Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Som beskrivelsen sier, jeg bruker -1.50 i linser og tenkte å bare kjøpe noen enkelstyrkede briller for de late hjemmekveldene. Noen som vet om det er samme styrken?
Gjest Marlo Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Jeg bruker ikke samme styrke på briller som jeg bruker på linser. Du burde nok ta en prat med en optiker
Nelly Pelly Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Det er ikke samme styrke. Jeg har mer styrke i briller.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Det er ulik styrke. Du må opp i styrke på briller i forhold til linser.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 som alle andre sier så har du annen styrke på linsen pga linsens fysiske avstand til øyet. I tillegg har folk forskjellige størrelser på øynene og trenger derfor ulike kurver på linsene. Dette ser optikeren når har sjekker synet ditt. Dessuten er det ikke sagt at du kan bruke linser eller hvordan du reagerer på de - derfor har man blant annet hyppigere linsekontroller i starten når man prøver linser. Optikeren kan ser forandringer på øyet ditt som du ikke merker selv en gang.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 som alle andre sier så har du annen styrke på linsen pga linsens fysiske avstand til øyet. I tillegg har folk forskjellige størrelser på øynene og trenger derfor ulike kurver på linsene. Dette ser optikeren når har sjekker synet ditt. Dessuten er det ikke sagt at du kan bruke linser eller hvordan du reagerer på de - derfor har man blant annet hyppigere linsekontroller i starten når man prøver linser. Optikeren kan ser forandringer på øyet ditt som du ikke merker selv en gang. Trådstrater bruker faktisk linser. Det er briller hun spør om.
Gjest ts Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 som alle andre sier så har du annen styrke på linsen pga linsens fysiske avstand til øyet. I tillegg har folk forskjellige størrelser på øynene og trenger derfor ulike kurver på linsene. Dette ser optikeren når har sjekker synet ditt. Dessuten er det ikke sagt at du kan bruke linser eller hvordan du reagerer på de - derfor har man blant annet hyppigere linsekontroller i starten når man prøver linser. Optikeren kan ser forandringer på øyet ditt som du ikke merker selv en gang. Hehe, jeg har brukt linser i 5 år og har årlig sjekk;) Alltid herlig når folk faktisk leser topicen..
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 Jeg har samme styrke på linser og briller, men dette er noe som bør avgjøres av optikeren.
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 Har - 4,75 i linser og - 5,25 i briller. ta en synstest du
Gjest Coarvi Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 Jeg har samme linse- og brillestyrke, og fikk beskjed om at det ikke var så veldig vanlig. Syns du bør høre med en optiker, om det er nødvendig med en sjekk, hvis du uansett bare skal bruke brillene litt på kveldstid? Du har jo ikke så veldig stor syrke uansett. Men hør uansett med en optiker:)
Gjest Catwoman Skrevet 10. juni 2009 #11 Skrevet 10. juni 2009 Jeg har heller ikke lim styrke på brilleren og linsene. Tror faktisk brillene er nesten en hel styrke mer enn lnsene.
Honesty Skrevet 10. juni 2009 #12 Skrevet 10. juni 2009 Jeg har nå samme styrke på linser og briller, men dette har ikke vært tilfelle tidligere. Så jeg tror du gjør lurt i å høre med optikeren du går til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå