Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Skal ut og reise med Lufthansa på en lengre tur utenfor Europa. Har aldri reist med dem før, og lurer på om noen kan fortelle om vi får all mat og drikke ombord. Reiser economy class.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Utenfor Europa er det mat og drikke ja. Det er det vel forresten innenfor Europa også med Lufthansa, mener jeg å huske.
Gjest Ts Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Takk for svar. Vet du om vi kan få drikke når vi vil?
Glitnir Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Takk for svar. Vet du om vi kan få drikke når vi vil? Det vanlige på langreiser er vel at man får drikke til måltidene, samt at de går rundt med drikkevogner et par ganger også utenom dette. Men det bruker aldri å være noe problem å spørre om å få litt vann/brus eller hva det skulle være også utenom "serveringsrundene".
Gjest Ts Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Det vanlige på langreiser er vel at man får drikke til måltidene, samt at de går rundt med drikkevogner et par ganger også utenom dette. Men det bruker aldri å være noe problem å spørre om å få litt vann/brus eller hva det skulle være også utenom "serveringsrundene". Ok, men jeg lurer spesifikt på Lufthansa. Kan jeg f.eks. bare trykke på ringeknappen hvis jeg vil ha en øl, brus, kaffe, drink?
Glitnir Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Ok, men jeg lurer spesifikt på Lufthansa. Kan jeg f.eks. bare trykke på ringeknappen hvis jeg vil ha en øl, brus, kaffe, drink? Det jeg skrev gjelder Lufthansa også Men jeg tviler på at du blir flyvertinnenes favoritt dersom du trykker på knappen hvert kvarter for å få en ny drink. Men i utgangspunktet er det ikke noe problem, nei.
Gjest Ts Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Det jeg skrev gjelder Lufthansa også Javel. Du svarer vel i grunnen i form av et spørsmål, så derfor oppfattet jeg svaret ditt mer som en antagelse enn som svar på praksisen hos Lufthansa. Men jeg tviler på at du blir flyvertinnenes favoritt dersom du trykker på knappen hvert kvarter for å få en ny drink. Men i utgangspunktet er det ikke noe problem, nei. Jeg er en flypassasjer som så absolutt tar hensyn til både mine medpassasjerer og de ansatte ombord, så jeg kommer nok neppe til å henge i ringeklokka under hele reisen (men dette er da ikke relevant, jeg har jo stilt spesifikke spørsmål her). 1) Så jeg lurer fremdeles på om det er tilgang på alholfrie og alkoholholdige drikkevarer på lengre flyreiser med Lufthansa. 2) Og jeg lurer på om det er tilgang på snacks/småmat når man måtte ønske under hele flyreisen når man flyr med Lufthansa. Noen som vet sikkert?
Gjest Badabing Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 1) Så jeg lurer fremdeles på om det er tilgang på alholfrie og alkoholholdige drikkevarer på lengre flyreiser med Lufthansa. 2) Og jeg lurer på om det er tilgang på snacks/småmat når man måtte ønske under hele flyreisen når man flyr med Lufthansa. Noen som vet sikkert? 1) Ja. 2) Ja, i alle fall noe snacks. Mat har jeg aldri spurt om, så det kjenner jeg ikke til.
Gjest bæbu Skrevet 8. juni 2009 #10 Skrevet 8. juni 2009 Javel. Du svarer vel i grunnen i form av et spørsmål, så derfor oppfattet jeg svaret ditt mer som en antagelse enn som svar på praksisen hos Lufthansa. Jeg er en flypassasjer som så absolutt tar hensyn til både mine medpassasjerer og de ansatte ombord, så jeg kommer nok neppe til å henge i ringeklokka under hele reisen (men dette er da ikke relevant, jeg har jo stilt spesifikke spørsmål her). 1) Så jeg lurer fremdeles på om det er tilgang på alholfrie og alkoholholdige drikkevarer på lengre flyreiser med Lufthansa. 2) Og jeg lurer på om det er tilgang på snacks/småmat når man måtte ønske under hele flyreisen når man flyr med Lufthansa. Noen som vet sikkert? Herregud for en syting. Hva med å være takknemlig når folk svarer deg, isteden for å komme med den slags oppgulp når folk gir deg hyggelige, relevante svar? 1. Ja, det er det, men det er nok ikke ubegrenset tilgang, i alle fall ikke på alkohol, som Glitnir har også jeg opplevd at flyvertinnene blir gretne når folk maser for ørtende gang når de har mye annet de skal gjøre. 2. Snacks får du nok, mat får du når alle andre får. Det er mulig du kan mase deg til noe ekstra dersom de har til overs, men det er på ingen måte beregnet at passasjerene skal gjøre det. Og ellers tror jeg nok du bør reise business/1. klasse med de kravene du har til service. Mvh tidligere flyvertinne
Gjest Ts Skrevet 8. juni 2009 #11 Skrevet 8. juni 2009 Tipper disse vet... Takk, skal lese igjen. Jeg har vært innom den siden, men ble litt i stuss, så derfor spurte jeg her om noen hadde erfaring. 1) Ja. 2) Ja, i alle fall noe snacks. Mat har jeg aldri spurt om, så det kjenner jeg ikke til. Takk (Så enkelt kan det gjøres )
gard Skrevet 8. juni 2009 #12 Skrevet 8. juni 2009 Hei Jeg fløy nettopp til Dubai med Lufthansa og du kan lese mitt flyreisebrev med bilder på http://forum.scanair.no/showthread.php?t=46304 . Ja, de har gratis øl og vin ombord på flightene deres.
Gjest Ts Skrevet 8. juni 2009 #13 Skrevet 8. juni 2009 Herregud for en syting. Hva med å være takknemlig når folk svarer deg, isteden for å komme med den slags oppgulp når folk gir deg hyggelige, relevante svar? 1. Ja, det er det, men det er nok ikke ubegrenset tilgang, i alle fall ikke på alkohol, som Glitnir har også jeg opplevd at flyvertinnene blir gretne når folk maser for ørtende gang når de har mye annet de skal gjøre. 2. Snacks får du nok, mat får du når alle andre får. Det er mulig du kan mase deg til noe ekstra dersom de har til overs, men det er på ingen måte beregnet at passasjerene skal gjøre det. Og ellers tror jeg nok du bør reise business/1. klasse med de kravene du har til service. Mvh tidligere flyvertinne Jeg stilte to spesifikke spørsmål kun rettet mot lange flyvninger med Lufthansa - det betyr at det er det jeg lurer på - ikke en masse annet. Ei heller har jeg skrevet noe om hvilket servicenivå jeg forlanger/forventer, så at du nå i tillegg anbefaler meg å oppgradere viser jo bare hvor dumt dette er. Ellers ser du nå sikkert at jeg har fått helt utmerkede svar ovenfor, så strengt tatt kunne du spart deg tiden med å svare. Sikkert greit du ikke jobber som flyvertinne lenger.
Gjest Ts Skrevet 8. juni 2009 #14 Skrevet 8. juni 2009 Hei Jeg fløy nettopp til Dubai med Lufthansa og du kan lese mitt flyreisebrev med bilder på http://forum.scanair.no/showthread.php?t=46304 . Ja, de har gratis øl og vin ombord på flightene deres. Takk for svar Gard. Alltid flott med svar på det man faktisk spør om.
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 8. juni 2009 #15 Skrevet 8. juni 2009 Jeg stilte to spesifikke spørsmål kun rettet mot lange flyvninger med Lufthansa - det betyr at det er det jeg lurer på - ikke en masse annet. Ei heller har jeg skrevet noe om hvilket servicenivå jeg forlanger/forventer, så at du nå i tillegg anbefaler meg å oppgradere viser jo bare hvor dumt dette er. Ellers ser du nå sikkert at jeg har fått helt utmerkede svar ovenfor, så strengt tatt kunne du spart deg tiden med å svare. Sikkert greit du ikke jobber som flyvertinne lenger. Oi,oi,oi.. Ikke rar det er krig her i verden....
Gjest Stjernedryss Skrevet 8. juni 2009 #16 Skrevet 8. juni 2009 Skal ut og reise med Lufthansa på en lengre tur utenfor Europa. Har aldri reist med dem før, og lurer på om noen kan fortelle om vi får all mat og drikke ombord. Reiser economy class. Jeg var kjempefornøyd med Lufthansa. Gratis mat og alkohol på flyet I tillegg var billettene billige.
Rosenrød Skrevet 8. juni 2009 #17 Skrevet 8. juni 2009 Jeg synes ikke maten på langreisene til Lufthansa var like god som maten vi fikk på Thai air og KLM.
gard Skrevet 8. juni 2009 #18 Skrevet 8. juni 2009 Hei Jeg tror det avhenger helt av hvor man dra, hva man får servert, om crewet er opplagt etc etc. En av de verste turene jeg har hatt var med KLM...det var i en gammel 747 og turen fra Kuala Lumpur til Amsterdam tok 12-13 timer tror jeg. Det var trangt, servicen var dårlig, ingen underholdning på hvert sete etc. Men nå vet jeg at KLM har begynt å få en del nye fly og blant annet med TV på hvert sete. Da er jeg mer fristet til å gi dem en ny sjanse :-)
Gjest Ts Skrevet 8. juni 2009 #19 Skrevet 8. juni 2009 Jeg var kjempefornøyd med Lufthansa. Gratis mat og alkohol på flyet I tillegg var billettene billige. Takk for svar. Var det jeg var ute etter svar på. ...... Måtte jeg ha betalt ekstra for drikkevarer, så ville jeg tatt med meg en del småeuro, men nå slipper jeg jo det. Alle tidligere flyvertinner og (nåværende også) vet sikkert at det kan bli mer pluder og heft for dem hvis det er mye kortbruk. Vil nødig være til mer bry enn nødvendig - derfor ville jeg spørre her om det jeg lurte på. At det blir tolket som at jeg nærmest skal drikke meg drita og forlange å få oppvartning fra kabinpersonalet til enhver tid - får så være - seriøse svar er det iallefall ikke. Jeg synes ikke maten på langreisene til Lufthansa var like god som maten vi fikk på Thai air og KLM. For meg er det viktigste at den er mulig å spise - særlig godt smaker den egentlig ikke. På lange reiser tar jeg alltid med litt nøtter og tørket frukt i tillegg, jeg får lett migrene hvis jeg ikke får i meg nok næring (derfor var det viktig for meg å vite dette med mat også). Måtte jeg ha kjøpt all flymaten, så hadde jeg kanskje tatt meg noe mer selv. Hei Jeg tror det avhenger helt av hvor man dra, hva man får servert, om crewet er opplagt etc etc. En av de verste turene jeg har hatt var med KLM...det var i en gammel 747 og turen fra Kuala Lumpur til Amsterdam tok 12-13 timer tror jeg. Det var trangt, servicen var dårlig, ingen underholdning på hvert sete etc. Men nå vet jeg at KLM har begynt å få en del nye fly og blant annet med TV på hvert sete. Da er jeg mer fristet til å gi dem en ny sjanse :-) Uff ja, dårlige flyopplevelser er ikke særlig ok. Har noen som strekker seg over mange timer jeg også. ............ Så kanskje jeg skal driste meg til å svare ja takk hvis jeg blir tilbudt en drink ombord denne gangen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå