Gå til innhold

Hyllest til NAV

Anbefalte innlegg

Gjest snart sulten....
Skrevet

Må bare få takke NAV for at de er så flinke med å ta vare på papirer o.l, fordi de gjør jo en strålende jobb med å behandle mennesker som er sykemeldte!

Det er jo så enkelt for dem å sitte på kontoret sitt å si at de beklager at det har blitt en del rot, men vi får håpe det er i orden nå.. Ja vi får virkelig håpe, for nå har vi desverre ikke noen å låne penger til mat lenger. Så kanskje nå etter 2 måneder kan man få lønnen sin! Men må bare vente noen dager for jeg skal ha meg en aldri så liten ferie, og det er jo bare sååå vanskelig å få noen andre til å ta slutt innspurten, men om et par uker får du pengene dine, jeg lover! :roser:

Vi strever og sliter

jobber og driter

hva vi enn gjør

så blir det ikke som før

Man skatter og betaler

de regjerer og befaler

Helst ikke gjør en dritt

og iallefall ikke stå på ditt

her er det NAV som gjelder

og til dem du melder

slik at de kan kutte trygd

helst sånn at du ikke får maten tygd

Er du derimot sløv og lat

Så får du servert på et digert sølvfat

Jobber du og bidrar litt

så får du ikke en jævla dritt

Virker omtrent som de prøver på

å mest mulig arbeidsløse få

for på det viset de saken legger frem

skulle man ønske man aldri måtte jobbe igjen

Så hipp hipp hurra for jævla NAV

De klarer virklig å gjøre ting til et kav

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Dette opplevde jeg hos NAV for noen år siden. Mista jobben søkte på dagpenger. pga nytt dataanlegg hos NAV gikk det 8 uker!!!!! før jeg fikk trygd. Da jeg spurte de hva jeg skulle gjøre, hadde tross alt hus og lån osv som mange andre, da sa dama "Det er ikke mitt problem ring Sosialen". Okei, så gjorde tter mye om og men, dama sa at det er 3-4 uker behandlingstid hos oss dessuten vi vik se din kontoutskrift for de 3 siste månedene for vi vil vite hva du har brukt lønna de på!!!!!!!!!! Jeg sa at jeg har ikke penger til mat eller noe og det haster og at jeg var klar over at pengene skal tilbakebetales, da sa dama "ikke vårt problem at du ikke har penger du får ingen hjelp av oss". Har jobba i 25 år og alltid betalt skatt og skal man bli behandla slik. Sosialen sa at jeg fikk gå til venner og familie og låne penger. Endte med at jeg måtte leve på mine foreldre i to måneder, driftflaut. HEIA NORGE...... Alt ordna seg ittekvert og jeg fikk jobb, håper jeg aldri havner i den situasjonen igjen.

Skrevet

I slike tilfeller er sosialkontoret stedet man skal henvende seg. Ja, du må ha med kotoutskrifter for de siste tre månedene, sosialhjelp er nemlig behovsprøvd. Dog går det an å påpeke at sosialhjelp er ment å være en presensytelse, noe som innebærer at saksbehandlere skal legge til grunn hvilken økonomi du hadde på søknadstidspunktet.

Slik du gjest, ble møtt, skal ingen måtte oppleve å bli møtt. Husk også at ingen muntlige avslag er reelle avslag.

TS: Det er utrolig synd at det er så mye rot hos NAV i ulike deler av landet. Men tro ikke at alle saksbehandlere synes det er ok å måtte la folk vente, fordi samkjøringen av de ulike etatene, opplæringen og det hele ikke er som det bør være. NAV består ikke utelukkende av mennesker som finner fryd og glede i andres fortvilelse, skjønt det er en del mennesker som ikke burde jobbet der.

Håper det ordner seg for deg TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...