Aurela Skrevet 8. juni 2009 #1 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg kommer fra en familie som er nervøs før en reise (dvs. pappa og storesøster), så pass, billetter, penger, mobil og diverse blir sjekket mange ganger før, og underveis reisen til flyplassen, noe som også resulterer i at vi er der før innsjekking åpner, for det kan jo hende at vi møter på en kollisjon, promillekontrol, you name it! Etter alt dette maset er jeg litt "miljøskadet" og kommer ofte tidlig på flyplassen. Nå skal jeg reise med en venn av meg, og vi skal ta et tidlig fly. Er ganske sikker på at han vil reise med et tog som går mye senere enn det jeg vil, så derfor sprø jeg jeg først, hvor tidlig pleier dere å møte på flyplassen? Det er nå snakk om en utenlandsflyvning, hvor innsjekking stenger 45 minutter før avgang, hvor lenge før avgang ville du da vært der, med tanke på kø og rushtrafikk? Ps: avgang er kl 10.10, og tog til flyplassen tar to timer, så det kan hende det er rush, det vet jeg ikke noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 8. juni 2009 #2 Del Skrevet 8. juni 2009 Åh, jeg kjenner meg så godt igjen i beskrivelsen av familien din. (Kanskje vi er i familie?) I de tilfellene jeg skal utenlands pleier jeg (som miljøskadet) å møte godt over en time før flyavgang, gjerne inntil halvannen time før. I ditt tilfelle, med flyavgang kl. 10.10 ville jeg trolig møtt ca 08.45, etter strengt påtrykk fra min mor ;-) (Jeg er langt over 30 år gammel...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #3 Del Skrevet 8. juni 2009 Det kommer an på hvilken flyplass det er, og om jeg skal reise med et selskap som lar meg sjekke inn på nett eller automat, eller om jeg må stå i innsjekkingskø. Hvis jeg ikke får sjekket inn på forhånd liker jeg å ha minst 1.5 timer, ellers holder det stort sett med 1. Beregner meg gjerne noe bedre tid i utlandet der det ofte er lengre køer i innsjekking og sikkerhetskontroll mange steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 8. juni 2009 #4 Del Skrevet 8. juni 2009 1,5 time på utenlandsflyging er passe ja, da har du god tid og slipper å stresse hvis du skal sjekke inn. Spesielt greit hvis du skal til USA eller lignende. Jeg pleier å være der en halvtime før innsjekk stenger hvis jeg må sjekke inn bagasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Witch Skrevet 8. juni 2009 #5 Del Skrevet 8. juni 2009 På utenlandsflyvning er det greit å ha god tid, 1,5 time syns jeg er passe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bambi_25 Skrevet 8. juni 2009 #6 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Jeg er helt ekstrem, egentlig:P Hadde flyet mitt gått klokken 1010 ville jeg passet på å være på flyplassen til klokken 0800 (senest). Hadde derfor stått opp klokken 0530 for å gjøre meg klar, ringt taxi 0645, kommet meg til oslo s til klokken 0700 og hoppet på det første flytoget jeg så og vært på gardemoen 20minutter senere. På gardemoen tar det meg såklart aldri mer enn 20 minutter før jeg er inni taxfree delen og der ville jeg brukt 2 timer på å irritere meg over at jeg var så tidlig ute, men vil alikevel gjøre akkurat det samme neste gang jeg er ute og reiser. Og jeg flyr en gang i måneden til utlandet så kaster bort mye til på flyplasser >.< Endret 8. juni 2009 av bambi_25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 8. juni 2009 #7 Del Skrevet 8. juni 2009 Miljøskadet som jeg er, så møter jeg opp i god tid før flyet går. Minimum 1,5 timer før avgang. Er vandt til å reise sammen med en mor som er konsekvent sent ute, en far som har reist litt for mye med fly og en handicapet lillebror, så vet verdien av å være ute i god tid. Etter at jeg satt på flyplassen i Køben og mamma ikke begynte å gå til gaten før det sto "Gate closed", så så har jeg helt noia for å være seint ute. Spesielt med tanke på at vi i tillegg skulle ha med oss lillebroren min som sitter i rullestol. Jeg gidder aldri å gå til gaten før det står boarding, men synes det er greit å ha god tid på sikkerhetskontrollen og innsjekking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Jeg er helt ekstrem, egentlig:P Hadde flyet mitt gått klokken 1010 ville jeg passet på å være på flyplassen til klokken 0800 (senest). Hadde derfor stått opp klokken 0530 for å gjøre meg klar, ringt taxi 0645, kommet meg til oslo s til klokken 0700 og hoppet på det første flytoget jeg så og vært på gardemoen 20minutter senere. På gardemoen tar det meg såklart aldri mer enn 20 minutter før jeg er inni taxfree delen og der ville jeg brukt 2 timer på å irritere meg over at jeg var så tidlig ute, men vil alikevel gjøre akkurat det samme neste gang jeg er ute og reiser. Og jeg flyr en gang i måneden til utlandet så kaster bort mye til på flyplasser >.< Haha, det er jo nesten som meg dette Men jeg tror kanskje jeg er noe bedre, når jeg planlegger selv (altså, når jeg selv tar tog og pappa ikke kjører meg) så er jeg der "bare" litt under to timer før.. Endret 8. juni 2009 av Aurela Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #9 Del Skrevet 8. juni 2009 På gardemoen tar det meg såklart aldri mer enn 20 minutter før jeg er inni taxfree delen og der ville jeg brukt 2 timer på å irritere meg over at jeg var så tidlig ute, men vil alikevel gjøre akkurat det samme neste gang jeg er ute og reiser. Å som jeg elsker folk med selvironi. Og forresten: Ta med ei bok da vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 9. juni 2009 #10 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg reiser som regel alene med en toåring og jeg møter alltid opp minst 2 timer før ved utenlandsflyvning. Det er for å kunne sjekke inn bagasjen, pakke ned og sende vognen med spesialbagasje og for å ha god tid gjennom sikkerhetskontrollen. I tillegg må vi rekke bleieskift og litt mat før vi går om bord. Neste gang kommer jeg helt sikkert til å være enda tidligere siden jeg i går (på grunn av signalfeil var flytogene innstilt) nesten mistet flyet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #11 Del Skrevet 9. juni 2009 Dette kommer an på flyplassen, og når det er. I verste "rushet" må man beregne lengre køer enn ellers. Om man kan sjekke inn over nett, så trenger en jo bare tid til å levere inn bagasjen. Jeg pleier være der ca en halvtime før bagasjeinnleveringen stenger. Det er bedre å være for tidlig ute enn for sent ute. Man kan ta med seg en bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 9. juni 2009 #12 Del Skrevet 9. juni 2009 2 timer før er min regel. Jeg er flink til å få dårlig tid, men når jeg skal fly tar jeg ingen sjanser! Klarer alltid å slå ihjel tiden, taxfree, gå på do et par ganger ( ), kjøpe litt tyggis, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 9. juni 2009 #13 Del Skrevet 9. juni 2009 På innenlands bruker jeg å beregne en halvtime for å komme meg gjennom securityen. Trenger ikke noe innsjekk siden jeg ikke tar med annet enn håndbakasje. På utlands bruker jeg å komme ca en time-5 kvarter før. Det holder det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #14 Del Skrevet 9. juni 2009 2 timer. Hadde jeg ikke surra rundt på flyplassen hadde jeg uansett bare gjort det hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest najki Skrevet 9. juni 2009 #15 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg synes dere er ute i GOOOD tid. Er ikke så veldig glad i å vente, men desto mindre glad i å komme for sent. Jeg er derfor ikke en sånn notorisk forsentkommer. Alikevel synes jeg det er nok å komme en time før utenlandsflyet går, kanskje 1 t og 15 min hvis jeg tenker det kan være rush. Nå er jo ikke min nærmeste flyplass Gardermoen, så kan tenkes at det er greiere å være tidlig ut der. Når jeg reiser hjem igjen beregner jeg alltid bedre tid siden jeg ikke kjenner forholdene på den respektive flyplass... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 9. juni 2009 #16 Del Skrevet 9. juni 2009 Om du kommer tidlig til flyplassen kan du jo bare finne deg en rolig krok, med kaffe og en bok eller noe slik. Jeg er også alltid tidlig ute. Aldri godt å vite når det er kø i innsjekk eller sikkerhetskortroll. Tipper jeg hadde vært på flyplassen 0830 i ditt tilfelle. (om sambo hadde hatt nerver til å vente så lenge, han er nemlig verre enn meg! :-) ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #17 Del Skrevet 9. juni 2009 Alltid minst to timer før. Deilig å vite at man er mer enn tidsnok, og kan slappe av med en kaffe og god mat... Hva sier flyselskapene om oppmøte? Trodde man "måtte" møte opp 2 timer før jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 9. juni 2009 #18 Del Skrevet 9. juni 2009 Når jeg reiser utenlands, så er jeg på flyplassen ca 1,5 - 2 timer før avgang. Bedre å ha god tid enn dårlig tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 9. juni 2009 #19 Del Skrevet 9. juni 2009 Minst to timer før, av ulike grunner: - det er det mange av flyselskapene anbefaler. Om man følger deres retningslinjer er det også lettere å få kompensasjon om noe skulle gå galt og det er deres feil - jeg har faktisk opplevd å komme til flyplassen to timer før avgang og at det var så mye rot både ved innsjekking og sikkerhetssjekk at jeg omtrent måtte løpe til flyet. Når det er sagt så regner jeg ikke med å oppleve noe sånt igjen sånn helt med det første. - jeg liker å ha god tid, prioriterer heller å kose meg på flyplassen med shopping, kaffe og mat og å lese i en bok, enn å stresse - jeg blir nemlig stressa om jeg bare har akkurat med tid - jeg tar (nesten) alltid flytog/buss som går en avgang for tidlig, dvs. at om jeg mister den planlagte bussen eller den blir instilt, så går det fint om jeg tar neste - jeg ikke synes det er noe kjedelig å vente på flyplassen. I tillegg til kaffe og sånt så er det gøy å se på alle de rare menneskene som er ute og reiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 9. juni 2009 Alltid minst to timer før. Deilig å vite at man er mer enn tidsnok, og kan slappe av med en kaffe og god mat... Hva sier flyselskapene om oppmøte? Trodde man "måtte" møte opp 2 timer før jeg. Hos Norwegian står det at innsjekking stenger 45 minutter før på utenlandsreiser og 30 minutter før på innenlandsreiser. Mrnrt at innsjekking pleier å åpne to timer før, men det varier med flyplass/skrankepersonale om man får sjekke inn tidligere om man er kommer mer enn to timer før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå