Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2003 #1 Skrevet 27. juli 2003 Jeg og mannen min skal ut og reise nå i 4 og en halv måned :D :D Reisen innbærer mye,mye flytting fra sted til sted. Forige gang vi reiste ble ferien totalt ødelagt av at hjulene på hans koffert ble ødelagt, og min revnet faktisk slik at klær o.l bare datt ut. Reisen ble et slit.Så nå lurer jeg på;har noen av dere kofferter som er laget i plast lignendes materiale? Holder disse?syns de virker så tunge, men mitt verste mareritt er at ferien skal bli ødelagt av dårlige kofferter. nå kan jeg betale MYE for at de tåler MYE!
Mette Skrevet 27. juli 2003 #2 Skrevet 27. juli 2003 Jeg har en Carlton koffert i hard plast, eller hva det heter.Den er kjempe grei,og har hjul.Problemet er jo som de sier at den veier en del, og blir tung å løfte. Men den tåler utrolig mye, har kodelås, og jeg er ikke redd for å ha knuselige ting inni. he he.
Mann30+ Skrevet 27. juli 2003 #3 Skrevet 27. juli 2003 Jeg har en Samsonite hardplast koffert og har ingen negative erfaringer med den. Jeg synes det er veldig greit med en plastkoffert og ville ikke byttet til en myk en.
Mette Skrevet 27. juli 2003 #4 Skrevet 27. juli 2003 Jeg har en Samsonite hardplast koffert og har ingen negative erfaringer med den. Jeg synes det er veldig greit med en plastkoffert og ville ikke byttet til en myk en. Uff glemte å si det.Jeg vill heller ikke byttet tilbake til en myk en
Bertha Skrevet 27. juli 2003 #5 Skrevet 27. juli 2003 Kjøp en Samsonite plastkoffert, du. De er det garanti på, og man få byttet ut deler (hjul, for eksempel) dersom noe skulle gå galt. I plastkofferten er det også enklere å pakke ned sarte og knusbare ting, da den lettere holder fasongen under press. Kjøp også bagasjebånd til å tre rundt den. Type Samsonite anbefales også her, da låsen på disse er veldig god.
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2003 #6 Skrevet 28. juli 2003 Reis med ryggsekk! Absolutt mest praktisk.
Chiquita Skrevet 29. juli 2003 #7 Skrevet 29. juli 2003 Kjøp også bagasjebånd til å tre rundt den. Type Samsonite anbefales også her, da låsen på disse er veldig god. Bagasjebånd anbefales, ja, men det er ikke alltid at disse sitter på helt til bestemmelssesstedet/-ene. Hadde selv fire samsonite hardplast-kofferter med samsonite bagasjebånd da jeg reiste til Brasil nå, og "bare" to av bagasjebåndene var på kofferten da de kom frem. (hard håndtering på mange flyplasser, spesiellt dersom kofferten er tung) Men samsonite-koffertene anbefales fra meg også - de er kjempefine. En kan pakke "hva-som-helst" i dem, uten at det går i stykker pga "press"/påvirkning utenfra. (da er det pakkingen inni kofferten som avgjør) *god tur*
Midnattsol Skrevet 29. juli 2003 #8 Skrevet 29. juli 2003 Har en stor Samsonite i hard plast jeg også. Foretrekker en hard istedet for en myk. hmmm.......
Midnattsol Skrevet 29. juli 2003 #9 Skrevet 29. juli 2003 Bagasjebånd er praktiske. Har en gang opplevd at det forsvant, ellers har det gått bra. I tillegg til at det holder kofferten sammen om den skulle sprette opp, så kjenner du også fortere igjen kofferten din. Mine bagasjebånd er i knæsjfarger, så kjenner igjen bagasjen min med en gang.
Gjest Poirot Skrevet 29. juli 2003 #10 Skrevet 29. juli 2003 Skal dere backpacke el bør dere definitivt reise med ryggsekk. Eventuelt trillekoffert i hard plast. Men ryggsekk er best.
Johanna Skrevet 30. juli 2003 #11 Skrevet 30. juli 2003 Har nettopp kjøpt meg koffert i hardplast med kodelås. Merket er carlton og det er 5 års garanti. Var i syden i mai og lånte da kofferter i hardplast, og vi var kjempefornøyde.
Marianne Skrevet 31. juli 2003 #12 Skrevet 31. juli 2003 Jeg har og Samsonite i hard plast og ville aldri byttet tilbake til myk igjen.
VesleBråka Skrevet 31. juli 2003 #13 Skrevet 31. juli 2003 Hvis jeg skal ha med ting som kan knuse, så bruker jeg samsonite hardplast-kofferten. Og hvis jeg skal ha med dødsmye, blir det den. Men den er litt ekkel å trille på, ettersom jeg må gå i en halvbøyd stilling. Så i det siste har jeg brukt tøy trillekoffert mye (veldig hendig), og tatt det knuselige i carry-on. Hvis jeg skulle vært borte i 4 mnd hadde jeg sikkert droppet koffert og tatt ryggsekken, fortsatt med knuselige ting i carry-on (parfyme etc.) Samsonite har hardplastmodeller nå som er "stående" så du kan trille hendig, jeg ønsker meg ny. Ingen har klart å banke opp min samsonite til det ubrukelige, men trillekofferten i tøy fikk juling så hjulsystemet ramlet halvveis av (fikk ny da). Så, pass på at hjulsystemet er innebygd, og ikke festet utenpå.
Engel Skrevet 31. juli 2003 #14 Skrevet 31. juli 2003 Har carlton i plast, de er veldig kjekke! Ikke syns jeg de er tunge heller, og hjulene er helt greie.
Lillebi Skrevet 2. august 2003 #15 Skrevet 2. august 2003 Hardplast tåler absolutt mer (men låsene mine har fått gjennomgå noen ganger..) Men hardplast veier MYE mer! Likevel velger jeg som regel hardplastkofferter når jeg skal langt ut og reise. Carlton er jeg veldig fornøyd med. Hvor mange års garanti det er på kofferten sier ofte mye om kvaliteten/holdbarheten. Travelpro (?) har 10 års garanti. Dyrere, men svært holdbare. Ryggsekk er greit hvis du skal gå mye med bagasjen din og vil ha begge armer frie... Men jeg blir mer for koffert. De nye modellene er som regel meget gode å trille, og det er greiere å pakke i. Tingene er ikke like godt beskyttet i en ryggsekk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå