Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nataliee
Skrevet

Hei!

Stripa håret mitt like før helga. Syns i utg. pkt det blei bra, men ser etterkvert at eg har fått alt for masse striper på eine sida av sideskillen og der er eg blitt heilt platinablond. Syns det er alt for lyst og vil gjene dempe fargen litt. Lurer på om nokken har erfaring med dette, eventuellt om det kan funke å ta en hårfarge over for å endre blonde-nyansen? Eller vil det ta vekk all stripeeffekten i håret? Har litt mørk-blondt innimellom, særlig under/nederst i nakken. Vil jo ikkje ende opp med heilfarga hår heller.. Nokken som har gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Stripa håret mitt like før helga. Syns i utg. pkt det blei bra, men ser etterkvert at eg har fått alt for masse striper på eine sida av sideskillen og der er eg blitt heilt platinablond. Syns det er alt for lyst og vil gjene dempe fargen litt. Lurer på om nokken har erfaring med dette, eventuellt om det kan funke å ta en hårfarge over for å endre blonde-nyansen? Eller vil det ta vekk all stripeeffekten i håret? Har litt mørk-blondt innimellom, særlig under/nederst i nakken. Vil jo ikkje ende opp med heilfarga hår heller.. Nokken som har gode tips??

Skal du ordne dette hjemme, så har du to muligheter slik jeg ser det:

Enten: Kjøpe en toningsfarge (som gradvis vaskes ut) i en blond nyanse og dempe fargen i hele håret med den. Butikkfargene blir jo alltid mørkere enn på bildet, så ikke kjøp for mørk nyanse hvis du vil beholde stripeeffekten.

Eller: Kjøpe en farge som ligner etterveksten, og legge inn noen striper med den der du synes det ble for lyst. Dette er kanskje det beste alternativet dersom du vil være sikker på å beholde stripeeffekten.

Hvis håret er blitt helt platinablondt vil det trekke til seg farge veldig fort. Det kan være lurt å sjekke virketiden og fargenyansen på en liten skjult hårlokk før du går løs på resten av håret,så det ikke blir alt for mørkt.

Gjest Nataliee
Skrevet

Forklarte kanskje litt dårlig, men med platinablondt meinte eg at fargen på stripene var alt for lys, litt gulaktig ++. Kjøpte meg en lys champagneblond hårfarge i dag, tok i heile håret og det blei kjempe bra! Håret er fortsatt lyst, men har fått en meir naturlig farge. Og stripeeffekten er fortsatt like bra om ikkje bedre! :)

Skrevet
Forklarte kanskje litt dårlig, men med platinablondt meinte eg at fargen på stripene var alt for lys, litt gulaktig ++. Kjøpte meg en lys champagneblond hårfarge i dag, tok i heile håret og det blei kjempe bra! Håret er fortsatt lyst, men har fått en meir naturlig farge. Og stripeeffekten er fortsatt like bra om ikkje bedre! :)

Så bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...