Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har blitt henvist til Riksen, og fått time til "Icsi - mikroinjeksjonsbehandling" i august. Noen som kan forklare hva dette er/ evnt. hvordan det gjøres. Fikk beskjed av legen min at jeg skulle behandles for å få igang eggløsning.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Icsi er når dem tar en cædcelle og sprøyter den inni egget (når mannens cædceller har problemer med å befrukte egget på egenhånd).

Du behandles for å modne frem flere egg. De henter ut eggene dine, befrukter dem ved hjelp av denne metoden, og setter inn igjen 1 eller 2 egg. Har dere flere befruktede egg til overs ( med god kvalitet) så kan dem fryses ned til senere forsøk..

Lykke til :)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Icsi er når dem tar en cædcelle og sprøyter den inni egget (når mannens cædceller har problemer med å befrukte egget på egenhånd).

Du behandles for å modne frem flere egg. De henter ut eggene dine, befrukter dem ved hjelp av denne metoden, og setter inn igjen 1 eller 2 egg. Har dere flere befruktede egg til overs ( med god kvalitet) så kan dem fryses ned til senere forsøk..

Lykke til :)

Takk for forklaring. Trodde vi bare skulle til enda en samtale, men da ser det jo ut til at det faktisk skjer noe... endelig :)

Skrevet

Det er jo mulig det er en samtale du skal til i første omgang.

For å hente ut egg må du stimuleres med medisiner over en periode, og du må få gjennomgang av hva som skjer.. Du skal blandt annet sette sprøyter i magen selv..

Legen kan heller ikke gi deg noen dato for nårtid du kan hente ut egg, I DAG.. Du må til kontroller for å se at eggene dine modner seg slik de skal og først når kroppen DIN er klar - så kan dem hente ut eggene..

Synes legen din har gitt deg litt lite informasjon jeg :sjenert:

Skrevet

TS, jeg regner med dere skal ha infomøte først. Det hadde vi på Riksen.

En sykepleier kommer og forteller hva dere skal gjøre under hele prosessen.

Lykke til!

Skrevet

Oki, da skjønner jeg. Da stemmer egentlig det legen min har sagt (at vi skulle inn til samtale for å finne ut hva slags behandling vi skulle prøve). Blir nok spennende uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...