Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal slutte på p-piller etter sommeren, og har et spørsmål i forbindelse med det... Det har seg slik at vi skal på ferie i slutten av juli, og jeg leser ut fra p-pille brettene at mensen skal komme den siste ferieuka når vi er i syden (hvis jeg tar sukkerpillene). Kan jeg hoppe over mensen, altså begynne på et nytt brett, og ta 7 piller (til vi er tilbake til Norge) for så å slutte helt på pillene og bli prøvere da? Vil mensen komme når jeg slutter på pillene da, slik at jeg forskyver det en uke? Eller må jeg fullføre hele brettet? Redd for å fucke opp syklusen. Noen som har noe vettugt å komme med? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Syklusen du har som p-pillebruker har stort sett ingenting med din vanlige syklus å gjøre uansett. Din vanlige syklus er ikke tilstedeværende = fucket opp allerede, etter du slutter på p-piller kan du oppleve alt fra at du ikke får mens på lang tid eller at den f.eks kommer to uker i strekk hver tredje uke, før det stabiliserer seg igjen. De syv pillene ekstra har garantert ingen effekt den ene eller andre veien, du kommer til å få siste pillemens etter at du slutter, og deretter er det bare å vente på din natulige syklus. Lykke til!

Endret av Gåsemor
Gjest Gjest_Trulte_*
Skrevet

Ja, du kan hoppe over sukkerpiller (eller tablettfri periode dersom man har 21-pillers brett) og begynne på nytt brett umiddelbart, for å skyve på mensen.. Da kan du slutte på det nye brettet når du har tatt de ekstra dagene du ønsker og du vil få blødning tilsvarende dager forsinket. Dette er ikke farlig. Det du derimot ikke bør gjøre er å ikke ta et brett ferdig, dvs prøve å fremskyve mensen, men man kan fint ta opptil flere brett etter hverandre uten pause (eller sukkerpiller).

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar! Da gjør vi det slik :) Så får syklusen stabilisere seg når det passer for den, hehe ;)

Gjest Gjest_Trulte_*
Skrevet

Vær imidlertid klar over at det kan være en liten sjanse for at du begynner å spotte/småblø når du fortsetter på et nytt brett.. Dersom dette er første gang du tar mer enn et brett uten pause og mensen, ville jeg kanskje begynt på nytt brett direkte etter det brettet du holder på med nå, slik at du forskyver mensen en uke denne måneden og ikke prøver det ut for første gang når du er i Syden (hvis det er mer enn 4 uker til)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...