Lyra Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Hva kan man finne på med tre ungdommer i alderen 12-15 år på vestlandet i juli? Bor noen mil nord for Haugesund, og kan gjerne ha en overnatting. Helst ville jeg reist til en fornøyelsespark som Tusenfryd, men det finnes ikke noe sånt i nærheten. Er åpen for det meste, men vil ikke kjøre altfor langt, maks 3 timer, siden de er fra østlandet og allerede har kjørt langt for å komme hit.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Du kan jo kjøre til Bergen. Der er det Vannkanten (badeland med diverse sklier), Akvariet, Fløybanen, Ulriksbanen (som koster en formue.. det er fint å gå opp også ), osv.
Lyra Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2009 Jeg tenkte faktisk på Bergen eller Stavanger, må reise i uke 29 og da er det jo Harry Potter-premiere, så tenkte jeg kunne kombinere. Jeg tror de var på Akvariet for noen år siden, blir man lei eller er det et sted man kan besøke flere ganger?Vannkanten syns jeg ikke noe særlig om egentli, syns det er mye penger for lite moro... Har noen vært på VilVite-senteret i Bergen? Er det for yngre barn?
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Det er gjort store forandringer på Akvariet de siste årene. Mer reptiler, med store slanger, krokodiller og øgler. Det er pingvinbabyer der nå. Jeg synes ikke akvarier og dyreparker er steder man blir lei etter ett besøk. I tillegg har de kanskje sett tv2-programmet derfra? De kan jo risikere å møte på en tv-kjendis, som de ansatte der nesten er blitt nå. Om de liker å se severdigheter har man jo Troldhaugen, Fantoft stavkirke (der kan du sprite på med historier om Greven og kirkebranner om de eldste synes det er for tamt ), Bryggen, Sjøfartsmuseet og diverse andre museer, osv. Jeg går forbi VilVite hver dag, og det er ofte ungdommer der, tydeligvis ungdomsskoleklasser på utflukt. Du kan jo gå inn på sidene deres og se hva som foregår der i sommer.
Xtra_lilje Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Kommer litt an på alder, men Ulriken har jo fått en skikkelig boost. Kan feks ta banen opp, drive litt aktiviteter der oppe og gå ned. På fløyen har du Trollskogen, aktivitetsløype. Naturhistorisk er nok spennende for mange, da jeg var liten insisterte jeg på å gå NatHist museum og bibiloteket støtt og stadig.. går et lite, søtt turisttog i byen om sommeren også nå, men kan vel bli litt kjedelig om de er små. om dere skal til akvariet, bruk Beffen! pitteliten ferge som går fra Zacken til Akvariet nå om sommeren. Lepramuseumet er verdt et besøk, og https://www.uib.no/bergenmuseum/opplevelse-...09/museet-lever og annet knask der. Bryggen museum er også artig.
allyhoo Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Stavanger har også mye å by på. Kongeparken ligger ca 20min kjøring sør for Stavanger Kongeparken. I selve byen ligger Oljemuseet. Dette museet er bra lagt opp for de yngre, og har en del morsomme attraksjoner som f.eks redningsstrømpen og sikkerhetsopplæringen. Anbefales! Veldig mye å finne på for nyskjerrige gutter og jenter.
Lyra Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2009 Det blir Bergen, har spurt dem og de syns det hørtes morro ut, så vi skal på akvariet og på kino og se på Harry Potter (mon tro hvem som gleder seg mest til den ) Kongeparken er nok ikke beregnet på 15-åringer, men takk for tips allesammen:)
Xtra_lilje Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 Er også noen badeplasser i bergen, en i sentrum med basseng (nordnes ) og endel utenfor byen. bare et tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå