Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har også en sånn venninne... men jeg orker ikke å ha noe med henne å gjøre lenger for hun suuuuuuuger all energi ut av meg med å være så negativ. Hun tolker alt i verste mening, og det blir så slitsomt.

Husker en gang jeg var tilstede da hun spurte dagmammaen sin om hun kunne flytte på en dag, eller om hun kunne ha datteren litt lenger dagen etter på grunn av ett eller annet.. det er noen år siden...

Dagmammaen svarte helt hyggelig og greit at det kunne hun dessverre ikke på grunn av sånn eller sånn, og gikk videre.

Da klarer min venninne å snu seg mot meg når dagmammaen var utenfor hørevidde og gjengi svaret på en nebbete og ukoslig måte, og med en negativ kommentar.... Skjønte ikkeno jeg.... Dagmammaen ble der og da redusert til en meget negativ person som ikke likte barnet hennes noe særlig...

Selv tror hun - og det er det verste - at hun er en meget positiv person!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som nevnt, tror utpsyking hjelper. Vær konsekvent positiv når hun er negativ.

Akkurat som det er utrolig festlig å være overstadig hyggelig og masse smil til skikkelig sure kunder!

Skrevet

Det som ofte kan være problemet med disse menneskene er at de ikke forstår en spøk engang, om du tuller litt med dem... DET synes jeg er slitsomt. Hvis du kommer med ironi eller noe sånt til dem, så tror de deg virkelig.... :roll:

Har dere det sånn også med disse menneskene?

Lillian

Skrevet

-Ja, alle har vi en "sånn" venninne,nabo eller slektning........jeg trekker meg som regel unna - som sagt før her:- de suger all energi ut av deg.

I mitt stille sinn så har jeg kommet til at disse menneskene egentlig er veldig redde - de har en iboende redsel for "alt som kan skje" og har en meget lav toleranse-terskel før de tipper over, og dette gjør at de ofte blir svært misunnelige og smålige overfor andre. Ofte er de også svært mistenksomme overfor andres motiv.-Fordi de føler at livet har vært urettferdig mot dem, og de tror feilaktig at livet er mer generøst med alle de andre.

-"Alle andre har det så mye bedre".-Noe som slett ikke er tilfelle - vi har alle noe å være takknemlig for.

Jeg merker selv at hvis "ting går min vei" så er jeg mye mer storsinnet overfor andre mennesker - og det håper jeg at jeg er vanligvis. :lol:

Humor er et overskudds-fenomen- derfor søker jeg intuitivt mennesker med humor,fordi jeg føler at de har noe å gi tilbake.- Men spydigheter er ikke humor! Å slenge ut "jeg synes du har lagt på deg" vitner om fullstendig mangel på takt og tone, og er rett og slett uhøflig,mener nå jeg.

Skrevet
Humor er et overskudds-fenomen- derfor søker jeg intuitivt mennesker med humor' date='fordi jeg føler at de har noe å gi tilbake.- Men spydigheter er ikke humor! Å slenge ut "jeg synes du har lagt på deg" vitner om fullstendig mangel på takt og tone, og er rett og slett uhøflig,mener nå jeg.[/quote']

Hvis det var et svar på det jeg skrev i siste innlegg så mente ikke jeg den type ironi, asså! :roll: Er ikke sikkert du mente det sånn heller, men det finnes jo mange former for ironi da, og all ironi trenger ikke være uhøflig eller spydigheter....

Lillian

Skrevet

-Neida, jeg tror jeg skjønte hva du mente, Lillian.-Ble bare så opptatt av mine egne tanker!

Ironi er noe helt annet enn spydigheter - og enig med deg: noen skjønner overhode ikke ironi. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...