Gå til innhold

Småjenter i skjørt og uten truse

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Lar du din jente være bar under skjørtet?

Er det harmløst, og greit i sommervarmen? Eller er det "over kanten"?

Har alder betydning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nej det gör jag inte, varför skulle jag?

Troser skyddar både kläderna från underlivet och underlivet från smuts, grus och liknande.

Det blir inte mindre varmt om kroppen om de springer utan trosor.

• Liker 1
Skrevet

nei langt i fra

• Liker 1
Skrevet
Lar du din jente være bar under skjørtet?

Er det harmløst, og greit i sommervarmen? Eller er det "over kanten"?

Har alder betydning?

Hvorfor i alle dager skulle de gå UTEN truse??? Nei, det gjør aldri mine jenter - og det har ingenting med alder å gjør....

Det er både uhygenisk for barnet og for stedene barnet sitter på.... og videre for andre folk...

Gjest Gjest
Skrevet

Aldri i verden om døtrene mine hadde fått gå i skjørt uten å bruke truse.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det galt også nå. Snart så er det vel ikke tillat at barn blir født naken heller. Folk kan jo se tissen dems også får menn og smågutter lyst å voldta dem.

• Liker 2
Skrevet

nei aldri uten truse under skjørtet; men jeg bryr meg ikke om hun drar opp skjørtet, eller skjørtet sklir opp og trusa syns for å si det sånn.

Joda - vi er født nakne osv, men her er det en gang slik at vi kler på oss og dekker oss til. Og det gjelder for alle, både store og små. I tillegg må jeg si at jeg tenker litt på hygiene også - både for jentungen og for de som skal sitte der hun har dumpa nedpå.

Men - jeg lar henne vimse rundt naken på stranda, eller skal vi sj "jeg lot henne" - nå er hun 5 år, og vil kle seg som mamma med bikini..

Skrevet

dattera mi får ikke gå uten truse og skjørt, blir ikke noe mindre varmt for oss enn dem små. Offff nei det er ikke akktuelt fra min side nei, tenk på alle "sprøe" folka rundt om kring.

Skrevet

Hva skulle grunnen være til å ikke ha truse på? Mener du at det er aktuelt for ei lita jente å være med å handle for eksempel eller være på lekeplasen med skjørt uten turse? In your dreams!!

Mine barn får gjerne være helt nakne i hagen vår om de ønsker det, og de får også bade nakne så lenge jeg har oversikt over eventuelle andre på badeplassen (bor på et lite sted).

Skrevet

Jeg ser virkelig ikke poenget med å la barnet gå uten, nei. Å skylde på varmen blir bare for dumt.

Gjest Gjest
Skrevet
nei aldri uten truse under skjørtet; men jeg bryr meg ikke om hun drar opp skjørtet, eller skjørtet sklir opp og trusa syns for å si det sånn.

Joda - vi er født nakne osv, men her er det en gang slik at vi kler på oss og dekker oss til. Og det gjelder for alle, både store og små. I tillegg må jeg si at jeg tenker litt på hygiene også - både for jentungen og for de som skal sitte der hun har dumpa nedpå.

Men - jeg lar henne vimse rundt naken på stranda, eller skal vi sj "jeg lot henne" - nå er hun 5 år, og vil kle seg som mamma med bikini..

At vi kler på oss og dekker oss til er vel først og fremst avhengig av vane og kultur. Hvis man kun skal tenke på hygiene så er vel det riktigste at man ikke hadde truse men alle hadde sitt eget håndkle å sitte på. Strengt tatt trenger underlivet noe lufting og svært mange underlivsproblemer kunne vært unngått hvis man hadde sørget for dette.

• Liker 2
Gjest Glør
Skrevet

Grunnen til å gå uten truse er vel at mange synes det klemmer og er ubehagelig med undertøy. Selv har jeg alltid synes det, og unngår undertøy hvis det er mulig, spesielt om sommeren.

Mine egne barn kunne fått gått uten hjemme, og i eventuell hage, men ikke på offentlig sted. For å gå uten truse på offentlig sted synes jeg man skal være så stor at man ikke plutselig trekker opp skjørtet eller står på hodet.

Skrevet (endret)

Har jenter på 3 1/2 og (snart) 6 år og det er helt uaktuelt å ha på skjørt uten truse under. Finner ingen god grunn for å la være å ha truse på når man har på skjørt.

Det er noe annet når man leker med vannsprederen feks, men jeg sier mine må ha truse/badedrakt da også.

Endret av Jerle
Gjest Gjest
Skrevet
Finner ingen god grunn for å la være å ha truse på når man har på skjørt.

Hvis det er sommer og varmt så er vel hygiene og helse en god grunn til å ikke ha på seg truse. De fleste opplever det vel også som mer bekvemt. Når man blir eldre så blir mange så vandt med truse at det føles trykt og man føler seg "naken" uten. (Se bare hvordan vi som vanemennesker fort vender oss til bilbelter og føler oss "nakne" uten. Det meste som har med klær å gjøre har i hovedsak med vaner å gjøre.)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke barn, men lillesøsteren min gikk naken hjemme i huset til hun var ganske stor. Jeg syntes det var litt ekkelt, ikke på grunn av sex eller overgrep, men fordi det er litt ekkelt at underlivet er i direkte kontakt med møbler osv, som så mange andre har sagt. Så hvis jeg hadde hatt barn ville jeg kledd på dem undertøy av den grunnen. Ikke dermed sagt at jeg syns det er helt uakseptabelt at andre gjør det på en annen måte. Men mindre barn er ofte ikke like flinke til å tørke seg når de har vært på do og sånn heller, så det gjør jo det hele enda litt eklere..

• Liker 1
Skrevet
Jeg ser virkelig ikke poenget med å la barnet gå uten, nei. Å skylde på varmen blir bare for dumt.

enig

Gjest Gjest
Skrevet

Synes ikke noe om at små fenter skal gå uten truse.Heller ikke menn i kilt.

Gjest Gjest
Skrevet
Synes ikke noe om at små fenter skal gå uten truse.Heller ikke menn i kilt.

Ja det er fælt,det er fælt,men bland ikke kilt inn i dette temaet da.

Skrevet

Mine går gjerne nakne hjemme og på stranden. Av og til også på besøk om det er snakk om å bade i f.eks. vannspreder eller basseng og vi ikke har badeklær med. Men på butikk og ellers på besøk er det minimum truse på. Eldste på 6 år er begynt å bli litt opptatt av kropp og slikt, så for henne er det utenkelig å gå uten. Og den minste sitter gjerne oppi handlekorg, fanget til de vi besøker etc, og da synest jeg det er bedre med truse på.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er helt avhengig av hvor man er. (Jeg forutsetter selvfølgelig at det er varm nok!). Hvis det er sjanse for at de setter seg på noe som andre skal sitte på eller komme rimelig tett borti så må de enten sitte på et håndkle eller ha på truse. Når de er rimelig renslige kan de godt sitte nakne på gulvet i stua men ikke på stolene. Ute kan de selvfølgelig sitte nakne på fjell, gress og strand men heller ikke der på stoler. Bord og andre steder hvor man har mat er selvføleglig helt forbudt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...