Gjest *Mim* Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Er det noen som vet hvordan de pusset sølv i gamle dager - altså før man fikk et eget middel for sølvpuss?
The Kitten Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Er det noen som vet hvordan de pusset sølv i gamle dager - altså før man fikk et eget middel for sølvpuss? De brukte vel salt eller noe slikt.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 På messing brukte de fin sand og yoghurt, har jeg lest. Sitronsyre funker på noen metaller. Sølv vet jeg ikke helt, skal prøve å huske å spørre en jeg kjenner som har peiling
Gjest strykebrett Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Gjett hvem som blir liggende våken og gruble på det i kveld da...
Gjest *Mim* Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 ... ble du noe klokere? Yogurt er vel forholdsvis nytt i Norge?
Synne-Marie Skrevet 10. juni 2009 #7 Skrevet 10. juni 2009 Sølv anløper ikke så lett når det er i regelmessig bruk så kanskje det klarte seg med en klut og litt vann?
LilleBille Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 Kjerringrådet sier jo aluminiumskjele og salt - og legge sølvtøyet oppi. (De lærde strides om det skal varmes opp og om det skal brukes bakepulver i tillegg) Så dette er sikkert en noe eldre metode hvertfall
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #9 Skrevet 12. juni 2009 ... ble du noe klokere? Yogurt er vel forholdsvis nytt i Norge? Ja, det var ikke yoghurt, men surmelk Og det var viktig å bruke veldig fin sand, gjerne elvesand, som ikke lagde riper. Har glemt å spørre eksperten om sølvpuss, men tror flere er inne på noe her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå