Gå til innhold

Kan gutter og jenter bare være venner?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Kan gutter og jenter være gode venner uten at det ligger noe mer bak?

Jeg har tenkt litt over dette i det siste, og jeg vil veldig gjerne ha andre syn på saken.

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Wacmoc
Skrevet

Ja, det går helt fint ann :) Den beste vennen ( mest støttende, mest forståelsesfulle osv ) jeg har hatt var en gutt :)

Skrevet

Jeg hadde en bestevenn som nå er min eks, funket ikke for oss..det oppstod følelser. Men jeg tror det går ann, funket bare ikke i dette tilfelle.

Skrevet

Ja, det går veldig fint an. :Nikke:

Gjest Marlo
Skrevet

Det kan gå fint det ja.

Min aller beste venn er en mann, ellers er de fleste av mine bekjente menn.

Jeg kan prate med han om alt, han kan gi meg en klem når jeg trenger det, gå på kino m.m. Han har en samboer og det samme har jeg. Vi - iallefall ikke jeg - har fölelser utenom bare vennskap.

Skrevet

Ja det går greit i mange tilfeller.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet (endret)

Jeg har alltid vært overbevist om at det går fint, jeg har jo så mange gutter i omgangskretsen på jobb og fritid, at det hadde vært trist hvis jeg ikke klarte det, men det er sørenmei ikke lett. Det er flere gode venner jeg har måttet kutte endel kontakt med fordi det ikke føles riktig overfor sambo at jeg tilbringer så mye tid med dem, og da handler det ikke om at han er sjalu men at jeg selv kjenner på kroppen at det fra guttevennens side ligger mer bak enn bare vennskap (og her snakker jeg ikke nødvendigvis om kjærlighet..).

Jeg har mange gode venner på jobben, men de blir aldri GODE venner selv om vi snakker mye sammen og deler mye. Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg aldri at jeg slipper gutter like langt innpå meg som jenter. Det er noe med venninnebånd som er helt unikt.

Jeg tror jeg hadde ledd av meg selv hvis jeg hadde hørt dette for 3-4 år siden, men etter hvert som årene har gått har oppfatningen min tydeligvis forandret seg. Kanskje det hadde vært annerledes hvis jeg ikke hadde hatt en sambo, han er jo faktisk min aller beste venn!

edit: Nå kommer det jo så klart litt an på hva man legger i gode venner.

Endret av lucy d-.-b
Gjest Gjest_tine_*
Skrevet

Det går veldig godt an ja.

Jeg har alltid nesten bare hatt guttevenner, og ja det kan bli litt klabb og babb. Men noen av dem er blitt svært nære og gode kompiser, mine beste venner i hele verden. Ofte er dette med følelser noe en eller begge går gjennom en lperiode, og så kommer man over det og blir platoniske venner. Et par av dem er omtrent som brødre for meg, vi har reist på ferie sammen og delt seng uten noe seksuell stemning.

Vet at mange av guttevennene mine ikke akkurat hadde sagt nei om jeg hadde foreslått sex, men det er ikke følelser inne i bildet likevel. Og noen er som sagt helt platoniske, de har kjærester og samboere på sin kant og er bare interessert i å henge med meg fordi vi rett og slett har det gøy sammen.

Skrevet

Det går så bra atte! Forutsetningen er jo selvsagt at begge er klare på at det er venner man vil være, dvs at den ene ikke går med følelser for den andre i det skjulte.

Jeg kommer best overens med gutter/menn, og har oppgjennom årene hatt mange guttevenner som bare har vært venner.

Det frustrerende er jo at 'resten av verden' ikke ser for seg at det kan funke, og dermed antar i det vide og det brede at det er noe på gang. Etterhvert blir det ganske kjedelig å stadig måtte gjenta 'Nei - det er virkelig ikke noe på gang mellom oss, vi er bare venner!'

Skrevet

Jepp, jeg har flere gutte venner og ikke hatt noe forhold til dem i det hele tatt. Bare vennskap!

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Nei, synes ikke det.

Til å begynne med ja, men etterhvert vil alltid mannen prøve ut noe videre og mer.

Gjest Marlo
Skrevet
Nei, synes ikke det.

Til å begynne med ja, men etterhvert vil alltid mannen prøve ut noe videre og mer.

Blir jo litt feil å påstå at alle menn alltid vil noe mer etterhvert.

Min bestekompis har ALDRI ville gjöre noe mer siden jeg har värt i forhold med andre hele tiden vi har kjent hverandre og han har sambo også.

Og vi har kjent hverandre noen år.

Ja, mange vil gjerne noe mer, men dette gjelder langt fra alle.

Skrevet

Ja, det går kjempefint.

Jeg trives veldig godt med guttekompiser.

Gjest Tigress
Skrevet

Ja, det går an. Eg har sjeldan hatt problem med gutevener, men av og til har eg hatt problem med kjærastene deira.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Klart det går an. Jeg har alltid hatt guttevenner, helt siden jeg var liten. Og har det fortsatt, uten at det er noe mer inne i bildet.

Gjest MåneSkygge
Skrevet

Jeg har to veldig gode kompiser, så for meg går det i alle fall :)

Skrevet

Jeg tror det alltid vil eksistere en seksuell spenning mellom to av motsatt kjønn, selv om man kanskje ikke er såpass in-touch med følelsene sine at man gjenkjenner det.

Skrevet

min beste venn er en gutt.. eller mann,..

finnes ikke noen kjemi mellom oss fysisk, kunne ikke falle meg inn å ha sex med han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...