Gå til innhold

Dere som har Ford Focus, Opel Astra, Volvo V40 og Golf stv..


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Det kan godt være at aviser og lignende gir enkelte biler gode karakterer og "terningkast", men slikt imponerer lite når alt kommer til alt.  

Hvis du kjøper bil etter VG's bedømmelser, da bør du like godt la være.

Nå er det jo ikke VG selv som har utført sikkerhetstestene da. VG presenterer enkelt og greit resultatene fra en større europeisk test. De andre testene (ikke sikkerhetstestene) er utført av VGs medarbeidere ja, men da i samarbeid med ingeniører fra Norges Automobil-Forbund.

Enig med deg WildThing i at man ikke skal ta for god fisk det man leser i pressa, men det er nå betryggende å lese positive ting om bilen man har kjøpt, sant? Og joda, det finnes sikkert langt bedre biler, men i denne prisklassen vil jeg påstå at Focusen er blant de absolutt bedre - uten at jeg har spesielt peiling på biler :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker og bukker for tilbakemeldinger WildThing.

Og du - når jeg begynner å skru på bilen - da står ikke verden til påske. Derfor finner jeg en bil jeg liker, hos en forhandler med godt rykte som jeg hører av kjente er god, og en bil jeg syns er god å kjøre, og så kjøper jeg den og håper det beste. Garanti er flott for sånne som meg!!

Er fremdeles ikke noe klokere vedr. hva jeg skal se etter av feil på en bruktbil, men er i gang med Car&Driver. Det første jeg leste der var dette:

The Ford Focus breaks new ground in economy car design. The ZX3 hatchback proves the economical and practical can also be sporty and fun.  

Overall, the Focus shows that Ford has done some thinking outside the box. In doing so, Ford has created an inexpensive car that is desirable as well as practical.

og dette:

Like other compact cars, the Focus is designed to deliver solid, reliable, fuel-thrifty transportation at the most affordable end of the price spectrum. Unlike most other compacts, however, the Focus also delivers a generous measure of driving fun, thanks to an exceptionally sturdy chassis. It's distinguished by a high level of interior finish, including rare-for-the-class extras such as a fully adjustable steering column and a leather-wrapped wheel.

Den er faktisk på lista over 10 beste biler også... I 2000, 2001, 2002 og 2003.....

I :hjerte: Car&Driver :ler:

Så langt er jeg altså fornøyd. Men man må selvsagt være klar over at dette er i "økonomiklassen" som car&driver sier, noe man knapt kan kalle Volvo. Og som sagt - jeg skulle fulgt rådet ditt omjeg hadde vært villig til å bruke 100-150000 kroner mer på bil enn jeg gjør nå.

Takk igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Nei, Volvo er alt for dyrt - helt enig med deg der, Sissan. Eneste trøsten med det er at du som oftest får det igjen i god andrehåndsverdi.

Håper du får en positiv erfaring med bilen, og uansett - du kan glise til alle som kommer opp på siden din med Golf eller lignende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi har hatt en Astra 98 mod. siden mai i fjor, som vi vurderer å bytte ut til vinteren. Bilen er driftssikker og grei og har brukbar bagasjeplass, og er liten nok til lukeparkering uten for mye om og men. Men: Vi ønsker oss en større bil. Plass for fører og passasjersetet foran føles litt trang, og med to gutter på 4 og 6 i baksetet som vokser og vokser ser jeg ikke for meg at dette er en bil vi kommer til å ha i mange år framover. Så om du skal kjøpe bil for de neste ti årene, vil jeg råde deg til å velge noe større mht. komfort for fører og passasjerer.

hera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...