Gjest Gjest_jeanette_* Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Hei. Har en god veninne som kanskje er litt sjefete og forlanger mye, har vært mange små episoder, men ble ordentlig dårlig stemning nå i helgen. Saken er at hun, jeg og datteren min har samme hobby. Snart skal det være ett stort arrangement innen det, og frimaet til mannen min har sposet det og får ett såkalt VIP bord (er veldig stas...). Vi har da 6 biletter, 4 går til meg, mannen min, datteren vår og sønnen vår. Dama til han som han eier firmaet sammen med har også dennen hobbyen og hun har da fått to biletter (seg + en veninne). Min veninne har på ett eller annent tidspunkt fått det for seg at hun skulle være med (har aldri vært tema en gang.) Og så spurte hun om det nå i helgen og jeg sa som det var at det var fult. Da klikka hun helt, synes først det var teit at mannen og sønnen skulle være med. OG iallefall at dama til han andre skulle være med, iallefall at hun fikk 2 biletter. Har fått masse meldinger om hvor egoistis jeg er, at hun ville prioritert meg om hun hadde hatt en sånn mulighet osv. Har også skrevet i statusfeltet på facebook ting som: Man vet aldri hvem vennene sine er, før de svikter deg osv osv. Har vært sammen med mannen min siden vgs og han har bygd opp ett firma sammen med en kompis over lang tid som de siste årene har gått veldig bra, og vi har det godt økonomisk. Dette tror jeg hun sliter med og kommer stadig med stikk om sånt. Og antyder ovenfor andre at jeg har "giftet" meg til pengene, når sannheten er at i flere år har jeg forsørget familien mens han bygde opp firmaet. På ungsomskolen var jeg sammen med en som var fra en "steinrik familie (i sånn type 4 mnd...) Og nå kan hun finne på å si at jeg alltid har lagt meg etter menn med penger.... Uff, vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegger. Er det helt feil av meg å ikke ha henne med p åsrrangementet?
Lilith Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Sånn som det høres ut her, er ikke hun noe særlig til venninne. Jeg synes ikke du bør ha dårlig samvittighet.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Hei. Har en god veninne som kanskje er litt sjefete og forlanger mye, har vært mange små episoder, men ble ordentlig dårlig stemning nå i helgen. Saken er at hun, jeg og datteren min har samme hobby. Snart skal det være ett stort arrangement innen det, og frimaet til mannen min har sposet det og får ett såkalt VIP bord (er veldig stas...). Vi har da 6 biletter, 4 går til meg, mannen min, datteren vår og sønnen vår. Dama til han som han eier firmaet sammen med har også dennen hobbyen og hun har da fått to biletter (seg + en veninne). Min veninne har på ett eller annent tidspunkt fått det for seg at hun skulle være med (har aldri vært tema en gang.) Og så spurte hun om det nå i helgen og jeg sa som det var at det var fult. Da klikka hun helt, synes først det var teit at mannen og sønnen skulle være med. OG iallefall at dama til han andre skulle være med, iallefall at hun fikk 2 biletter. Har fått masse meldinger om hvor egoistis jeg er, at hun ville prioritert meg om hun hadde hatt en sånn mulighet osv. Har også skrevet i statusfeltet på facebook ting som: Man vet aldri hvem vennene sine er, før de svikter deg osv osv. Har vært sammen med mannen min siden vgs og han har bygd opp ett firma sammen med en kompis over lang tid som de siste årene har gått veldig bra, og vi har det godt økonomisk. Dette tror jeg hun sliter med og kommer stadig med stikk om sånt. Og antyder ovenfor andre at jeg har "giftet" meg til pengene, når sannheten er at i flere år har jeg forsørget familien mens han bygde opp firmaet. På ungsomskolen var jeg sammen med en som var fra en "steinrik familie (i sånn type 4 mnd...) Og nå kan hun finne på å si at jeg alltid har lagt meg etter menn med penger.... Uff, vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegger. Er det helt feil av meg å ikke ha henne med p åsrrangementet? Nei det er det ikke! Hun som er teit,uansett hadde ikke jeg tatt hun med uansett med måten hun oppfører seg på.
mimifin72 Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Jeg hadde en sånn "venninne" en gang. For å si det sånt, det vennskapet varte ikke noe særlig lenge. Dump henne! Du har ikke gjort noe galt, så du trenger ikke ha dårlig samvittighet
Ethereal Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Jeg skjønner at venninna di er skuffet, siden det er i forhold til hobby. Men jeg skjønner også at du velger å ta med din familie på et slikt arrangement. Så jeg syns ikke du er rar eller egoistisk.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Jeg skjønner at venninna di er skuffet, siden det er i forhold til hobby. Men jeg skjønner også at du velger å ta med din familie på et slikt arrangement. Så jeg syns ikke du er rar eller egoistisk. Enig. Har venninna di skjønt at det bare var nok billetter til å ha med familien? Eller tror hun at du bevisst har valgt å ikke gi billett til henne, mens du har strødd om deg til alt mulig annet av folk..? Synes det virker generelt umodent å skrive slike kommentarer i Facebook-statusen; hvor gammel er hun egentlig? Synes ikke du er urimelig. Høres ut som venninna di kunne trengt å jobbe litt med egenskaper som misunnelse og usikkerhet...
Gjest TS Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Hun har hele tiden visst at det kun var 6 biletter (hun visste omtrent før meg at mannen min hadde fikset det...) Hun har nok bare sett for seg at det var en selvfølge at hun ble invitert, og ja hadde vi hatt en bilett til overs så hadde nok hun vært en sterkt kandidat til dette. Men jeg vil ha med hele familien (selv om hun ikke skjønner hvrofor far og sønn er med, men far begynner å få interessen selv og sønnen er 4 og synes også det er gøy å se på). Og når dama til kollegaen hans ville gå også, så synes jeg det var rett og rimelig at hun fikk de to siste, sånn at hun kunne ha med en veninne. De eier jo tross alt firmaet 50/50, så han er jo egentlig like mye med å betaler for det... Men det synes hun er helt feil, og er så såret og skuffet osv. Mener at den h*** (!!!???) ikke har noen grunn til å være der, og er ikke typen hennes som har fikset dette osv osv... Går rundt å prater dritt om meg og henne til felles venner nå, og har lagt ut følgende status på FB nå: Hadde gledet meg til VIP behandling på XXX neste helg, men ble dumpa.. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre? Er det virkelig så rart at jeg vil ha med familien min? Eller at dama til kollegaen har fått de to siste bilettene??
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 Hun har hele tiden visst at det kun var 6 biletter (hun visste omtrent før meg at mannen min hadde fikset det...) Hun har nok bare sett for seg at det var en selvfølge at hun ble invitert, og ja hadde vi hatt en bilett til overs så hadde nok hun vært en sterkt kandidat til dette. Men jeg vil ha med hele familien (selv om hun ikke skjønner hvrofor far og sønn er med, men far begynner å få interessen selv og sønnen er 4 og synes også det er gøy å se på). Og når dama til kollegaen hans ville gå også, så synes jeg det var rett og rimelig at hun fikk de to siste, sånn at hun kunne ha med en veninne. De eier jo tross alt firmaet 50/50, så han er jo egentlig like mye med å betaler for det... Men det synes hun er helt feil, og er så såret og skuffet osv. Mener at den h*** (!!!???) ikke har noen grunn til å være der, og er ikke typen hennes som har fikset dette osv osv... Går rundt å prater dritt om meg og henne til felles venner nå, og har lagt ut følgende status på FB nå: Hadde gledet meg til VIP behandling på XXX neste helg, men ble dumpa.. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre? Er det virkelig så rart at jeg vil ha med familien min? Eller at dama til kollegaen har fått de to siste bilettene?? Altså, helt seriøst, har du så få venner at du virkelig gidder å bruke energien din på et så tragisk menneske som dette her? Det er jo helt tydelig at hun ikke har noen ide om hva et vennskap er når hun snakker dritt om deg og dine på denne måten. Det hadde vært ok om hun ble såret/fornærmet over at hun ikke fikk være med og taklet dette på tomannshånd med deg, men dette er ingen normal reaksjon. Du har kanskje såret henne, men hun har reagert ved å hevne seg på en smakløs måte og du står dermed fritt til å løse deg fra dette vennskapet.
Glynis Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Reaksjonen er selvsagt totalt uakseptabelt og jeg hadde ikke orket en så overdramatisk venninne. Negativ energi får man nok av ellers i verden om det ikke skal være fra venninnene sine. Men bakgrunn for den hysteriske reaksjonen synes jeg det er litt vanskelig å si sin mening om. Hvis det for eksempel var snakk om en billett til New York Fashion Week og du tok med deg din mann og din sønn på fire år i stedet for din moteinteresserte venninne hadde til og med jeg reagert. Når du ikke sier hva slags hobby det er (forståelig med tanke på anonymitet) og om det er en klassisk familieaktivitet eller ikke så blir det vanskelig å felle dommen om du har forsømt din venninne eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå