Gå til innhold

Større plass på lange flyreiser?

Anbefalte innlegg

Gjest Bobblibubb
Skrevet

Hei!

Noen som vet om det er større plass på lange flyreiser enn kortere?

Tenker på benplass, større seter, mer komfort?

Har kun reist kortere turer og føler da at det blir litt "sild i tønne"...er ikke så glad i det akkurat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket flyselskap er det snakk om da?

Mange flyselskap har de samme flyene både på korte og lange ruter, mens noen har egne, større "langdistansefly" som iblant har i alle fall litt større plass. Men ikke forvent deg noe stort spillerom, nei.

Det sikreste dersom du har behov for større plass er businessklasse (men det koster gjerne mer enn det smaker, selvsagt avhengig av din økonomi), eller eventuelt å mase/gråte/smiske/betale seg til et sete ved nødutgangene.

Skrevet

Hei

Det er ganske vanskelig å svare på ettersom det avhenger av hvilket flyselskap det er snakk om, hvilken flytype man reiser med, hvilket sete man får på flyet etc. Du kan kikke litt på http://www.seatguru.com for å få en oversikt over hvor man finner gode seter og dårlige seter. Hvor skal du hen og hvilke flyselskap har du vurdert? Det du kan gjøre er å prøve å få deg plass ved nødutgang/dører for å ha plass til bena...eller betale for økonomi ekstra (som det heter på SAS) eller business klasse ;-)

Gjest Gjest
Skrevet

Det kommer som andre har nevnt litt an på flyselskapene, og det er også store forskjeller innad i samme selskap. Jeg har selv reist mye på både korte og lange turer, og min erfaring er at det stort sett IKKE er noe bedre plass på langturer. Min trangeste flyopplevelse noensinne var fra London til Cape Town, skrustikke hele veien. På returen med samme selskap var det langt bedre plass. Men sånn i utgangspunktet kan du ikke regne med noe bedre plass eller mer komfort på en langflygning. Det pleier dog å være mer oppvartning i form av servering, underholdning i form av filmer osv.

Gjest bobblibupp
Skrevet

Takk for fine svar!

Vurderer å reise til USA. Men er ikke glad i fly...bør vel ikke la det stoppe hele turen...

Har ikke sjekket hvilke selskap som flyr dit, noen som vet? Og om noen selskap er bedre enn andre på comfort?

Skrevet

Hei

Hvis en går for SAS økonomi ekstra så får en iallefall litt bedre plass. Men hvis du dra til NYC så er ikke flyturen mer enn ca 7 timer fra Frankfurt med f.eks. Lufthansa og det er ikke så galt. KLM via Amsterdam kan også være et alternativ.

Skrevet

Jeg føler at jeg har hatt bedre plass på turer til Thailand og USA enn hva jeg har hatt på type charterturer til Kanariøyene.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg føler at jeg har hatt bedre plass på turer til Thailand og USA enn hva jeg har hatt på type charterturer til Kanariøyene.

thomas cook flyene har god beinplass, synes jeg. Vi fløy til egypt 6 timer. på vei tilbake hadde jeg ekstra god plass, satt ved en nødutgang rakk nesten ikke frem til sete foran meg når jeg strakk ut beina. når vi fikk mat så hadde vi egne brett i flysete fordi det foran var for langt borte. vi betalte ikke noe ekstra for dette. helt herlig, i hvertfall når man har dårlig mage og kaster opp på vei hjem :/

Gjest Gjest
Skrevet

ops. ikke meningen å ta med hva personen over sa :)

Gjest Gjest_Tiger_*
Skrevet

Hvor mange timer tar det fra Oslo til NY da?

Og fra NY til California feks?

Er vel ikke så langt egentlig? Eller trekker man fra timene når man kommer i andre tidssoner? Om ikke er det jo mye lenger til Thailand ol. og folk reiser jo dit heeele tiden. :jepp:

Gjest Bobblibubb
Skrevet

Regner ca 9 timer fra Oslo - NY?

Til California vet jeg ikke, kanskje noe lignende?

Gjest Gjest
Skrevet
Regner ca 9 timer fra Oslo - NY?

Til California vet jeg ikke, kanskje noe lignende?

Ehhh.. Nei.

Se på kartet- det tar da selvsagt mye lenger tid å fly til California enn til New York!

Har fløyet Continental den strekningen, fløy via NY- mener å huske det var ca 8 timer Oslo- NY, og deretter rundt 5-6 timer NY- California. Tror ikke det er lett å finne direkteruter til California, egentlig.

Tips: Ang. flytid får man den informasjonen i løpet av bestillingen, før man kommer til betaling. Er bare å sjekke litt rundt, så finner man nøyaktige tider :)

Gjest Gjest
Skrevet

Med Continental er det ca 8,5 time til NY og 6 timer og et kvarter til LA fra NY

Skrevet

For noen år siden skulle vi til Thailand, og kjøpte to seter ekstra for 1300,-/stk. Verdt hver eneste krone. Det betydde at vi kunne ligge og sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...