LilleRamona Skrevet 9. juni 2009 #1 Del Skrevet 9. juni 2009 Ja, overskriften sa i grunn alt her. Jeg innbiller meg at jeg begynner å se en antydning til en sånn stripe, men jeg har jo ikke fått noe i nærheten av mage ennå, så jeg tror kanskje jeg innbiller meg det, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. juni 2009 #2 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg er i uke 32, og den har enda ikke kommet. ingen av søstrene mine fikk den, så det kan se ut til at den ikke kommer i det hele tatt. Det er visst ikke uvanlig, særlig blant de som er lyse i huden (jeg er ganske så blek), at den ikke kommer. Jeg har fått fjon på magen i stedet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 9. juni 2009 #3 Del Skrevet 9. juni 2009 Mi stripe kom forsiktig ca ein månad før termin. Trudde ikkje eg hadde særlig stripe, før etter fødselen. Då var det ein ganske mørk strek! (Og den har berre begynt å lysne litt nå, snart 4 månadar etter fødselen.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beuwi Skrevet 9. juni 2009 #4 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg er i uke 32, og den har enda ikke kommet. ingen av søstrene mine fikk den, så det kan se ut til at den ikke kommer i det hele tatt. Det er visst ikke uvanlig, særlig blant de som er lyse i huden (jeg er ganske så blek), at den ikke kommer. Jeg har fått fjon på magen i stedet da. tror jeg begynte å få antydning rundt uke 20. Nå blir den stadig mørkere ettersom jeg blir brunere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 9. juni 2009 #5 Del Skrevet 9. juni 2009 Mi stripe kom vel da jeg var ni-ti uker på vei. Fikk ikke mage før jeg var ca 22 uker på vei, tror ikke det er noen sammenheng der. Så koselig med de små tegnene (bortsett fra kvalme, tretthet osv..) som bekrefter at det er store ting på gang, selv om man ikke har stor mage enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 9. juni 2009 #6 Del Skrevet 9. juni 2009 FIkk ingen brun stripe, men etter fødsel så jeg at jeg nok hadde hatt en likevel, for da ble den plutselig tydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. juni 2009 #7 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Jeg fikk ganske tidlig, rundt uke 12 så vidt jeg husker. Edit: Min stripe går forøvrig fra under puppene og ned, ikke bare fra navlen. Og den er like tydelig snart 4 mnd etter fødsel. Endret 9. juni 2009 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FireFairy Skrevet 9. juni 2009 #8 Del Skrevet 9. juni 2009 Hvilken stripe er dette? Er det den stripa med litt mørke hår eller er den en annen stripe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #9 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg fikk den ca i uke 10. Ikke sånn kjempetydelig, men den er lett å se (er nå i uke 14). Det er vel ikke fargede hår, men en mørkere stripe i huden fra navlen og ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. juni 2009 #10 Del Skrevet 9. juni 2009 Fødselsstripen (Linea negra) Mange gravide oppdager en mørk loddrett stripe mellom navlen og kjønnshårene. Denne stripen finnes til enhver tid, men er til vanlig samme farge som huden ellers. I svangerskapet blir stripen imidlertid mørkere slik at den blir synlig. Også dette har sin årsak i hormonnivåene og vil forsvinne etter fødselen. Jeg ser ikke noe antydning til denne stripen, men jeg er veldig lys i huden også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 9. juni 2009 #11 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg trodde jeg ikke hadde fått slik stripe (er veldig lys). Men etter fødselen dukket det opp en svak svak strek! Den er der fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemams Skrevet 9. juni 2009 #12 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg har hatt den noen uker nå, den begynner hvor ribbeina slutter og går helt ned... Er ikke mørke hår, er bare huden som blir mørkere.. Hadde det samme sist også, men kom senere da:) Men hvorfor i all verden får vi sånt?? Mye merkeligt som følger med sv.skapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 9. juni 2009 #13 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg har hatt den noen uker nå, den begynner hvor ribbeina slutter og går helt ned... Er ikke mørke hår, er bare huden som blir mørkere.. Hadde det samme sist også, men kom senere da:) Men hvorfor i all verden får vi sånt?? Mye merkeligt som følger med sv.skapet Det er hormonpåvirkning; du blir også fortere brun ellers, og kan få pigmentflekker i ansiktet, men påvirkningen gjelder gjerne mennesker som ellers har endel pigment i huden, altså ikke de aller lyseste hudtypene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FireFairy Skrevet 9. juni 2009 #14 Del Skrevet 9. juni 2009 Det er hormonpåvirkning; du blir også fortere brun ellers, og kan få pigmentflekker i ansiktet, men påvirkningen gjelder gjerne mennesker som ellers har endel pigment i huden, altså ikke de aller lyseste hudtypene. Hehe, det er jo en bra ting at en blir fortere brun da. Er vel derfor jeg allerede har blitt ganske brun, jeg som pleier å bli rød. Og sambo, som blir brun nesten før han får solt seg, er ikke så brun som meg. Første gang jeg er brunere enn han, og jeg nyyter det! Må passe på å slenge det i han når han kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlebird Skrevet 9. juni 2009 #15 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg er i uke 29, og har ikke fått noen stripe enda.. Men både søsteren min og moren min hadde, så jeg forventer at den dukker opp etterhvert.. Jeg er også mye mørkere enn min søster og mor, så jeg er litt forundret over at den ikke har kommet enda. Mange sier de som er mørkere får lettere stripe, om det stemmer vet jeg ikke.. Jeg har derimot fåt mye fregner, selv om jeg ellers ikke har blitt brun... det skyldes jo mest mangel på sol.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. juni 2009 #16 Del Skrevet 9. juni 2009 Ingen stripe her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest_My_ Skrevet 9. juni 2009 #17 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg så bare antydning til stripen et par uker før fødselen, og trodde det var et strekkmerke. Men, etter fødselen ble den veldig tydelig, og jeg har den fortsatt, og nå er gutten 3 måneder gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaBanana Skrevet 9. juni 2009 #18 Del Skrevet 9. juni 2009 Fikk en brun tydelig stripe allerede rundt uke 16-17 jeg. Tror den går bort etter graviditeten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 9. juni 2009 #19 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg mener min kom som en antydning på slutten av svangerskapet. I dette svangerskapet ser jeg ikke noen antydning til den enda, om den kommer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 9. juni 2009 #20 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg har ikke fått noen stripe enda, er 29 uker idag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå