Kamikatze Skrevet 19. juni 2009 #41 Skrevet 19. juni 2009 (endret) [...] Her er et enkelt svar til deg; ikke se. Foruten det vil jeg bare si, det finnes ikke stygge pupper eller personer, bare stygge oppfatninger. Folk er frie til å gjøre hva de vil, så slutt å heng dere opp i det. Ha ha ha! Lett for deg å si. Men bevegelser er komplett umulig å la vær å legge merke til. Vi har visse reflekser som egentlig er et vern mot rovdyr og fallende gjenstander, som gjør det umulig å neglisjere bevegelser. Daiehopping under T-skjorte er ikke sexy eller "naturlig". Det ser bare latterlig komisk ut. Det er som om noen ukontrollert veiver armene over hodet, mens de går. Bryr jeg meg? Nei, sprett i vei. Noen menn finner det nok sexy, når det går opp for dem hva det er som prøver å unnslippe. Det er like komisk for dem. Selv om de får pumpet blod ut i visse vitale organer, er det like komisk som monty pytons merkelige gange. Folk velger selv hvordan de kler seg. Men da bør de også vite hvordan andre mennesker oppfatter bekledningen de velger. Først da blir det et bevisst valg. Men tenk litt på trafikkfaren også, at ikke meieriet ditt kvester noen. Endret 19. juni 2009 av Kamikatze
aline Skrevet 19. juni 2009 #42 Skrevet 19. juni 2009 Jeg tror det at dere som mener det er så stygt å tacky osv å gå uten bh er bare misunnelige fordi dere ikke har selvtillitt nok til å tørre det selv. Jeg går ALDRI med bh, og har aldri fått noe som helst negativ respons på det. Folk kommer å sier til meg at de ikke skjønner hvordan jeg tørr å gå uten bh, fordi de selv er så redde for det. Hvordan andre vil takle det, om det er horete osv. Ett hvert menneske som er stolt av kroppen sin burde vise frem det de har, å ikke skjule det med trange ekle brystholdere. Jeg er en av dem som ikke synes det er veldig lekkert å gå uten bh, og det har ingenting med at jeg ikke TØRR å gå uten selv. Jeg har gått uten under en litt krøllete sommerkjole på vei fra stranden til bilen pga manglende skift (dårlig planlegging), og vet at det ikke er noe å skamme seg over en plass (han jeg gikk sammen med var meeeeeeeget fornøyd). Til tross for at jeg altså har pupper jeg er stolt av, så var det på med bh så fort jeg fikk mulighet. Ikke fordi jeg ikke TØRR gå uten, men fordi jeg ikke synes det passer seg. Jeg er stolt av kroppen min, hele kroppen min ikke bare puppene, likevel velger jeg å gå med klær! Jeg velger å ikke vise frem alle delene av kroppen min til gud å hvermann, til tross for at jeg altså er stolt av også de delene jeg lar være hovedsakelig til spesiellt utvalgte. Tror ikke det å ikke like andres, for mange, intime kroppsdeler svaiende oppi synet på handlegata, har noe med sjalusi å gjøre, men mye med at mange av oss er mer private når det gjelder endel ting. Jeg liker heller ikke spesiellt å se rumpekløfter (verken på kvinner eller menn), dissemager eller annet som deiser rundt i det fri i offentlighet. Klart folk er frie til å gjøre som de vil, og jeg ville aldri sagt til noen at jeg synes de burde kle på seg (om det ikke var noen jeg kjente), likevel er det som flere har sagt over, det er greit å være klar over at man vil bli sett på og reagert på. Man ser ikke bare vekk når noe er annerledes, vi er vel ganske skapt til å legge merke til det som skiller seg ut, både positivt og negativt. Og mange vil danne seg tanker rundt det de ser rundt seg. Det har ikke noe med å tenke mer på andre en på seg selv, men rett og slett at man ER ute i samfunnet, og oppfatter verden rundt seg. 1
Gjest Tigress Skrevet 19. juni 2009 #43 Skrevet 19. juni 2009 Eg synest ikkje det passar seg,eg synes det ser penare ut med ein BH, og i det daglege synest eg ein kan kle seg skikkeleg i alle fall på jobb. Eg synest det ser litt ustelt ut på ein måte, vel og merke når ein kan sjå at nokon går utan BH. Ser ein det ikkje er det jo ikkje noko problem.
Gjest Sidonie Skrevet 19. juni 2009 #44 Skrevet 19. juni 2009 Ett hvert menneske som er stolt av kroppen sin burde vise frem det de har Hvorfor det? Er det fordi det er tidens greie å skulle flashe alt man har og alt man får tak i, eller hvor kommer denne holdningen fra? Jeg har en kropp med fine (og mindre fine) sider, men jeg har ikke noe mer behov for å gjøre et poeng av å vise det frem av den grunn, det er like fullt min kropp, min sfære. Hvorfor er det et poeng å vise seg frem for enhver pris? Enig med aline for øvrig. Jeg ville heller ikke kranglet med kjæresten på åpen gate, snakket høyt om hvor mye jeg tjener, snakket om sykdommer/andre private ting i mobilen på T-banen, osv osv. Det finnes en del uuttalte grenser for hvordan det ikke er optimalt å opptre sammen med andre mennesker for at alle skal ha det mest mulig hyggelig, og show off av ymse kroppsdeler faller helt klart i den kategorien. Jeg ville ikke mistet nattesøvnen om jeg så dissende bryster, men jeg ville nok stusset på dømmekraften og den sosiale intelligensen til eieren av dem...
ilie Skrevet 19. juni 2009 #45 Skrevet 19. juni 2009 Jeg synes det er kjempe sexy med damer uten bh! MEN! det er jo vondt å gå uten bh hvis det blir for mye aktivitet:P men ellers kjør på:D
stjernekyss Skrevet 19. juni 2009 #46 Skrevet 19. juni 2009 Jeg tror det at dere som mener det er så stygt å tacky osv å gå uten bh er bare misunnelige fordi dere ikke har selvtillitt nok til å tørre det selv. Snork.. Den måtte jo komme. Hvorfor tror alle som har forskjellige meninger at man er misunnelige på hverandres meninger? :klø: Nei, jeg er ikke misunnelig. Jeg synes det er stygt. Ett hvert menneske som er stolt av kroppen sin burde vise frem det de har, å ikke skjule det med trange ekle brystholdere. At du ekshibisjonist, betyr ikke at resten av verden er det. Et hvert menneske bør selv får råde over hvor mye av kroppen de ønsker å vise frem - uten å støte andre. Det er nok bare hun som er uheldig og har dårlig utganspunkt med tanke på fettkjertler og hud. Hengepuppene hadde hun nok fått i den alderen uansett om hun hadde brukt bh eller ikke. Jeg har gått uten bh i 20 år, og mine pupper er fortsatt lite spenstige som de var når jeg var 16 år gammel. Og det er selv etter vektforandringer og barn. Her er du bare smakløs og arrogant. Her er et enkelt svar til deg; ikke se. Ikke mulig. Det er som å se en ulykke, eller noe annet skikkelig groteskt. Man vil ikke se, men man klarer ikke å la være, man blir hypnotisert av det grusomme. Folk er frie til å gjøre hva de vil, så slutt å heng dere opp i det. Hvis folk er frie til å gjøre hva de vil, hvorfor ber du dem om å slutte med noe? Det faller på sin egen urimelighet. Fri vilje gjør oss ikke til anarkister. Normale folk tar hensyn til andre folk. Fordi vi ønsker hverandre vel. Men det er jo alltids noen som tenker bare på seg selv og sitt eget velvære. 1
Gjest Glør Skrevet 19. juni 2009 #47 Skrevet 19. juni 2009 Bra for brystene er det jo heller ikke. Har en venninne som har gått rundt slik siden 18-19 årsalderen, og som barnløs 25-åring har hun allerede fått stygge hengepupper. Det er nok genetisk. Jeg har hovedsaklig gått uten bh siden jeg fikk pupper, og den eneste endringen som har skjedd med puppene mine på 15 år er at de er blitt litt større, men de peker fortsatt rett frem. Man får ikke hengepupper av å ikke bruke bh, men det blir jo mye tydeligere når man ikke bruker bh. Mange som bruker bh som får hengepupper også, men det ser man jo ikke, siden bh'en holder alt på plass. 1
Suzy Skrevet 19. juni 2009 #48 Skrevet 19. juni 2009 Jeg går ikke ut blant folk uten bh nei - først og fremst fordi brystvortene også synes godt når man går uten bh. Om det er så tyselig at folk kommenterer det, så syns jeg kanskje du kan finne deg en litt tettere topp som du kan ha uten bh? Så blir det ikke så mye sving i sakene
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2009 #49 Skrevet 21. juni 2009 Jeg går ikke ut blant folk uten bh nei - først og fremst fordi brystvortene også synes godt når man går uten bh. Om det er så tyselig at folk kommenterer det, så syns jeg kanskje du kan finne deg en litt tettere topp som du kan ha uten bh? Så blir det ikke så mye sving i sakene Jeg har brukt en tettsittende topp, men føler meg mye mer utfordrende kledd med denne. Derfor tenkte jeg at en grå, litt løs t-skjorte var mer anonym. Men det er jo med sist nevnte jeg har hørt kommentarer, så det er mulig du har rett.
Suzy Skrevet 21. juni 2009 #50 Skrevet 21. juni 2009 Det finnes jo faktisk noe som heter nippletape også - som skal skjule brystvortene under klær man ikke har bh under - det kan jo være verdt et forsøk?
Kamikatze Skrevet 21. juni 2009 #51 Skrevet 21. juni 2009 Brystvorter er egentlig ikke noe problem (for andre enn innehaveren eller folk som leter etter "feil"). Ukontrollert dansendende fettvev som beslaglegger oppmerksomhet, og som får innehaverne til å fremstå ufrivillig komiske, er umulig å overse. Brystvorteobservasjoner er for spesielt interesserte.
Gjest Glør Skrevet 22. juni 2009 #52 Skrevet 22. juni 2009 (endret) Jeg ser ikke helt brystvorteproblemet. Alle har dem, menn kan tilogmed vise dem frem uten klær, så at du synes igjennom en t-skjorte på kvinner greier jeg virkelig ikke å se som et problem. Trodde egentlig det var ett amerikansk fenomen? Og når det gjelder hoppende fettvev er det like ille hos tjukke folk, men jeg synes ikke de skal ha på seg burka av den grunn, akkurat som jenter med store pupper må få lov til å gå ut bh. Det er mye rart man kan synes er stygt eller ubehagelig hos andre, men så lenge man beveger seg ut i det offentlig rom må man nesten godta at andre er uenige, siden det er bortkastet tid å irritere seg over det. Og å forsøke å overbevise verden om at ens egen mening er den eneste rette er bare komisk. Endret 22. juni 2009 av Glør
Kamikatze Skrevet 22. juni 2009 #53 Skrevet 22. juni 2009 [...] Og når det gjelder hoppende fettven er det like ille hos tjukke folk, men jeg synes ikke de skal ha på seg burka av den grunn, akkurat som jenter med store pupper må få lov til å gå ut bh. Det er mye rart man kan synes er stygt eller ubehagelig hos andre, men så lenge man beveger seg ut i det offentlig rom må man nesten godta at andre er uenige, siden det er bortkastet tid å irritere seg over det. Og å forsøke å overbevise verden om at ens egen mening er den eneste rette er bare komisk. Godt. Jeg kan altså få fortsette å mene at det er forskjell på sideflesk og kvinnebryster, med din velsignelse... :gjeiper:
Gjest Sidonie Skrevet 22. juni 2009 #54 Skrevet 22. juni 2009 Ville vært morsomt om alle synes det var helt kurant at alle gjorde hva de ville, hvor de ville, til enhver tid... det hadde sikkert blitt et utrolig koselig samfunn å leve i. Huh. Glad de fleste synes å synes det er uproblematisk å innrette seg etter en slags norm for sosial oppførsel.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #55 Skrevet 22. juni 2009 Nei - t-skjorte (eller enhver annen overdel) er ikke ok uten bh. Jeg synes det ser både stygt og litt "sluskete" ut (og jeg er ikke spesielt prippen - det ser bare ikke fint ut!)
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #56 Skrevet 23. juni 2009 jenter med store pupper må få lov til å gå ut bh. Det er mye rart man kan synes er stygt eller ubehagelig hos andre, men så lenge man beveger seg ut i det offentlig rom må man nesten godta at andre er uenige, siden det er bortkastet tid å irritere seg over det. Enig i dette. Reagerer på at så mange mener at det er greit for de med små bryster, og helt uakseptabelt for kvinner med store bryster.
Gjest Grafica Skrevet 23. juni 2009 #57 Skrevet 23. juni 2009 Jeg synes ikke det er greit for noen. Så en dame i t-skjorte uten BH idag. Hun hadde ikke store pupper, men det hoppa og spratt og så direkte ukomfortabelt ut... Jeg har små pupper og synes de hopper til og med når jeg har min beste BH på, så jeg går IKKE uten BH offentlig for å si det sånn...
Gjest Gjest_Trude_* Skrevet 28. juni 2009 #58 Skrevet 28. juni 2009 Det er veldig synlig med kun t-skjorte, særlig om den er hvit. Derimot så kan det fungere uten BH i kombinasjon med en luftig bluse.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 28. juni 2009 #59 Skrevet 28. juni 2009 Det er veldig synlig med kun t-skjorte, særlig om den er hvit. Derimot så kan det fungere uten BH i kombinasjon med en luftig bluse. Men fint er det ikke! Synes det er greit - og definitivt penest - med bh enten puppene er store eller små (men klart; store pupper uten bh er selvsagt verst). Og hva er egentlig problemet med å gå med bh? Hvis det er fordi det er ubehagelig - ja, da er det antakelig feil modell eller str. Er det fordi man synes det er mer behagelig uten - javel, gå uten da - men da får dere også ta med dere at veldig mange av oss andre ikke synes det er fint.
Gjest Gjest_Hedda_* Skrevet 28. juni 2009 #60 Skrevet 28. juni 2009 Da jeg var i begynnelsen av 20-årene hadde jeg så flotte og faste pupper at jeg gikk uten BH under enkelte kjoler, etc - men aldri på jobb. Nå er puppene blitt en god del større og ikke fullt så faste ... dvs de duver rimelig masse, så å gå uten BH nå er ihvertfall mye mer ubehagelig og klamt enn å bruke BH. Er det bare jeg som svetter under puppene i varmen når jeg går uten BH? Idag satt jeg med topp og BH-løs da mannen kom hjem og spurte om jeg hadde begynt å lekke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå