Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun; Så det er slik det er å bli sjekket opp av en sjekkekunstner?

Jeg; Ja, hvem skulle noensinne ha trodd at du skulle være en av de jentene...

Hun; Du dominerte meg.

Jeg; Og du likte det.

Så hadde vi en kjapp runde til i senga før hun dusjet og dro hjem.

Hei dere. Jeg er en sjekkekunstner som går under aliaset November. Jeg skal i denne tråden prøve å gi dere et innblikk i den delen av min verden som handler om sjekking og det motsatte kjønn.

Først vil jeg ta noen ofte stilte spørsmål slik at vi slipper de mest vanlige spørsmålene og fordommene.

- Hvorfor er du en sjekkekunstner?

I begynnelsen var den eneste motivasjonen jeg hadde det å ha sex med så mange som mulig og å kjærtegne egoet mitt som følge av det. Men det viste seg bare å være en fase, og nå er jeg en sjekker mest for min egen del. I sjekking finnes det en mentalitet som går på å være belønningen. "Be the prize."

Nå vet jeg ikke om det var høna eller egget som kom først, men gjennom sjekking har jeg klart å utvikle meg selv til å bli en genuint kul kar som folk liker å være rundt på alle plan, fra helt casual smalltalk til dype samtaler om sex og filosofiske temaer.

Det med "being the prize" er også slik at man alltid har en viss motivasjon til å bli bedre enn det man for et sekund siden var. Stadig utvikling. På et plan er dette trist, siden man aldri er fornøyd med den man er, men på et annet plan er dette ganske så givende, siden man alltid ser en utvikling, og selv om man ikke helt er ved mål enda (og mest sannsynlig ikke kommer dit i dette livet), så vet man at man har gjort noe ut av livet sitt og brukt tiden til å bli et bedre menneske.

En annen grunn til at jeg er en sjekker er den informasjonen som er tilgjengelig i "samfunnet" vårt. Om man skal snakke om konkrete eksempler, så er det med sex et godt utgangspunkt. For fire år siden, var jeg ganske flink i senga enkelt og greit fordi jeg hadde rytme og jeg var utholdende. Nå, gjennom materiale jeg har vært gjennom om sex, er jeg eksepsjonell i senga og kan faktisk gi damer opplevelser som de mest sannsynlig aldri kommer til å glemme.

Så hovedgrunnen til at jeg er en sjekker er ankret i meg. Det er ikke det å ha sex med mange vakre jenter som driver meg lenger.

Hva er ditt mål med dette?

Mitt mål med det er å utvikle meg selv til å bli et bedre menneske. Og det er en liten ting som folk ofte har misoppfatning om; Jeg driver ikke bare med sjekking. Jeg mediterer, jeg leser om filosofi, jeg klatrer, jeg spiller gitar, jeg driver med teater osv. Det med sjekking er også bare en av disse interessene, men langt ifra noe som definerer meg. Jeg er en livsnyter som tilfeldigvis har lest seg opp på sosialdynamikk og psykologi.

Finnes det flere måter å være en sjekkekunstner på?

Selvfølgelig finnes det flere måter å være PUA'er på. PUA'er deles gjerne i fire kategorier (sikkert flere, men det er disse kategoriene jeg opererer med, så ta det med en klype salt)

Man har MM-PUA'er. MM står for Mystery Method, og går veldig mekanisk inn i det sosiale. For å få ei dame til sengs, må man ifølge MM gjennomgå tre faser. Tiltrekning, komfort og forføring. For meg blir dette litt for kynisk, siden det får damer til å tro at alt bare sier klikk og at en MM'er er mr.Right. MM går også ut ifra at man selv har en lavere sosial verdi enn jentene man går bort til, og tar utgangspunkt i å systematisk bryte ned jenta via å hogge på jentas usikkerheter, og generelt virke som en som har høyere verdi enn henne. Dette gjøres via diverse rutiner og teknikker.

Så har man SS-PUA'er. SS står for Speed Seduction, og går ut på å bruke språket til å vekke følelser hos jenta, og deretter linke disse følelsene til en selv. Det er en form for hypnose. Denne metoden har et litt "sunnere" syn på kvinner, siden man ser på de som likeverdigemed menn. Det sagt, er det her enda mer kynisk enn MM, siden det manipulerer mennesker på en måte som de har veldig små forutsetninger for å sette seg imot. Det sagt, er det ikke bare hypnose det går ut på. SS går også ut på å utforske underbevisstheten hos en kvinne for å kjenne henne bedre slik at man har bedre forutsetninger for å kommunisere med henne på en ærlig måte og unngå å bli misforstått.

Så har du Gunwitch-PUA'er. Gunwitch bygger på at en person som er tiltrukket av deg vil speile din sinnstemning. Det Gunwitch'ere gjør er å åpne ei jente, bygge det vi kaller "rapport", komme i en "seksuell" sinnstemning, og få den man har en interaksjon med til også å komme i denne sinnstemningen, forutsatt at man dominerer rammen og vedkommende man snakker med er tiltrukket av man. Personlig synes jeg at det er mye mindre "manipulasjon" i den teorien her enn de forrige jeg skrev om, men det sagt, føler jeg at denne metoden er litt for mye misbrukt, siden den nesten utelukkende brukes for å få damer til sengs, og ikke for å danne nye forbindelser etc.

Helt til slutt har du naturals. Disse har vært gjennom både massevis av stoff og mange erfaringer, og klart å internalisere den eksterne validasjonen, og er derfor genuint kule og artige folk å være sammen med. Det som skiller dem fra andre "kule og generelt artige folk" er at de vet hvorfor ting fungerer som det gjør, og har betydelige muligheter til å manipulere de fleste situasjoner. Det sagt, vil en natural nesten aldri misbruke denne muligheten, siden han verken søker noe eller vil holde noe skjult. Det som er skummelt med naturals er at diverse individer kan bygge seg opp til natural-nivå, men falle sammen etterhvert, og derfor bli forbanna på verden. Og med så mye kunnskap, kan de, akkurat slik de får andre til å føle seg unike og verdifulle, få dem til å føle seg helt verdiløse og i verste fall drive dem til destruktive tanker.

Jeg anser meg selv som en natural.

Hva slags syn har du på jenter?

Jeg har ikke et konkret syn på jenter generelt. Det jeg kan si er at de er mennesker de også, og som alle mennesker er de til en viss grad styrt av underbevisstheten. Ellers tror jeg jenter generelt er mer følelsesorienterte enn menn. Det er det jeg kan si om jenter generelt. Alt annet faller på individnivå.

Er meningen å finne seg jenter kun for et ligg eller to, eller kan man være ute etter mer som en sjekkeartist?

Selvsagt kan man være ute etter et forhold. Men det sagt, må også det at synet en har på ting forandrer seg mye med tiden. Personlig kan jeg være i et forhold om ei jente jeg er veldig glad i vil ha et eksklusivt forhold til meg. Det handler mest om at jeg ikke er så avhengig av sex lenger. Men for tiden er jeg i mange åpne forhold der både jeg og mine partnere har flere vi har sex med. Man bestemmer diverse regler med hver og en, og man følger disse. Jeg ser på det som logisk, siden en person aldri kan oppfylle en annen persons fantasier helt. Jeg for eksempel, ville aldri ha funnet på å være med på BDSM eller voldtektsfantasier, og derfor synes jeg det blir urettferdig å kreve av jenta at hun skal gi slipp på slike lyster om hun skal være med meg.

Er du ærlig om dine hensikter? Evt. hva er dine hensikter som sjekkekunstner?

Jeg er alltid ærlig om mine hensikter uansett hva de måtte være. Har opptil flere ganger fortalt jenter at jeg bare vil være venner med dem, selv om de veldig gjerne ville ha sex. Jeg har også sett hos andre at det ikke lønner seg å være uærlig, siden det alltid kommer og biter en i baken.

Mine hensikter som sjekkekunstner varierer fra tid til annen. Det kan være at jeg går ut på byen for å finne en one night stand, og det kan hende jeg drar ut for å skaffe flere venninner. Det kan også hende at jeg gjerne vil ha mer enn bare one night stands og venneforhold. Sier det rett ut så tidlig som mulig, slik at jentene ikke får falske forhåpniner og trygge og tydelige rammer.

Er det noe mer dere lurer på, eller ønsker å kommentere, bare spør. Jeg skal svare etter beste evne. Og jeg regner med at andre fra "samfunnet" vårt også finner denne tråden etter hvert, så bare å slenge dere på, folkens.

~November

Videoannonse
Annonse
Gjest KateW
Skrevet

Fint at du syns at jenter er mennesker de også....

Hva med kvinner, har du noe forhold til dem?

Skrevet (endret)

Sant. Men det finnes veldig mange syn på det med sjekking, og jeg representerer en annen "skole" enn de to andre, selv om jeg selv heller mer og mer mot skolen de to representerer vel å merke.

Fint at du syns at jenter er mennesker de også....

Hva med kvinner, har du noe forhold til dem?

Hvis man skal skille mellom "jenter" og "kvinner", vil jeg si at det skal mye til for å være en kvinne i mine øyne. En kvinne er ei som har i stor grad har klart å løsrive seg fra samfunnets normer, og faktisk klart å bygge en personliighet som i større grad er sin egen, enn bare ei jente. Så kvinnen i mine øyne er mer sikker på det hun vil ha, og vet hvor mye tid er verdt, slik at hun ikke kaster den bort på ubetydelige ting, men heller jobber mot det hun vil ha.

Det er selvsagt en beskrivelse mange har lyst til å kjennne seg igjen i, men som de færreste få faktisk klarer å kjenne seg igjen i. Håper dette på sett og vis svarte spørsmålet ditt.

~November

Endret av November Rain
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har et spørsmål!

Jeg lurer på hvem DU er uten all denne oppmerksomheten du skaffer deg? Uten selvtilliten, uten fritidsinteressene dine?

Skrevet

Hmmmm....

Så det er definisjonen på en 'jente' og en 'kvinne'....

Jeg er ikke særlig i tvil om du er en 'gutt' eller en 'mann', for å si det slik.... :nigo:

Og det første innlegget ditt, var det et intervju du har laget med deg selv??

:hoho:

Skrevet

Jeg blir igrunnen bare nysgjerrig på hvorfor du skriver her inne jeg..? :klø:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Owæ! Jeg oppdaget akkurat at jeg er en natural PUA.

Gjest Gjest_EkteMANN_*
Skrevet

Zzzzzzz

"Sjekkekunstnere" er så jævla 2001. Ingen er imponert, og ingen bryr seg om fantasispørsmålene du stiller deg selv. Jobb med selvtilitten din og få deg ei skikkelig dame.

Skrevet
Zzzzzzz

"Sjekkekunstnere" er så jævla 2001. Ingen er imponert, og ingen bryr seg om fantasispørsmålene du stiller deg selv. Jobb med selvtilitten din og få deg ei skikkelig dame.

Jepp!

Gjest Hilde K S
Skrevet

Det er vel ikke så stor forskjell på PUA og vanlig sjekking. Enhver har sine egne mål for hva en sjekkesituasjon skal bære ut i til slutt, om det nå er ekteskap, å utvide nettverket sitt eller bare å få flest mulig til sengs.

Jeg får i alle fall ikke taket på hva som er så fantastisk med å være PUA.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg må finlese det første innlegget, tror jeg...

Skrevet

Det som er litt trist med en mann når han puler på mange damer han får lett, - er når han har et ordentlig forhold så vil han av naturlige årsaker (vet hvordan damer er innerst inne) kanskje bli noe mer var og småsjalu dersom dama er i samlinger eller steder hvor det er mange dyktige mannfolk som vet hvordan de skal få damer til å føle seg vel.

Skrevet
Det er vel ikke så stor forskjell på PUA og vanlig sjekking. Enhver har sine egne mål for hva en sjekkesituasjon skal bære ut i til slutt, om det nå er ekteskap, å utvide nettverket sitt eller bare å få flest mulig til sengs.

Jeg får i alle fall ikke taket på hva som er så fantastisk med å være PUA.

Trådstarter er blant annet genuint kul og artig å være sammen med.

:fnise:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Vet ikke om jeg skal bli kvalm, trist, le eller gråte av hovedinnlegget. Det er jo rett og slett stakkarslig å måtte bli PUA for å utvikle seg selv og heve selvtilliten sin.

Personlig utvikling handler ikke om å nedlegge flest mulig av motsatt kjønn.

Og å lage et "lissomintervju" med seg selv? Skjønner at du må det, siden ingen andre kunne brydd seg mindre med å lage et ekte intervju med deg.

Til slutt så vil jeg bare si at menn som skryter av at de er så eksepsjonelle i senga, ofte er bare tekniske rent seksuelt, og har ikke peiling på å gi en kvinne ekte nytelse.

For å kunne det, må man nemlig ha andre menneskelige kvaliteter enn å kun ha fokus på seg selv.

Jeg hadde hadde en gang sex med en mann som skrøt seg selv opp i skyene om sine egne seksuelle evner. Og jeg vet at han har hatt masse damer, og sex er blitt kun teknikk for han.

Jeg kjedet meg rett og slett med han i senga.

Menn som er trygge på seg selv og sin egen seksualitet, trenger ikke skryte av det. De gir damer opplevelser PUA`er bare kan drømme om.

Gjest Hilde K S
Skrevet
Det som er litt trist med en mann når han puler på mange damer han får lett, - er når han har et ordentlig forhold så vil han av naturlige årsaker (vet hvordan damer er innerst inne) kanskje bli noe mer var og småsjalu dersom dama er i samlinger eller steder hvor det er mange dyktige mannfolk som vet hvordan de skal få damer til å føle seg vel.

Good point.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Besnærende med en kar som har et såpass sterkt behov for å fremheve sitt suverene ego her inne. Rart du ikke har satt i gang en prosess med å få dette i bokform i første omgang (a la "The secret") for å begeistre, opplyse og bergta klodens befolkning. Kan raskt bli film av dette gitt, du får vurdere om du lager en kino versjon for alle og en triple-X versjon for oss mer bevandrede.

Morsomt var det uansett og sjelden har jeg lest et såpass langt, velformulert men dog svært generaliserende innlegg som ditt kompis. I mitt hode er verden en smule mer sammensatt enn "burger med eller uten ost"- betraktningene dine.

Dessuten - det er flaut - jeg aner f.... ikke hva PUA står for.

Gjest Hilde K S
Skrevet
Trådstarter er blant annet genuint kul og artig å være sammen med.

:fnise:

Men det er jo alle menn i hele samfunnet han vanker i også.....

Skrevet

Protip:

det er ikke alle PUAs som puler alle targets, det finnes faktisk en overvekt av dem som ikke puler mer enn et gigantisk mindretall

PU er ikke en måte å sette fart på en ONS på. Mottoet til en hver god PUA er "alltid forlat en bedre jente enn den du fant", så hvis jenten ender opp med å føle seg brukt/utnyttet eller "plukket opp" som en bruksgjenstand på noe tidspunkt er det PUAen som er dårlig, ikke konseptet. :]

Skrevet

Wow. Jeg er fascinert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...