Gå til innhold

Vaske vegger - hvordan?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har akkurat flyttet inn i vår nye leilighet, og det viser seg at selgeren ikke har tatt seg bryet med å vaske veggene. :( Det var vanskelig å se med det blotte øye under overtakelsen, men er veldig åpenbart nå.

Hvordan vasker man egentlig vegger uten å ødelegge malingen? Det er vanlige gipsvegger, malt hvite. Stort sett er det bare et tynt lag vanlig "møkk", men der tv-en har stått er det store mørke merker (disse kan også vaskes bort).

Er det noen som har gode tips til meg? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Maling og rulle.... vaske vegger er sjelden vellykket, det blir oftest mer skjolder enn bra.

Skrevet

Lett fuktet mopp og dra over - burde funke - hvis ikke kan du tilsette vaskemiddel i vannet. Hvis det fortsatt ikke blir bra - så ville jeg gjort som "Gjest" foreslår; male.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar! Jeg tror nok vi prøver å vaske først og så får vi eventuelt male hvis det ikke fungerer. :)

Kan jeg spørre hva slags vaskemiddel vi bør bruke?

Skrevet

Heia,jeg har hvite vegger og for min del er det helt uaktuelt å vaske de..For det blir jo ikke fint.Jeg har malt mine vegger 2 ganger i min leil på 6 år og de 3 andre leil jeg har bodd i malte jeg med en gang jeg flyttet inn,mye pga veggene var flekkete,falma og spikermerker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...