Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Macy_*
Skrevet

Hei!

Jeg sliter litt med å finne ut når jeg har eggløsning. Hvordan måler dere dette og ca hvor mange dager etter mens???

Vi har prøvd i snart to år nå, men bare det siste halve vi har fått hjelp som får igang mensen. Får nå mens og eggløsning med hjelp av provera-pergotime, også den mnd jegh ar "pause". Nå nærmer eggløsnings dagene seg, om jeg har ca 10 dager etter mens.

Har prøvd noen tester jeg kjøpte billig på nettet, strimler, men vet ikke helt om jeg stoler på disse. Når skal jeg måle på dagen.

Håper på hjelp fra noen med erfaring, for jeg føler meg litt "grønn" på dette.

Macy

Videoannonse
Annonse
Gjest Lhinn
Skrevet

wow! dere har prøvd i snart to år- og ikke testet noe særlig etter eggløsning. imponerende! :jepp: jeg er en stor testetøse og er avhengig av EL tester da jeg har litt lengre syklus enn vanlig. du virker mye mer tålmodig enn meg med andre ord..

om du går inn på prøverforumet og søker (Søk knapp litt lenger opp) etter eggløsning kan du finne mange nyttige tråder ang dette tema.

her er noen;

Eggløsning

og

div tråder

ellers står det mye nyttig på pernilleinfo

legger også med ett innlegg jeg har skrevet i en lignende tråd;

Jeg vet ikke om det forskjell på disse strimlene, men de jeg bruker (kjøpt på http://www.lavpris-tester.com/) og er av merket Chemtrue. Der SKAL test streken være LIKE STERK eller STERKERE enn kontroll streken.

Her er ett eksempel på en VELDIG positiv EL test jeg fikk; (du må være innlogget bruker for å se bildet tror jeg) positiv EL test (teststrek venstre / kontrollstrek høyre) Husk at du ikke trenger så sterk, den er fortsatt positiv så lenge strekene er like sterke.

Vær OBS på at du helst skal bruke ettermiddags urin (dette står det iallfall på merket jeg bruker). Testene måler innholdet av LH, noe som først "forekommer i urinen din iløpet av dagen" (fra nettsiden). Jeg har selv testet for tidlig på morgenen, og da var testen betydelig svakere, enn senere på ettermiddagen.

siden du går på pergo (noe jeg ikke har peiling på hva egentlig er/gjør) kan jeg ikke si når du skal teste. men det vanlige er at man har eggløsning ca 10-18 dager før mens.

Masse lykke til!

:sol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...