panter Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 vi har vært sammen i 9 år. Hun gikk pga hun ikke hadde de følesene for meg lengre. og at jeg ikke har vært flink nok til og holde henne i hånda og si alt blir bra. De siste 6 mnd bodde vi sammen mer som en bror søster. Jeg ser i dag at hun har nok vært deprimert. Hun var sykemeldt og går nå på yrkesrettet attføring. Hun har lavt stoffskifte og var inne i en dårlig periode. Vi gikk til famlieterapi og er verdens beste venner i dag. hun sier det er pga familieterapien. vi har nå vært fra hverandre i 3,5 mnd. Det som utløste bruddet var en krangel med min mor. De snakket ikke på ca 3 mnd. Ca 1,5 av dem bodde hun for seg selv. Da ringte min mor og sa unnskyld til henne. Denne unnskyldingen har exen snakket om x antall ganger hvor kjekt og bra det var at hun ringte. og hvor mye kjekt de hadde hatt i lag. Hun har tatt en del kontakt med meg, vil du komme til meg og ta noe vin. kan du hjelpe meg med.... skal du gå nå vil du ikke se..... osv. Hun ringte også til meg på jobb og sa hun hadde et anfall og satt utenforbi legekontoret , men legen var syk. hun var ganske i fra seg, så jeg spurte om jeg skulle komme til henne. Jeg snakket med henne på tlf hele veien til jeg kom fram. Hun roet seg veldigt og et par timer senere kjørte jeg på jobb igjen. Hun sa hun ikke ville ringte til sine foreldre fordi de bare ville gjøre det verre. Hun har også ofte snakket om alle menn som er intressert i henne, og nevner at hun ikke er intressert i dem. Hun er ikke klar for et nytt forhold sier hun. fordi hun har en del hun må bearbeide. hu sier også hun ikke spiser og gråt litt før hun flyttet ut og etter hun hadde flyttet. hun kjeder seg og sliter. Hun går også ut på byen og fester til langt på dag. De gangene vi har nøte alkohol blir hun overstadig beruset. når jeg sier dette til henne. det er bare fordi jeg er så trygg på deg. Har en del eksempler på en del ting jeg ikke fortstår hva betyr i fra henne, men tar bare noen med her. Jeg ble med henne og handlet klær, det endte med at jeg ble med henne inn på prøverommet. jeg fikk bare leke jeg var homo. Har aldri skjedd før. heller mottsatt, redd jeg skal se inn. var med henne til legen som jeg har gjort mage ganger tideligere. hun fyller ut et skjema som legen skal ha, dette skjema har jeg aldri fått lese når vi var gift. men nå fikk jeg lov. Jeg har sovet over hos henne og hun hos meg( ikke sex) Da har jeg holdt rundt henne. hun har aldri jaget meg vekk. For 2 dager siden når vi nøt alkohol igjen på en fest da kom vi inn på forholdet våres. jeg fortalte hva følte, men hun var ikke helt klar for noen menn og det blir ikke noe av oss. Jeg sa sa at jeg ikke ville ha noe mer kontakt med henne siden dette gjør meg vondt. da måtte jeg bli med henne hjem slik at vi kunne forsette diskusjonen. vi la oss i hennes seng og snakket og holdt rundt hverandre i mange timer. Hun sa også at hun ikke likte plassen jeg bodde på det var noe rart der. at jeg måtte selge plassen vis det skulle bli oss. dette sa jeg ja til. men rett etterpå snakket hun om at hun ikke var klar for noe forhold. Når jeg våknet på morgene viste jeg at jeg ikke ville se henne igjen og tok da og koste og klemte på henne. kysset henne mange ganger på ryggen, nakken og strøk henne i håret.. hun sa ingen ting. men når jeg begynte og ta henne på rumpa så kom det en lite nei. jeg holdt på slik i ca 2 timer. hun spurte også om jeg ville gi henne en massasje. Når vi stod opp så virket det som hun lot alt være som normat, hun planla alt vi skulle gjøre denne dag. jeg sa jeg ikke klarer og gjøre alt dette med deg, da det vil gjøre så vondt for meg. Når jeg da skulle gå ga hun meg en hard og god klem og begynte og gråte. Da jeg slapp henne slapp ikke hun meg. jeg sa jeg må gå nå da slapp hun. Hun sier også at jeg er en fantastisk person og den jenta som finner meg er heldig Hva betyr dette ? blir ikke klok på henne ? feiler det henne noe ? Er det noe her ? Hva skal jeg gjøre ? Ps. hun er min livs store kjærlighet
Gjest Illiya Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 For å svare veldig kort: 1 hun har psykiske plager 2 hun vil ikke slippe deg fra seg, fordi du er tryggheten hennes, men hun vil heller ikke ha deg. Hun vil bare ha deg der til hun evt finner en annen eller finner trygghet selv. Derfor trekker hun deg til seg når du ikke vil mer, og skyver deg fra seg når du vil mer. 3 hun bruker deg IKKE finn på å selge eiendommen din pga henne og det hun sier. Vil hun likevel ha deg, noe jeg ikke tror, kan dere diskutere det etter at dere er blitt et par igjen, og har et stabilt samliv. Ikke gjør noe med salg før den tid.
Pokahonta Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 "du føler det er siste gang du ser henne, likvel ligger du i to timer og stryker henne før du igjen, nok en gang, blir avvist" ........ MOVE ON!! Vi er mange som har mistet vår livs kjærlighet, og det er vondt og vi strekker oss langt langt langt for å prøve å få dem tilbake.. Hadde det eksistert en pille som het "realitetsorientering som virker slik at du skal forstå at du forgjener mere enn en/ei som ikke elsker deg tilbake"... så hadde mange spart massse tid og kommet seg videre fortere! Hun elsker deg ikke, og du fortjener mye mere enn å luske rundt slik du gjør. Det høres ut som du KRYPER og KRYPER og spiser smuler som aldri gjør deg mett!! MOVE ON!! Forvirret skjønner jeg at du er, og jeg brukte selv nesten et år på å krype!! Gud bedre, hvor bortkastet. Når det ER slutt, er det ytterst sjeldent det ordner seg. Men den som har gjort det slutt, lider også et tap, og i svake og usikre øyeblikk er terskelen for å ringe eksen lav.. De vil ikke misbruke, men klarer ikke å la være heller!! Nei.. MOVE ON!!!
leirbål Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Det er ikke lett for oss å vite sikkert hva hun tenker, men det høres ikke helt bra ut synes jeg. Hun er glad i deg fremdeles, uten tvil. Men enten er det som hun sier; hun trenger å være singel en stund, eller så er hun ikke glad nok i deg. Etter et langt, fint forhold er det ikke lett å bare gå videre. Heller ikke for den som ønsker det. Men det er det hun gjør nå. Hun nyter tiden med deg. Minnene og følelsene du vekker i henne. Men som det er nå, er de tydeligvis ikke sterke nok til at hun ombestemmer seg. Du har noen valg. Du kan enten snakke med henne og finne ut hva som eventuelt skal til for at dere kan bli sammen en gang i fremtiden, og håpe at hun vil. Eller du kan gjøre som hun sier til deg, bryt kontakten med henne og prøv å gå videre. Begge deler er veldig vondt. Den første er seigpining, med usikkert resultat. Du risikerer at hun ikke vil bli sammen med deg igjen allikevel, og har hatt det vondt i mellomtiden fordi du vil se etter små tegn som kanskje ikke er annet enn vennskap og minner for henne. Den andre er svært vond nå og en stund fremover, men du får det bedre etterhvert. Og selv om det høres helt feil ut nå, vil du finne en like fantastisk dame senere, som også er din store kjærlighet. Så mitt råd til deg er bryt kontakten med henne, og sørg ferdig. Når du har kommet deg ordentlig på bena igjen kan du tenke etter om du egentlig vil tilbake til henne. Svært ofte er svaret nei da. Lykke til.
panter Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2009 Det er ikke lett for oss å vite sikkert hva hun tenker, men det høres ikke helt bra ut synes jeg. Hun er glad i deg fremdeles, uten tvil. Men enten er det som hun sier; hun trenger å være singel en stund, eller så er hun ikke glad nok i deg. Etter et langt, fint forhold er det ikke lett å bare gå videre. Heller ikke for den som ønsker det. Men det er det hun gjør nå. Hun nyter tiden med deg. Minnene og følelsene du vekker i henne. Men som det er nå, er de tydeligvis ikke sterke nok til at hun ombestemmer seg. Du har noen valg. Du kan enten snakke med henne og finne ut hva som eventuelt skal til for at dere kan bli sammen en gang i fremtiden, og håpe at hun vil. Eller du kan gjøre som hun sier til deg, bryt kontakten med henne og prøv å gå videre. Begge deler er veldig vondt. Den første er seigpining, med usikkert resultat. Du risikerer at hun ikke vil bli sammen med deg igjen allikevel, og har hatt det vondt i mellomtiden fordi du vil se etter små tegn som kanskje ikke er annet enn vennskap og minner for henne. Den andre er svært vond nå og en stund fremover, men du får det bedre etterhvert. Og selv om det høres helt feil ut nå, vil du finne en like fantastisk dame senere, som også er din store kjærlighet. Så mitt råd til deg er bryt kontakten med henne, og sørg ferdig. Når du har kommet deg ordentlig på bena igjen kan du tenke etter om du egentlig vil tilbake til henne. Svært ofte er svaret nei da. Lykke til. Takker for alle svar. Det er godt det ikke er bare meg som synes hun oppfører seg rart. Jeg har jo fortalt henne at jeg ikke vil ha mer kontakt med henne. Så nå får jeg se om hun tar kontakt pga følesene hennes for meg kommer tilbake. Jeg tror det er nå jeg får vite om jeg er blitt brukt. Har også følelsen at hun sliter med noe psykisk. tenker jeg skal holde avstand i fra henne i ca 1 mnd. vis hun ikke gir lyd i fra seg i løpet av denne tid. så tar jeg kontakt med henne og får vennskapet tilbake.
Gjest harts Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 vel, jeg har lavt stoffskifte selv, og vet at dette kan ha innvirkning også psykisk. man kan bli lettere deprimert, og man kan få indre uro/angst. men der stopper vel igrunnen likheten og forståelsen for å si det sånn....... jeg skjønner faktisk ingenting av hennes oppførsel bortsett fra at hun virker som en skikkelig dramaqueen - og det burde du ikke tolerere. hvorfor vil du være sammen med en person som behandler deg slik? du snakker bare om henne, men ingenting om hvorfor du setter deg selv i denne posisjonen. hun høres jo rett og slett ganske håpløs ut, det er vel alt jeg har å si om den saken.
leirbål Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Jeg hadde ikke gjenopptatt vennskapet etter bare en måned. Da ville jeg tro at du vil vekke følelsene dine til live igjen, og du er like langt. Vent i hvertfall tre måneder. Da er du kommet lenger i prosessen med å finne ut av dine egne følelser, og det samme har hun. Ikke vent bare en måned. For din egen skyld. Hvis hun er glad i deg vil du få vite det. men ikke vær trøstekluten hennes i prosessen med å komme seg videre. Du fortjener bedre.
panter Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. juni 2009 Jeg hadde ikke gjenopptatt vennskapet etter bare en måned. Da ville jeg tro at du vil vekke følelsene dine til live igjen, og du er like langt. Vent i hvertfall tre måneder. Da er du kommet lenger i prosessen med å finne ut av dine egne følelser, og det samme har hun. Ikke vent bare en måned. For din egen skyld. Hvis hun er glad i deg vil du få vite det. men ikke vær trøstekluten hennes i prosessen med å komme seg videre. Du fortjener bedre. Skal høre på deg og vente lengre en 1 mnd,kommer til og bli tøft. Uansett om hun er en dramaqueen eller ikke ( synes hun tar sykdommen litt vel mye inn i livet sitt ). Jeg får iallefall vite hvor hun står nå. om jeg er blitt brukt.
leirbål Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Det er bra. Prøv å bruke tiden på å tenke over om du ønsker å leve med en som sliter så mye. Det er ikke sikkert det er det du egentlig ønsker når du får henne litt på avstand. Sett en dato for deg selv, og ikke kontakt henne før det. Ikke la henne vite om denne datoen, da er det større sjanse for at hun venter og fortsetter å bruke deg etter denne datoen, hvis det er det hun gjør. Kos deg i mellomtiden. Finn på morsomme og fine ting, så du ikke bare går og teller dagene. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå