Gå til innhold

40graders hurtigvaskeprogram på vaskemaskinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fant nylig ut, etter å hatt vaskemaskinen i 4 år :rodme:, at vi har hurtigprogram på vaskemaskinen. Mannen mener at klærne ikke blir rene nok på hurtigprogram, mens jeg mener at med dagens vaskemidler så blir de rene så lenge det ikke er kjempeskitne klær. Vi har bare hurtigprogram på 40 grader, så det er ikke noe problem i forhold til undertøy eller sengetøy.

Hva mener dere? Bruker dere hurtigprogrammet på vaskemaskinen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg bruker hurtigprogrammet masse, og klærne blir rene. Bruker det mest på bukser og topper som har vært brukt en eller to dager, altså ting som ikke er spesielt skitne.

Gjest Marlo
Skrevet

Bruker hurtigprogrammet nesten hele tiden.

Har en som går på 30 grader og en på 40 grader, og mine klär blir fine og reine.

Veldig mökkete klär og undertöy vasker jeg på höyere grad.

Hurtigprogrammet er kjempefint og miljösparende

Skrevet

Hva menes med hurtigprogram da? Vi har et hurtigprogram på 20 minutt på 40grader. Det bruker jeg ikke daglig, derimot 40 gr. på 50 minutt og det blir rent!!

Skrevet

Takk for svar :)

I mitt tilfelle er hurtigprogram et program på 40 grader, tror det er uten forvask eller noe sånt (usikker) og det bruker en halvtime-times tid. Vanlig program bruker minst to timer :roll:

Gjest Gjest
Skrevet

Slike korte programmer (max 30 minutter) er beregnet på klær som knapt er skitne. Som for eksempel vanlige bukser og topper som er brukt max et par dager. Treningstøy, undertøy, og annet skikkelig skittet tøy bør ikke vaskes på dette programmet.

Mengden klær du kan vaske på programmet er mindre enn til "vanlig vask". Ikke fyll maskinen helt full.

Og husk å bruke flytende vaskemiddel når du kjører programmet. Vanlig pulver får ikke løst seg ordentlig opp på den korte tiden, og klærne blir dermed ikke vasket ordentlig.

Skrevet

Jeg vasker mitt tøy på hurtigvaskprogram, både 40 og 60 grader. Det vanlige programmet tar over 2 timer, litt kjedelig å bare få vasket et par vasker om gangen om det er finvær! Tar jo 5 timer bare i maskinen!

Men våre klær blir rene og pene, merker ikke noe forskjell fra det andre programmet :)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei.

Vi har også et 30min program, bruker det endel, men vi kan også stille gradene på det. Alt fra 30-95. Kjempe smart :) Vasker som regel babyklær på det programmet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...