Gå til innhold

betaling for kokk i konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg lagde saus, kokte poteter, gr.saker og surkål hvor jeg holdt mel, smakstilsetning i sausen. Jeg bakte 4 hvetekringler hvor jeg holdt alt. Jeg jobbet i 12 timer. Anrettet på fat og ordnet frem desserten og kokte kaffe. tok oppvasken og ryddet bort. Nå er spørsmålet hvor mye kan jeg ta for jobben?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

varer x2 plus feks 400x12

Rund sum 5.000,-

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom du er nær venn/familie ville jeg ikke tatt noe.

Ellers kanskje 1 500?

Skrevet

Tøv. Hvorfor skal hun ikke ta noe bare fordi det er nær venn/familie? Kanskje kutte ned litt på prisen, men absolutt ikke gratis.

Gjest Smaragd
Skrevet

Jeg var med å serverte i en kollegas datters konfirmasjon for noen år tilbake.

Jeg ordnet på kjøkkenet, dekket bordene og ryddet opp etterpå.

Jeg forventet ingenting for dette, da jeg hadde sagt meg frivillig.

En liten uke senere fikk jeg to flasker vin og et gavekort på fotpleietime med kollegaen min :)

Kjempekoselig, spesiellt da jeg ikke forventet noe :)

Hadde jeg vert innleid kokk, hadde jeg nok forventet noe ja, men 5000 syns jeg er drøyt om det er venner eller familie...

Jeg ville foreslått to eller tre tusen, og sett hva de sa til det ;)

lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet
varer x2 plus feks 400x12

Rund sum 5.000,-

Hvor mange er det som er kokk og har 400 kr/t?

Det her er sannsynligvis svart arbeid også.

Skrevet
Nå er spørsmålet hvor mye kan jeg ta for jobben?

Har du fått beskjed om å selv bestemme hvor mye du får?

Hvis ikke, så kan du vel ikke ta noe som helst. Ikke i etterkant. Da får du det du får, så får du eventuelt være misfornøyd med det og aldri stille opp igjen.

Det kommer dessuten an på om det er familie ikke.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor mange er det som er kokk og har 400 kr/t?

Det her er sannsynligvis svart arbeid også.

he he... er kokk selv,, og 400 kr er omtrent 3 ganger mer en hva jeg fikk i timen. (privat bedrift 128,- før skatt, som faglært kokk.)

Får en SÅ god lønn,,, vil jeg og ha slik jobb he he..

Gjest kokk her å
Skrevet
he he... er kokk selv,, og 400 kr er omtrent 3 ganger mer en hva jeg fikk i timen. (privat bedrift 128,- før skatt, som faglært kokk.)

Får en SÅ god lønn,,, vil jeg og ha slik jobb he he..

Jeg er og kokk ..kommunalt. Maks annsinitet og leder ansvar 164,5 før skatt ...så ja dette var høy time pris selv om man legger på såkalt kveld og helge tillegg

Det kommer jo ann på om det er familie og venner man gjør dette for men er det fremmede så maks 200 kr timen syntes jeg

Skrevet

Men hvis man skal gjøre dette hvitt, som selvstendig næringsdrivende, så skal dette timebeløpet dekke lønn, skatt, moms, eventuelle sykepenger, feriepenger og sikkert et antall andre ting. Så om man faktisk er selvstendig næringsdrivende så er 400 ikke en spesielt høy timelønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...