Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Har ei jente på 13 år, som har noen hårproblemer for tiden... Hun har alltid hatt ett flott hår. Langt og tykt. Dette har forandret seg veldig.... Det siste året har hun fått tørr hodebunn/flass. Og det blir fett dagen etter hun har vasket det. Det blir også stooore floker, så store at håret står rett ut bak. Men det er egentlig mest problematisk på vinteren når hun bruker lue... Hvilke hårprodukter bør hun bruke?? For fett, eller for flass?? Der som håret floker seg veldig, er det jo egentlig litt tørt.. Hun kan jo ikke bruke 3 forskjellige shampooer heller....
Lovis Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Hva med å ta henne med til frisøren og få tips der? Frisøren kan best fortelle henne hvilken shampo som er den rette for hennes hår, og hvordan hun skal stelle det. Du kan jo heller bli med, eller komme i slutten av timen og få vite hva frisøren har sagt. Hun er så gammel nå, at hun fint kan lære slike ting.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Bruk en shampo for fett hår (ikke for sterk, spør en frisør), og ha balsam i lengdene, men ikke nær hodebunnen. bruk evt en lett spraybalsam i stede. Fett hår kan komme med puberteten, man får jo gjerne overproduksjon av talg da, som også kan føre til kviser. Flass og tørr hodebunn er to forskjellige ting, igjen, sjekk med frisøren.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 har langt tjukt hår selv og jeg anbefaler at hun går til en dyktig frisør som kan kikke på håret ellers ville jeg brukt en hårkur for tørt hår, men ta ikke dette opp i hodebunnen, da blir det flass, kun fra nakken og ned bruk en t skje med frisørshampo i håret ved hodebunnen og gre håret ut med fingrene i dusjen.
Gjest Bond Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Det kan også være lurt å snakke med hudlege, ikke bare frisør. Flass er noe som ofte nedprioriteres, men det kan faktisk være hudsykdommer som kan være årsaken - for eksempel psoriasis eller seborroisk eksem, og de kan kontrolleres med medisiner (sliter med seborroisk eksem selv, og det hjelper ikke med sjampo alene, må til dels bruke reseptbelagte medisiner for å holde det hele under kontroll). Sier ikke at hun har noe sånt, men det skader ikke å finne ut
Gjest Smaragd Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Det kan også være lurt å snakke med hudlege, ikke bare frisør. Flass er noe som ofte nedprioriteres, men det kan faktisk være hudsykdommer som kan være årsaken - for eksempel psoriasis eller seborroisk eksem, og de kan kontrolleres med medisiner (sliter med seborroisk eksem selv, og det hjelper ikke med sjampo alene, må til dels bruke reseptbelagte medisiner for å holde det hele under kontroll). Sier ikke at hun har noe sånt, men det skader ikke å finne ut Tipper det er hormoner som spiller inn her... Siden det plutselig ble slik. Jeg ville fulgt tipset om å ta henne til en frisør og få ekspertråd Mitt hår er periodevis. Noen ganger kan jeg gå fire dager uten å måtte vaske det, mens andre ganger MÅ det vaskes hver dag! I de periodene jeg må vaske hver dag, stapper jeg bare hodet under vasken, og vasker det der. vil ikke at kroppen min skal bli vandt med å måtte dusje hver dag, for det har den ikke behov for. Hva med å bruke head and shoulders med tilhørenda balsam? da vil du iallefall kunne klare å ta bort flasset og flokene... så vil kanskje det fete håret forsvinne av seg selv...evt vaske det hver dag i en periode? To av tre er nå uansett ganske bra da *Og pass forresten på at balsamen skylles godt ut! Frisøren min sier balsam aldri skal inni hårbunnen. dra den bare gjennom det lange håret - samlet i en hale i nakken. Balsam i hodebunnen kan gi problemer der! Viss ingenting hjelper ville jeg vurdert å klippet meg kort. kort hår er generellt mer lettstelt, og lettere å vaske. Men dette må jo hun finne ut av selv - må jo ville klippe det da Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå