AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #21 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg kjøpte min første menskopp og brukte den for første gang i dag. Men til min store skrekk var den utrolig vanskelig å få ut og jeg sitter nå og har enormt vondt i underlivet etter et lite basketak (fikk den ut tilslutt). Dette merker jeg at jeg ikke gidder å styre med, men det er kanskje enklere om man klipper av "tråden"? Hvor langt opp bør i så fall denne klippes? Noen tips? jeg sliter alvorlig når jeg må bruke mooncupen min, selv om jeg har den lille str skriker jeg i smerte og gråter som en foss når jeg skal ta den ut. den er både for stor og for fast for meg. men jeg har funnet det lille vidunderet MeLuna den er kjempemyk og den minste nye størrelsen er ikke så altfor stor. når jeg tar den ut får jeg nesten ikke noe ubehag - den er fantastisk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shirelle Skrevet 25. november 2011 #22 Del Skrevet 25. november 2011 jeg sliter alvorlig når jeg må bruke mooncupen min, selv om jeg har den lille str skriker jeg i smerte og gråter som en foss når jeg skal ta den ut. den er både for stor og for fast for meg. men jeg har funnet det lille vidunderet MeLuna den er kjempemyk og den minste nye størrelsen er ikke så altfor stor. når jeg tar den ut får jeg nesten ikke noe ubehag - den er fantastisk!!! Jeg har og den, men synes den sugde seg litt fast på en måte, når jeg skulle ta den ut. Vakuum eller noe. Men det var ikke så vondt, mest ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #23 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg har og den, men synes den sugde seg litt fast på en måte, når jeg skulle ta den ut. Vakuum eller noe. Men det var ikke så vondt, mest ubehagelig. mine suger seg også fast hvist jeg prøver å ta de ut med fingrene. jeg presser de alltid helt ned, med skjedemusklaturen, klemmer så koppen litt mens jeg vipper ut siste bit.men da henger alleredehele koppen på utsiden, bare øvre ringen på innsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shirelle Skrevet 25. november 2011 #24 Del Skrevet 25. november 2011 mine suger seg også fast hvist jeg prøver å ta de ut med fingrene. jeg presser de alltid helt ned, med skjedemusklaturen, klemmer så koppen litt mens jeg vipper ut siste bit.men da henger alleredehele koppen på utsiden, bare øvre ringen på innsiden. hmm okei, får prøve det neste gang da Har lyst til å bruke menskopp, synes tamponger er noe griseri :gjeiper: Føler de tørker ut skjeden min og, ikke bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremeg Skrevet 26. november 2011 #25 Del Skrevet 26. november 2011 Hei! Jeg satset på en lunette str L siden jeg har født et barn for 20 år siden. Nå har jeg testet den i ca 5 perioder og er fornøyd tross noen problemer. Ja jeg mener jeg er kjempefornøyd faktisk fordi nå kan jeg sove om natten uten å ha ubehag av våte bind. Jeg blør en del de to første dagene. Men over til problemet: Den lekker...uansett hva jeg prøver..langt inne...langt ute. Er det noen som kan hjelpe? Kan det være for stor størrelse fordi den ikke vider seg ut skikkelig? Har prøvd å kjenne etter men kan ikke klare å finne det ut. Kanskje den rett og slett er for liten? Vel...har vanskelig for å tro det siden jeg trener litt bekkenmuskulatur og får ikke akkurat klager fra kjæresten Noen som har synspunkter til meg? Takknemlig for svar Håper noen kan hjelpe meg med noen synspunkter... Takk til Shielle som svarte meg (tor jeg) Du mener den kan være for stor.... Da kan jeg ikke gjøre noe med det for det er den største jeg har. Dessuten strevde jeg veeeldig med å få den inn (og ut) pga at den er såpass stor. Nesten så jeg heller tror den er FOR stor...noen synspunkter jenter? Jeg kan kjenne når den lekker....av og til kjenner jeg det som litt bobling...akkurat som vakumet ikke funker. Til deg anonymbruker (og shirelle)som synes det er vanskelig å ta den ut. Prøv i tillegg til det du gjør med å snike inn en finger og press ene siden ned, da forsvinner litt vakum som gjør at den er vanskelig å ta ut Til deg som synes det er ekkelt å tømme den andre steder enn hjemme: Jeg gjorde det på jobb i forgårs og det gikk faktisk helt bra! Jeg tok med meg tørkepapir med vann på i tilfelle jeg skulle søle (også for å kattevaske meg litt når den skulle inn igjen. Hadde tunika på så det kamuflerte litt når jeg måtte utenfor avlukket for å vaske den. Stod bare litt slik til at ikke andre så hva jeg vasket. (der er bare en vask og der er trangt og fint) Kanskje litt planlegging skal til men det er fullt mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #26 Del Skrevet 26. november 2011 Håper noen kan hjelpe meg med noen synspunkter... Takk til Shielle som svarte meg (tor jeg) Du mener den kan være for stor.... Da kan jeg ikke gjøre noe med det for det er den største jeg har. Dessuten strevde jeg veeeldig med å få den inn (og ut) pga at den er såpass stor. Nesten så jeg heller tror den er FOR stor...noen synspunkter jenter? Jeg kan kjenne når den lekker....av og til kjenner jeg det som litt bobling...akkurat som vakumet ikke funker. ....... min lakk også veldig når jeg brukte for stor kopp, skjedeveggene mine var for trange rett og slett til at den ville poppe på plass. men vet ikke om din er for stor eller for liten. hvis du har venner som bruker anna kopp enn deg kan du jo spørre om å prøve dems(med mindre dere synes sånn er ekkelt)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremeg Skrevet 26. november 2011 #27 Del Skrevet 26. november 2011 .....min lakk også veldig når jeg brukte for stor kopp, skjedeveggene mine var for trange rett og slett til at den ville poppe på plass. .... Vet du, det er nesten som jeg tror at det er tilfelle med meg også... Etter noen dager går det seg til men da blør jeg jo seff mye mindre... Jeg tror jeg vil kjøpe meg en mindre og se. Den minste kan jeg uansett bruke når jeg ikke har så mye mens vil jeg tro. Tusen takk for svar. Håper andre har råd eller nye spørsmål også. Flott med en slik tråd så flere kan vurdere om de vil prøve. Min største erfaring er faktisk at det er verdt å forsøke mange ganger før man gir seg. Resultatet er kjempeflott. Nå føler jeg ikke noe til lukt, kløe, kliss og klass lengre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå