Gjest Pudding Skrevet 27. juli 2003 #1 Del Skrevet 27. juli 2003 Har så lyst på lasagne til middag idag, men har klart å rote/rydde vekk oppskriften... Er det noen her som har en god oppskrift? Klem fra Pudding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2003 #2 Del Skrevet 27. juli 2003 kjøttsaus: kjøttdeig 1 1/2 liten boks med tomatpurre eller nesten en hel stor 1 boks med grovhakkede tomater 1 /5 fin hakket purre 1 liten paprika rød eller grønn eller begge deler om en er veldig glad i paprika 1 løk annen grønnsak en liker å ha i litt olje og ca 1/2 liter vann ca 1/2 - 1 ts oregano fersk er best, men tørket kan også brukes, men knus den i hånden først for da fremhever du smaken litt mer 1 /12 ts grillkrydder litt pepper 1 ts paprika pulver pizza krydder om du har bare litt kan selvfølgelig bruke andre krydder som en liker la dette putre i en time, blir best når det putrer lenge tålmodighet hvit saus 3ss smør 3 ss hvetmel putrer en liten stund, pass på så det ikke blir brunt melk til det blir litt tykkere enn en hvit saus parmasan ost etter smak, ejg liker den smaken godt og har ofte i flere ss med ost. salt og hvit pepper lasagneplater hvit saus på bunnen i en ildfast form, lasagneplater, hvit saus igjen, kjøttsaus, lasagneplater osv til alt er brukt opp sett dette inn i ovnen i ca 1/2 time med folie over, ta så formen ut, ta bort folien og strø hvitost eller annen ost du foretrekker over og inn i ovnen igjen i ca 15 min til osten er smeltet skikkelig. serveres med en god salat og ferskt brød Det tar ca 2 timer å lage dette, men den blir kjempe god god appetitt tror og håper jeg har fått med meg alt, men tar du bort målene kan du bruke ingridiensene som du vil, og mengden som du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå