Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I svangerskapet skulle man jo helst ikke ha for mye koffein og man ble anbefalt max et par kopper kaffe eller 1 liter cola daglig.

Hvordan er det når man ammer, har koffeininntaket noe å si?

Gjest *Mim*
Skrevet

Har ikke merket noe på min lille i alle fall. Drikker sjelden cola og max to kopper kaffe om dagen.

Skrevet

Leste et intervju med en som hadde spesialisert seg på småbarnssøvn at man bør holde seg unna kaffe og cola om man skal amme barnet før det skal sove.

Det virker jo veldig logisk. Jeg sover ihvertfall veldig dårlig hvis jeg drikker kaffe på kvelden, cola drikker jeg nesten ikke, så det vet jeg ikke noe om, men det er kanskje noe av det samme.

Skrevet

Frå Matportalen:

Koffein

Et høyt inntak av koffein fra kaffe, te, cola eller andre koffeinholdige drikker i ammeperioden er forbundet med symptomer som irritabilitet og søvnforstyrrelser hos barnet. Inntaket av koffeinholdige drikker bør derfor begrenses.

Å halde seg til dei same grensene som under graviditeten, er nok trygt!

Skrevet

Jeg drikker mer kaffe nå enn da jeg var gravid, når man er gravid er jo ditt koffeininnhold = barnets koffeininnhold, når man ammer er ditt koffeininnhold = melkas koffeininnhold, som så fordeles i barnet.

Jeg drikker 3-4 (store :sjenert:) kopper kaffe hver dag. Drikker sjelden kaffe rett før amming, da, men det er mer av praktiske hensyn (drikker kaffe mens baby sover) enn av at jeg tror baby vil ha problemer med å sove hvis jeg drakk kaffen rett før.

Hvis baby hadde hatt problemer med å sove, vært mye urolig e.l. ville jeg selvfølgelig testet om det hadde blitt bedre med lavere koffeininntak.

:kaffekopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...