Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Vi har akkurat flyttet inn i vår nye leilighet, og det viser seg at selgeren ikke har tatt seg bryet med å vaske veggene. Det var vanskelig å se med det blotte øye under overtakelsen, men er veldig åpenbart nå. Hvordan vasker man egentlig vegger uten å ødelegge malingen? Det er vanlige gipsvegger, malt hvite. Stort sett er det bare et tynt lag vanlig "møkk", men der tv-en har stått er det store mørke merker (disse kan også vaskes bort). Er det noen som har gode tips til meg?
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Maling og rulle.... vaske vegger er sjelden vellykket, det blir oftest mer skjolder enn bra.
Gyda Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Lett fuktet mopp og dra over - burde funke - hvis ikke kan du tilsette vaskemiddel i vannet. Hvis det fortsatt ikke blir bra - så ville jeg gjort som "Gjest" foreslår; male.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Takk for svar! Jeg tror nok vi prøver å vaske først og så får vi eventuelt male hvis det ikke fungerer. Kan jeg spørre hva slags vaskemiddel vi bør bruke?
hufsa! Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Heia,jeg har hvite vegger og for min del er det helt uaktuelt å vaske de..For det blir jo ikke fint.Jeg har malt mine vegger 2 ganger i min leil på 6 år og de 3 andre leil jeg har bodd i malte jeg med en gang jeg flyttet inn,mye pga veggene var flekkete,falma og spikermerker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå