Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell litt om hva du ønsker å få ut av ferien, så er det lettere å svare :)

Gjest Mia88
Skrevet

Har hørt rykter om at strendene på Rhodos er steinete, mens kretas strender er mye finere.

Gjest Gjest
Skrevet
Noen med erfaringer?

Jeg foretrekker Rhodos!! Har kun bodd i Ixia før, men vet at strendene i Kalithea(??) er MYE finere da jeg var der på dagstur. Uansett så har jeg forelsket meg i både Rhodos og Ixia, men dette er jo veldig mye smak og behag;)

Skrevet

Jeg har vært på Rhodos - faktisk også Ixia - og det er det eneste stedet jeg har vært på som jeg aldri kommer til å dra tilbake til. Grusomme steinstrender. Vi måtte ta buss for å komme oss til en høvelig ok strand, og det synes jeg ikke noe om. Hellas er fantastisk, men jeg hadde absolutt foretrukket Kreta fremfor Rhodos.

Gjest Kreta
Skrevet

Ville dratt til Kreta, fine strender og god mat! Likte meg ikke på Rhodos, var steinete og utrivelige strender..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært både på Rhodos og Kreta, og syntes det var fint begge steder. Kreta er forøvrig en stor øy, og jeg synes f.eks ikke at det er noe særlig fint i Platanias, men Chania by er kjempefin, og Rethymnon likeså. Skulle jeg reise tilbake til en av øyene nå, ville jeg ha valgt Rhodos. Vi bodde på østkysten og der var det flere nydelige sandstrender. ( Vi ble anbefalt å valge østkysten framfor vestkysten). Hvis dere vil ha en rolig og avslappende ferie er Sunwing resort Kallithea et fantastisk anlegg, særlig hvis dere reiser med barn. Herfra er det bare noen minutter med buss inn til Rhodos by også. Hele østkysten hadde vakker og uberørt natur og flotte strender og var slett ikke overturistifisert, hvilket jeg hadde fryktet på en så veletablert turistøy. Rhodos er også en såpass liten øy, at man lett kan få med seg hele øya i løpet av en ferietur hvis man ønsker det.

Gjest Gjest
Skrevet

hvis du heller ønsker å reise til noen andre øyer er santorini helt topp:)

Gjest Alabama
Skrevet

Kreta er min favoritt blant de to. Man får større innsikt i det greske hverdagslivet. Stoooor øy, mye å utforske.

Stranda i Lindos på Rhodos er kjempefin, i tillegg er det en stoooor og fin strand litt lenger nord, ligger litt avsides, men masse mennekser likevel. Tror den ble nevnt i en annen tråd om Rhodos her. Veeeeldig fin gamleby i Rhodos by!!

Strendene på Kreta fikk jeg dessverre ikke oppleve pga var uheldig med været, men Chania var fin by, og skulle jeg reist tilbak ville jeg utforsket hovedstaden på øya litt mer (Iraklion eller Heraklion?).

God tur!

Skrevet (endret)

Jeg er veldig glad i Rhodos. Synes det er mange fine strender der!

Se Tsambika og Afandou for eksempel.

Endret av Lizzee
Gjest Alabama
Skrevet

Tsambika het den, ja. Veldig fint der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...