Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en veldig lat person, den typiske som ikke orker å dra til en gym og trene selvstendig. Jeg må ha ett mønster å følge og ha ett fast program.

Jeg er 18 år, er ikke overvektig, men har litt ekstra flesk på sidene ;)

Vil strammes opp litt, så tenkte jeg at dansing kan være en fin måte å gjøre det på :) spørsmålet er da hvor i Trondheim er det jeg kan finne ett morsomt dansekurs?

:enig:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du type jazz / hip hop? Eller salsa, tango etc?

Gjelder det første, har Let's Dance mange voksenkurs for folk fra 18/20 år og oppover. Ville sjekket ut det :)

Gjest D-shol
Skrevet

abonerer!

Har også lyst til å danse, gjerne på et litt rimelig sted.

Skrevet (endret)

http://letsdance.no/no/Kursoversikt/Kursplan_2009/

Her ligger kursoversikten for Let's Dance hvertfall. Kurs merket "voksne" er voksenkursene. Det er "treningsklasser" som ikke er med på forestillinger. Vil man være med på forestilling (hvert 2. år) må man ta en "vanlig" klasse.

Som det framgår av planen finnes:

Jazz voksne 1

Jazz voksne 2

Jazz voksne 3

Jazz voksne 4

Streetdance voksne 1

Streetdance voksne 2

Klassisk voksne 1

Klassisk voksne 2

Jeg ville anbefalt å begynt med Jazz 1 og også Klassisk 1 dersom du ikke har peiling. Klassisk er en kjempebra klasse for å bli kjent med alle muskler i kroppen, og er den raskeste måten å riktig lære skikkelig teknikk. Jazz har teknikk, men er ikke like forklarende på teknikken. Jeg tror det går opp et lys for mange om de tar en klassisk-klasse.

Som avdanket elev fra denne skolen kan jeg si at voksenkursene er grundige, forklarende og "voksne". Det er mindre fjas på timene, læreren behandler deg som "voksen", og stemningen er løs og ledig. Timene er heller ikke spesielt vanskelige - det fokuseres på grunnleggende forståelse for egen kropp og musklatur.

Anbefaler spesielt Klassisk 1 med Berit - Berit er daglig leder av studioet og kjempeflink til å dikte opp "bilder" som forklarer bruk av kroppen. (De som har tatt disse klassene vil forstå hva jeg prater om ;))

Jeg vil nevne at tror pedagogene synes voksenklassene er morsomme å undervise, fordi voksne har betalt av egne penger for å lære, de kommer faktisk for å lære, og ikke fordi det er en del av "imaget" deres å danse. Dette går tilbake på det jeg mener med at pedagogene behandler deg som en "voksen" - danseklasser kan ha en tendens til å være "strenge" der man MÅ møte hver gang, komme tidsnok, spytte ut tyggisen, bli offentlig uthengt om man er ulydig osv. men disse klassene er mye mer "lax".

Jeg vil også si at jeg har tatt såkalte voksenklasser ved andre studio, og har timene vært mer lik det jeg kaller "tenåringsklasser" - de flinkeste og tynneste får oppmerksomhet, det er mer press på å ha fine klær osv. Mens på Let's Dance følte jeg at man kunne stille i de klærne man ville (men tettsittende anbefales fordi det er lettere å korrigere deg da) og at ingen var for gammel, stor, tynn eller hva som helst til å være med. Fokuset var på individuell innsats og framgang, ikke at man skal se mest mulig ut som en gaselle fra dag 1.

Så en voksenklasse er ikke skummelt i det hele tatt - du vil ikke føle deg verken gammel, feit eller håpløs, da de fleste vil være folk på din alder med samme innstilling. Be om en prøvetime til høsten!

Endret av Annikken
Skrevet

Liker du swing er kanskje dette stedet for deg: www.trondheimsswing.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...