Gå til innhold

Snus

Fremhevede innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Har lagt merke til at når jeg er på fest nå, ligger det ofte like mange snusbokser på bordet som det er mennesker på festen. Både gutter og jenter snuser, det begynner å bli veldig vanlig her i Oslo. Jeg har venner i mange forskjellige miljøer, og det er ingen forskjell.

Hva synes du om folk som snuser? Snuser du selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Det er lite vanlig i hele landet - ikke bare Oslo

Gjest Badabing
Skrevet
Det er lite vanlig i hele landet - ikke bare Oslo

Lite vanlig eller like vanlig? :)

Skrevet

Har lite sans for snusing. Klarer ikke se det kule i det. En annen ting er at det er en privat sak, og at det blir opp til hver enkelt å ta standpunkt.

Så lenge informasjon om uheldig konsekvens er allment tilgjengelig, og folk allikevel velger å snuse, er det bare å bære over.

Tipper både røkere og snusere er en utdøende rase. Bokstavelig talt.

Skrevet

Jeg har aldri brukt snus selv, men synes det er helt ok om andre gjør det. Det er skadelig for helsen, koster flesk og ser stygt ut, men det er ikke mitt problem. Det er kanskje ikke så rart hvis snusing har økt etter at folk ikke lenger kan røyke inne.

Gjest Marlo
Skrevet
Lite vanlig eller like vanlig? :)

Like vanlig *forbanna pölsefingre* haha

Gjest Gjest
Skrevet

Snus er motbydelig. Det ser idiotisk ut, det lukter ekkelt (nei, det er ikke luktfritt, nei!), og det er så ekstremt uapetittelig med snusklyser og spytting!

Gjest Badabing
Skrevet
Like vanlig *forbanna pölsefingre* haha

Hehe.. Ja, det er godt mulig, jeg kjenner bare til Oslo-området. Det rare er jo at det har skjedd så fort også.

Selv har jeg snust i flere år, helt siden jeg var i Forsvaret. Da var det mye æsj og uff når jeg dro opp snusboksen. Nå snuser til og med min søster, som aldri har tatt et drag av en sigarett engang og ellers er skikkelig helsefreak.

Gjest Badabing
Skrevet
Snus er motbydelig. Det ser idiotisk ut, det lukter ekkelt (nei, det er ikke luktfritt, nei!), og det er så ekstremt uapetittelig med snusklyser og spytting!

Du tenker kanskje på løssnus? Det kjenner jeg ingen som bruker, så jeg ser verken snusklyser eller spytting.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes ikke snus er særlig lekkert, men det er bedre (og hakket "sunnere") enn røyking. Har en samboer som har røyket og snust i mange år, og nå når han endelig har sluttet å røyke bryr snusen meg ekstremt lite. Han er en forholdsvis delikat snuser dog, sikler ikke brun guffe og kaster snusen på egnede steder, ikke i kaffekopper o.l. (han kastet heller aldri sneiper på bakken, så han var en hensynsfull røyker også, men klart bieffektene av røyking er mer plagsomme for både en selv og andre enn snus).

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg har ikke noe imot snus, men syns det er ekkelt når folk legger det på bordet, i kaffekopper, i lysestaker og andre steder der ikke brukte snusposer skal være. Det har vel mer med folkeskikk en med snusen i seg selv å gjøre når jeg tenker meg om.

Skrevet

Jeg ser heller at folk rundt meg snuser enn at de røyker. Fersk snus lukter jo godt. Særlig General. Selv snuser jeg ikke.

Gjest dalieo
Skrevet

Har ingenting i mot posesnus, men synes løssnus er ekkelt. Eksen min brukte å lage store, feite priser og stappe de i leppa sånn at det kunne renne på tennene.. Også vasket han ikke hendene etter heller, så det var masse ekkelt grums på de. *grøss*

Gjest Badabing
Skrevet

Æsj!! Hehe.. Jeg synes det er ufattelig ekkelt med folk som har løssnus som sitter igjen mellom tennene.

Skrevet

Jeg snuser selv og har gjort dette i 4 år. Jeg ser jo at dette er en dårlig avhengighet. Men venner av meg som ikke snuser, mener at det er bedre enn røyking fordi det ikke går utover andre på samme måte.

Har selvfølgelig tenkt å slutte, vet ikke hvor lett det blir. Men jeg har tenkt at den dagen jeg blir gravid, da må jeg jo kutte det ut uansett. Så gjelder det bare å ikke falle tilbake senere.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg verken røyker eller snuser, og liker ingen av delene. Men om jeg må velge så foretrekker jeg at folk snuser. Selv om det kan se ekkelt ut og lukte litt, så er det mye bedre enn røyk for meg som "tilskuer".

Skrevet

Jeg syns posesnus er helt greit, mens løssnus er pyton!

Det som er enda mer pyton er jenter som snuser. Enten de bruker løs eller pose, så er jenter med snusleppe det mest usexy jeg vet.

Gjest Gjest
Skrevet

Var festrøyker og er nå festsnuser. Tar meg 2-3 snus til fest, som oftest holder det å bomme av typen som snuser fast.

Skulle ønske typen kuttet ned fordi jeg er bekymret for helsen hans, men snusen i seg selv har jeg ikke særlig store aversjoner mot. Bleier, vel og merke. Løssnus forbinder jeg med brunt slev og får litt grøssninger mtp å kysse samme munnen som tar snusen.

Gjest Gjest
Skrevet

Her i bygda har general løssnus vært vanlig så lenge jeg kan minnes. Min far har alltid snust, min bror snuser, alle mine mannlige venner snuser osv. Men den nye trenden med posesnus og jenter som snuser synes jeg blir bare tåpelig. Litt sånn "jeg vil også være tøff, men æsj ikke løssnus da" Jeg synes det barske imaget generalsnusen skaper her i bygda er tøft, men rosa posesnus på byjenter, nei takk!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Har lagt merke til at når jeg er på fest nå, ligger det ofte like mange snusbokser på bordet som det er mennesker på festen. Både gutter og jenter snuser, det begynner å bli veldig vanlig her i Oslo. Jeg har venner i mange forskjellige miljøer, og det er ingen forskjell.

Hva synes du om folk som snuser? Snuser du selv?

Æsj! Snus er motbydelig.

Snussmil: Kjempelekkert!!!

Takke meg til renslig sigarettrøyk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...