Gjest JEG TRRNGER HJELP Skrevet 9. juni 2009 #1 Del Skrevet 9. juni 2009 (Jeg prøver i dette forumet også.) Hjelp! Jeg vet dere sitter mange glupe hoder der ute, og nå trenger jeg dere. Jeg har aldri hatt problemer med dette tidligere, men nå var det mange bilder inne på kortet før jeg lastet over til data. Når jeg viser bildene som "thumbnails" på data, er det enkelte bilder som forblir like hvite. Når jeg prøver å åpne disse, kommer feilmeldingen "Photo Editor kan ikke finne eller åpne ...." En annen feilmelding er "kan ikke bestemme typen". Alle er i jpg-format. Får åpnet bilder før og etter disse hvite bildene. Det som er rart, er at jeg ser alle disse bildene på kameraet??? Har kameraet internminne, kan det være noe med det - at det er feil på minnebrikken??? (Men står på kamera at det ikke er noe i internminnet.) Kamera: HP Photosmart R927 Minnebrikke: Lexar 1GB SD Jeg skulle gjerne fått "åpnet" disse hvite bildene også! Så fort som mulig, da jeg planlegger en overraskelse for arvingen På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koala Skrevet 9. juni 2009 #2 Del Skrevet 9. juni 2009 Vet ikke nøyaktig hva som har skjedd, men det høres ut som om det har vært noe tull i selve overføringen av bildene. Her er noen ting du kan prøve: - Sett i nye batterier på kamera (viktig!) - Sjekk at ikke overføringsledningen er skadet. Kan være dårlig kontakt. - Sjekk at ikke harddisken på PCen er full. Datamaskiner må han ganske mye plass for å funke. Slett et eller annet tull eller tøm papirkurven. - Overfør alt på nytt. Sørg for å kalle den nye fila noe annet slik at den ikke legger seg over den gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
generalen Skrevet 13. juni 2009 #3 Del Skrevet 13. juni 2009 På kameraet mitt er det en "lås" funksjon, som fungerer som en slags kopisperre. Se om du finner denne funksjonen på kameraet ditt, og sjekk problembildene på kameraet, se etter små ikoner på bildene under thumbnailvisning (typisk zoome en gang for langt tilbake under bildevisning), slik som hengelåser ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 13. juni 2009 #4 Del Skrevet 13. juni 2009 Prøv også en minnekortleser istedenfor å koble kameraet direkte til PC-en. Og hvis du ikke har den muligheten så bruk i det minste en annen USB-port enn den du først prøvde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S_Dreams Skrevet 20. juni 2009 #5 Del Skrevet 20. juni 2009 Når jeg har veldig mange bilder inne på kameraet min, så begynner kameraet å fordele dem i flere mapper. Når jeg da prøver å overføre dem til dataen, så får jeg opp melding om at det ikke er noen bilder der. Det jeg gjør da er å istedet for å bruke bildeprogrammet for å åpne, så bruker jeg heller valget om å åpne mappene for å se hva som ligger inni. Og der ligger alle bildene, så jeg kan bare dra dem over. Håper du skjønte den. Du får vel opp et vindu med flere valg når du kobler på kameraet. Det er her jeg velger åpne mapper, og ikke det vanlige bildenedlastningsprogrammet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå