kan snakke godt med deg om ALT. Tanker og følelser omkring jobb, utdannelse, karriere og ikke minst - forholdet deres, både hverdagslig og seksuelt.

Når du sier han er for stor, så tenker jeg at det har med forberedelse og tålmodighet og gjøre. Dessuten kan jo ikke dette ha kommet som en overraskelse. Det er aldri for sent, men det er kanskje litt vanskeligere å først nå ta tak i dette, hvis dere har vært sammen en stund. Som det er sagt i utallige tråder (tror jeg) her på KG, så skal ikke en stor en by på problemer hvis gjort riktig. Søk innlegg omkring det, så skal du se.

Så mitt råd er, ikke prøv å løse alt på en gang. Utrolig mye kan bli bedre, og kan ses klarere, hvis du får ryddet i dine egne tanker og prioriteringer. Få et fortrolig og godt forhold til partneren din, hvis mulig. Ting går enda bedre hvis du har en fortrolig og dyktig partner å snakke med.

Gjest Gjest
Skrevet

Du sier at han er for stor og at det ikke er godt. Har du hatt sex med andre som du ikke har hatt dette problemet sammen med?

Har du noen gang vært skikkelig kåt sammen med kjæresten din?

Vi jenter har mange muskler der nede, og noen ganger kan disse musklene knipe ekstra sammen, særlig om vi føler at vi "må" være med på noe som vi egentlig ikke har lyst til. Det kan hende at dette skjer også når vi er kåte, fordi kroppen vår har lært fra tidligere erfaringer hvor vi egentlig ikke har vært kåte nok) at penetrering ikke var godt.

Jeg hadde dette problemet tidigere. Det ble en kombinasjon av at han er litt stor men også at jeg følte meg "presset" til sex, eller at jeg presset meg selv, og hadde en følelse av at jeg måtte prestere noe. Jeg trodde mannen min ville bli skuffet om vi ikke hadde sex ofte nok og var redd for at han skulle gå fra meg. Dess mer jeg tenkte slik dess vanskeligere ble det å gjennomføre penetrering og det gjorde dirrekte vondt. Jeg nytte på ingen måte sex fordi hele kroppen ble forknytt.

Vår løsning på problemet måtte begynne med at vi var trygge på hverandre seskuellt sett, bli trygge på at han ikke ble skuffet om jeg ikke klarte og trygge ham på at jeg ønsket å ha sex med ham, men at kroppen min sa nei (ikke jeg). Når vi klarte å slappe av og slippe dette prestasjonspresset kunne vi konsentrere oss om å nyte hverandre. I ca et år hadde vi sex så godt som uten penetrering fordi det enda gjorde vondt. Så startet vi med litt penetrering, men som regel ikke mer enn i et par min. Vi måtte gjøre det veldig forsiktig ved de første støtene men etter et par slike ble det veldig godt, før det etter noen minutter igjen ble vondt. Slik fortsatte vi å prøve oss frem, fikk vi ikke til penetrering hadde vi andre måter å tilfredsstille hverandre på.

I dag er ikke sex noe problem. I dag kan vi faktisk ta oss en kjappis, uten all denne oppvarmingen og forspillet for å få meg klar. Jeg får ikke vondt lenger i det hele tatt. Jeg tenker atlså at det aldri var størrelsen hans som egentlig var et problem, det hele var at jeg laget til et prestasjonspress i mitt eget hode hvor min dalende lyst endte opp i en negativ sirkel hvor kroppen min til slutt sa nei tl sex.

Jeg tenker at det høres ut som om det er ganske mye i samlivet til deg og kjæresten din som gjør at kroppen sier nei til sex. Jeg tenker at dette er et symptom på at du egentlig ikke føler deg trygg sammen med ham, og dere ikke kjenner til måter å virkelig tilfredsstille å nyte hverandre på. På denne måten ender du opp, som jeg, å presse deg selv til å ha sex i stedet for å lytte til hva kroppen din forsøker å fortelle deg. Dine smerter under samleie kan kanskje være et symptom på at du ikke klarer å slappe av med ham. Kan du tenke ut grunner til at du ikke klarer å slappe av? Tror du kjæresten din hadde holdt ut i flere år med disse vanskene dine slik som kjæresten min gjorde?

Tror du virkelig at å bite tennene sammen for å tilfredsstille ham er måten å få et godt sexliv på? Seksualitet sitter i hodet vårt og det er også der man må starte for å oppnå nytelse. Hva manler i ditt forhold for at du ikke kan innstille hodet ditt til å ta i mot skikkelig nytelse?

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Takk for svar begge to..

Føler meg litt bedre nå.. Men vet fremdeles ikke hvordan jeg skal finne lysten.. Er nok det som er problemet.. Alt annet bare topper seg innimellom... Han er virkelig verdens snilleste menneske, men- i senga funker det ikke! Nesten så jeg vil la han ha noen på si!!

Får prøve å snakke om det...

Gjest womenwomen
Skrevet
Takk for svar begge to..

Føler meg litt bedre nå.. Men vet fremdeles ikke hvordan jeg skal finne lysten.. Er nok det som er problemet.. Alt annet bare topper seg innimellom... Han er virkelig verdens snilleste menneske, men- i senga funker det ikke! Nesten så jeg vil la han ha noen på si!!

Får prøve å snakke om det...

Hvis det gjør vondt å ha sex - så skjønner jeg deg godt .Du har masse negative samleie erfaringer - hvor du knyter deg , og da blir det bare verre og verre for deg kanskje osv ....Er han for lang - får du veldig vonde støt au au ...da er det umulig å nyte det selvfølgelig .Ikke push deg selv - du kan ende opp med å virkelig få vestibulitt / vaginisme til slutt ...om du presser deg til å ha vond sex .Og det vil du vell unngå å få ? Har du ikke snakket med typen om det ? Merkelig . Om du ikke har gjordt det ...Dette må han da vell vite om ? - du er gærn om du ikke har sagt noe i såfall ...

Da jeg valgte mann var det 1 . prioritet å passe sammen fysisk best mulig .

Jeg ville ikke ha en liten , det blir kjedelig . Men heller ikke for stor ..det blir au au !!! .Dermed fant jeg en som var helt perfekt - akkurat passelig ...he he Og glad er jeg for det ...i dag : )

Kan høres kynisk ut og beregnende - men jeg syns det var viktig og jeg prioriterer det som er viktig for meg .Men går jo ikke rundt å forteller folk slikt akkurat ...annet en om man er anonym ..he he Så

Om han er for stor - kan du ikke gjøre noe med det heller ...Kjedelig også å kunn ha " forsiktig sex " ...det blir jo litt kjedlig det og ...

Du bør prøve flere elskere ...før du bestemmer deg ...

Først når man har hatt noen forskjellige - har man sammenligningsgrunnlag ..og vet derfor mye bedre hva man vil ha ...neste gang : )

Lykke til

Er nå mitt råd .Ikke ta første og beste fyr som er intrisert : )

Gjest Gjest_Pija_*
Skrevet
Mannen min er for stor... Ja, dere hørte rett! Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, og jeg blir så frustrert..

vi har vært sammen i mange år, første kjærlighet.. Begynner vel å innse at det faktisk er et problem.. Det er ikke bare å bruke glidekrem!! Vi har nok aldri hatt et særlig fungerende sexliv, og jeg har mistet trua på at vi noen gang kommer til å få det..

Jeg avviser og avviser.. Nå vet jeg hvorfor.. Det er aldri noe deilig.. Og i tilegg sliter jeg med å bli tilfredsstilt foran han.. av han.. Innimellom må jeg bare gi han noe, og da er det bare å knipe tenna sammen og satse på at det går greit..

Og det hjelper ikke at i tilegg føler jeg at han er sjalu, jeg kan ikke snakke med andre gutter.. Jeg får aldri noe støtte til ting som opptar meg, han bare avfeier det med at " jeg må ikke la ting gå innpå meg sånn" Men jeg tar ting andre sier eller gjør innover meg.. ER det feil og være en følsom person?? Jeg er visst det, og det er dumt av meg..

Jeg ønsker ikke å sitte i kassa resten av livet.. Men jeg trenger støtte (moralsk i minste fall! ) for å klare å begynne å studere igjen (hadde litt uflaks etter vgs og valgte feil.. ) Men det kan jeg bare glemme å få..

Vet egentlig ikke hva jeg ville med dette innlegget, men håper dere på KG tåler litt klaging innimellom :( Er så frustrert og lei meg, tårene triller her.. Så da klarer jeg nok ikke helt å utrykke meg heller...

Kan dere ikke ha sex uten penetrering da? Munnsex, onanering og kos går også an. (: Virker ikke som dere snakker noe særlig sammen?

Gjest womenwomen
Skrevet
Kan dere ikke ha sex uten penetrering da? Munnsex, onanering og kos går også an. (: Virker ikke som dere snakker noe særlig sammen?

Du må ta din kropp alvorlig . Sier den NEI - mener kroppen din nei ! Når den spenner seg , nekter å bli våt & kåt , osv

Hvis du ikke lytter til kroppens signaler - ender du opp syk til slutt ...fysisk og psykisk .Og du kan få ødelagt ditt sexliv i fremtiden også - selv med ny partner . For negative minner - glemmes ikke så lett / ei heller positive heldigvis . Og kroppen husker meget godt .

Når skal jenter lære å si NEI ? Slutt å vær så forbanna veik .Fortell han rett ut hvor ille du har det - det ville jeg gjordt glatt . No problem der heldigvis ...

Han har ingen rett til å ha samleie med deg - om du har vondt , gruer deg , må bite tenna sammen for å klare å holde ut ...osv Høres jo grusomt ut .Sån skal det ikke være i det hele tatt .

Kanskje du faktisk må gjøre det slutt - forde dere ikke passer på de viktigste områdene ? Det er gyldig grunn .Syns nå jeg .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...