Gå til innhold

mellomlande i frankfurt og madrid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I morgen reiser jeg til syden, for å få billigste billetten, så endte jeg med å mellomlande både i frankfurt og madrid, og må ærlig innrømme at reisenervene har satt inn for fullt.

Er det noen som har mellomlandet på disse flyplassene? Og kan fortelle meg at det er fryktelig enkelt og uproblematisk?

Reiser alene og møter ikke reisefølget mitt før på selve reisemålet, og med en god dose angst (ikke bare en måte å uttrykke meg på, men sliter seriøst med angst, og da spesiellt i situasjoner jeg er usikker på og fly pga stengt inne og redd for å bli syk).

Hadde vært innmari fint om noen som har erfaring med å mellomlande på disse flyplassene kunne fortalt litt, alt egentlig. Slikt som, er det enkelt å finne frem mellom der man kommer av flyene, til gaten. Må man helt ut for så å sjekke inn igjen? Er det godt skiltet og lett å finne fra a til b? Er det lett å få tak i hjelp dersom man trenger assistanse for å finne frem? etc etc etc.

all info er bra info, så jeg er litt forberedt.

Har ikke byttet fly på denne måten noe særlig før, så det er nytt for meg.

Håper på litt tilbakemeldinger i løpet av kvelden, så jeg kanskje puster litt lettere i morgen tidlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som hadde lyst eller mulighet til å lette en reisenervøs kvinne i nød.... :(

neinei, det går vel bra, får bare fokusere på målet.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei aline!

Har dessverre ikke vært på disse flyplassene, men jeg er helt sikker på at de fungerer som de fleste andre, dvs godt skiltet, og fulle av folk som kan hjelpe. Jeg reiste alene til Roma for ikke så lenge siden, og var full av angst på flyet, livredd for å ikke finne frem på flyplassen. Men det gikk bra. Jeg fant frem, og klarte det utmerket! lykke til på reisen :-)

Skrevet

tusen takk.

Håper på det jeg og.

Frankfurt er visst en ganske stor flyplass, men som du sier, det er vel godt skiltet og folk som kan spørres om det er noe.. bare å få nervene under kontroll nå.

finne senga, så er det raskere igang, og dermed raskere over og jeg kan nyte en uke i sol og sommer. :D

Gjest singel lesbe
Skrevet

Jeg har mellomlandet i Frankfurt. Hvis jeg husker tilbake til riktig flyplass nå, så skal du - når shufflebussen fra flyet har satt deg av ved inngangen - ta rulletrappen (du ser den umiddelbart) opp til 2. etg. Her finner du flyselskapet ditt og sjekker inn. Deretter skal du tilbake (til venstre for rulletrappen når du står foran den, eller ned rulletrappen igjen og så til høyre) gjennom passkontrollen, før du kan lete etter gaten din.

Kanskje kan dette kartet i printet format hjelpe deg litt?

http://www.frankfurt-airport.com/cms/defau...33.overview.pdf

Ønsker deg god reise og håper det blir en behagelig tur.

Gjest singel lesbe
Skrevet

Shufflebussen, det var nesten en forveksling til Säfflebussen :fnise:

Skrevet

tusen takk. :D

har notert ned, så ser jeg om det stemmer. :)

takk.

Gjest Gjest
Skrevet

Aline, det jeg bruker å gjøre når jeg skal orientere meg på fremmede flyplasser, er å kikke på hjemmesiden til flyplassen på forhånd. Der er det gjerne kart over innearealene, så man kan få en viss forståelse for hvordan det er der.

Gjest singel lesbe
Skrevet
Deretter skal du tilbake (til venstre for rulletrappen når du står foran den, eller ned rulletrappen igjen og så til høyre) gjennom passkontrollen, før du kan lete etter gaten din.

Til høyre for rulletrappen, mener jeg, selvfølgelig.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg har flydd en del fra begge flyplasser, og så lenge du har ok med tid på transfer går det nok helt fint skal du se.

Flyplassene har skilt som henger fra taket med gatenummer og piler på så du finner nok lett fram. Hvis du er nervøs kan du spørre de kabinansatte på flighten du er på om hvor du må gå når dere lander. De er nok godt kjent og kan hjelpe deg.

Det går nok kjempefint :)

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har bare mellomlandet i Frankfurt, men til og med rotehuet meg klarte å finne fram der ;) Oversiktlig og fin flyplass på tross av at den er stor. :)

God tur! :)

Skrevet

Mellomlandet nettopp i Dusseldorf jeg da, og da skal man bare følge skiltet hvor det står "Connecting flights". Enkelt og greit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...