Gjest katteeier Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Har en kastrert hannkatt, 4 år gammel. Han har tidligere hatt urinstein, som gjorde at han tisset blod. Dette gjorde han inne, min teori er at han skulle vise meg at han var syk. Men i dag tisset han inne igjen, på noen puter i sofaen. Døra står åpen og han kan fritt gå ut. Innedoen hans er ren og pen. Likevel stiller han seg opp rett foran meg og tisser på putene! Urinen så gul og normal ut, men luktet liksom ikke typisk kattetiss, mer surt. Teorier om hvorfor han gjorde dette?
Gjest Glør Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Ta han med til dyrlegen, og sjekk om han har noe sykdom igjen. Hvis ikke kan det være at han reagerte på noen forandringer han ikke liker, og isåfall er det bare å vaske putene og tenke igjennom om det er noen behov han ikke har fått tilfredsstilt i det siste.
Gjest TS Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Hmmm han virker frisk og rask, og alt er ved det normale hjemme... Ingenting er flyttet på, vi har ikke vært borte. Har byttet fôr, det er vel det eneste. Men det har vi gjort tidligere også uten problemer. Merkelig... Skal kattetiss lukte sånn typisk stramt når det er ferskt? Det luktet surt, mer som sure tær eller gjær eller noe sånt...
Gjest Katteeier Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Jeg ville også tatt ham til veterinæren for en ekstra sjekk. Urinsteins-problemer har desverre en tendens til å komme tilbake, så det kan være lurt å få det utelukket. Katter er forøvrig svært flinke til å skjule smerte. Det er et overlevelsesinstinkt de har igjen etter livet som ville rovdyr i naturen.
Gjest Glør Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Sjekk han likevel, det er ikke alltid man merker på katter at de har vondt. Kattepiss fra kastrerte hanner lukter fortsatt ganske surt, men er det verre enn normalt kan det også være indikasjon på at han må til dyrlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå