Gjest stiffstikker Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Hjelper det å få kastrert katten min mon tro?Han har ikke greid å ta seg inn igjen etter vårens parringstid!Er nesten ikke inne mer,driver rundt om på tomten å skriker.Høres ut som en katt som jeg fant på youtube:cat goes mental.Er det noe annet man kan gjøre enn å kastrere?
Sandie Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Hjelper det å få kastrert katten min mon tro?Han har ikke greid å ta seg inn igjen etter vårens parringstid!Er nesten ikke inne mer,driver rundt om på tomten å skriker.Høres ut som en katt som jeg fant på youtube:cat goes mental.Er det noe annet man kan gjøre enn å kastrere? Kastrering bør du gjøre uansett, for å bidra til å holde kattebestanden nede. Som regel vil kastrering også hjelpe mot den type oppførsel du beskriver.
Ida* Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Du bør absolutt få katten din kastrert! Ikke minst fordi det vil holde kattebestanden nede, slik Sandie sier, men også fordi det vil endre oppførselen til katten din. Min har forandret personlighet og blitt en skikkelig kosepus, liker seg best i sofaen nå og det er mor glad for
Troyamin Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Er det noe annet man kan gjøre enn å kastrere? Hvorfor vil du ikke kastrere?
Gjest Marlo Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Om man kastrerer en hannkatt så vil dette före til at katten blir mye mindre "hann" katt. Den vil som oftest bli mye mer hjemmekjär og drar ikke på lange turer over flere dager, den blir ikke fullt så voktende over sitt territorium - ergo så förer dette til mye mindre slosskamper og i tillegg mye mindre interessert i hunnkattene på samme måten som nå. ALLE katter som går utendörs og de som ikke blir brukt i avl burde så absolutt kastreres/steriliseres da vi har nok löskatter som ikke har det bra i dag.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Hvorfor vil du ikke kastrere? Tenkte at jeg kanskje ødelegger en fin del av livet hannes,men det er sant som dere sier,man holder kattebestanden nede ved å kastrere,og det er nok bedre for han pga slossing etc.
Ida* Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Tenkte at jeg kanskje ødelegger en fin del av livet hannes,men det er sant som dere sier,man holder kattebestanden nede ved å kastrere,og det er nok bedre for han pga slossing etc. Jeg syns ikke det ser ut som de hannkattene som går rundt med sår, klor og andre skader har det spesielt fint ihverfall. De slåss mer eller mindre konstant i parringstiden, og da blir det skader. En kastrert katt finner "roen" på en helt annen måte, du ødelegger ikke for katten din, tvertimot. Du vil få en rolig og kosete katt som ikke risikerer skader etter kamp med andre katter.
Troyamin Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 Tenkte at jeg kanskje ødelegger en fin del av livet hannes,men det er sant som dere sier,man holder kattebestanden nede ved å kastrere,og det er nok bedre for han pga slossing etc. En hannkatt tenker ikke slik. De lever i nuet. De tenker ikke på at de har "mistet" noe. Det koster deg en tusenlapp (max) og såfår både du og katten din det bedre.
Gjest Marlo Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 En hannkatt vil ha et mye bedre liv som kastrert enn som ikke-kastrert. Den slipper det meste av stress, vokting, jaging og ikke minst frustrasjon ved löpetid til alle jentene rundt. Du slipper en hel del slosskamper som ofte förer til turer til veterinären med antibiotikakurer og sårbehandling.
Sandie Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 (endret) Det kan bli mange dyre veterinærbesøk for ukastrerte slosskjemper ja, så de pengene man legger ut på kastreringen tjenes inn igjen. Ofte overføres dessuten sykdommer som katte-AIDS gjennom bittskader, så risiko for dette reduseres også ved kastrering. Som tidligere nevnt av andre i tråden her, så er det altså mye lidelse spart i å kastrere hannkatter. Under slosskamp vil hannkatter ofte prøve å skade/bite av motstanderens edlere deler, så det finnes en del hannkatter rundt omkring som rett og slett er blitt kastrert av sinte rivaler, stakkars Endret 9. juni 2009 av Sandie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå