Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 7. juni 2009 #1 Del Skrevet 7. juni 2009 http://aftenbladet.no/kultur/1007274/Zoolo...paa_Darwin.html Han er altså zoolog, og har sågar antakelig satt seg godt inn i emnet. Så, dere som tror på evolusjonen: Hva er deres mening vedrørende spørsmålene han stiller til evolusjonen? Og sånn for øvrig, en annen fagperson som har skrevet en bok vedrørende Darwins lære: http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=13130 Hva tenker dere vedrørende deres argumenter, og er de inne på noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #2 Del Skrevet 7. juni 2009 Også har vi kollegaene hans som svarer her... http://www.aftenbladet.no/kultur/1010089/-...onsteorien.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 7. juni 2009 #3 Del Skrevet 7. juni 2009 Hvis han har solide argumenter så vil han selvsagt tas alvorlig, men når han sier ting som at alle mutasjoner er farlige så er det enten løgn eller misforståelse av det han driver med. Til trådstarter: Det finnes flere zoologer og biologer som mener at evolusjonsteorien er knallsterk og en tilfredsstillende forklaring: er de inne på noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 9. juni 2009 #4 Del Skrevet 9. juni 2009 Det er alltid like morsomt med kreasjonister som påstår at mutasjoner alltid er skadelig og aldri positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 9. juni 2009 #5 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Også har vi kollegaene hans som svarer her... http://www.aftenbladet.no/kultur/1010089/-...onsteorien.html Er det ikke underlig du, at ifølge ev.teorien så kommer først alt og alle opp fra havet og opp på land? Men så er det altså noen som ikke likte seg så godt på land, så de labbet like godt ut i havet igjen, for å bli til kjempestore hvaler. Jeg undrer meg på hva de var mens de var på land. Kan evolusjonsekspertene hjelpe meg med dette? Endret 9. juni 2009 av KR-øst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #6 Del Skrevet 9. juni 2009 Hva så `? er det virkelig så farlig at det finnes mennesker som ikke tror på evolusjonen.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 9. juni 2009 #7 Del Skrevet 9. juni 2009 Er det ikke underlig du, at ifølge ev.teorien så kommer først alt og alle opp fra havet og opp på land? Men så er det altså noen som ikke likte seg så godt på land, så del abbet like godt ut i havet igjen, for å bli til kjempestore hvaler. Jeg undrer meg på hva de var mens de var på land. Kan evolusjonsekspertene hjelpe meg med dette? Man trenger ikke et fargebildet over en pre-hval som sitter på bryggekanten å tar forvell med sine kjære for at han skal nå bli hval å leve i havet. Det er godt dokumentert at hvaler engang har vært landdyr (hvordan den såg ut spiller lite rolle for bevisene), men for å se det krever det at du leser vitenskap, noe jeg er sterkt tvilende på at du er i stand til. For andre som lurer på det samme, men ikke er redd for å lære noe, kan denne linken være til hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 9. juni 2009 #8 Del Skrevet 9. juni 2009 Man trenger ikke et fargebildet over en pre-hval som sitter på bryggekanten å tar forvell med sine kjære for at han skal nå bli hval å leve i havet. Det er godt dokumentert at hvaler engang har vært landdyr (hvordan den såg ut spiller lite rolle for bevisene), men for å se det krever det at du leser vitenskap, noe jeg er sterkt tvilende på at du er i stand til. For andre som lurer på det samme, men ikke er redd for å lære noe, kan denne linken være til hjelp. Men er det ikke gjort noe funn som viser hva denne hvalen var, da den var på land? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #9 Del Skrevet 9. juni 2009 Men er det ikke gjort noe funn som viser hva denne hvalen var, da den var på land? Selvsagt er det det, noe som du selv også hadde funnet ut hvis du virkelig var interessert i å lære, ikke bare etter å "ta" folk som tror på evolusjon. Googlesøk "whale evolution! Enjoy! Normalt er jeg ingen forkjemper for Wikipedia p.g.a. vanskeligheten med å vurdere sannhetsgestalten, men i dette tilfellet hadde de en fin og oversiktelig artikkel med mange linker/kilder videre: Evolution of cetaceans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 9. juni 2009 #10 Del Skrevet 9. juni 2009 Selvsagt er det det, noe som du selv også hadde funnet ut hvis du virkelig var interessert i å lære, ikke bare etter å "ta" folk som tror på evolusjon. Googlesøk "whale evolution! Enjoy! Normalt er jeg ingen forkjemper for Wikipedia p.g.a. vanskeligheten med å vurdere sannhetsgestalten, men i dette tilfellet hadde de en fin og oversiktelig artikkel med mange linker/kilder videre: Evolution of cetaceans Det er utrolig hva en kan få til med en vill og livlig fantasi. På filmklippet så gikk det ganske greit for dette dyret å bare labbe ut i vannet og dykke. Men er det noen som har nevnt hvor mange millioner år dette dyret måtte svømme på overflaten, før det fikk utstyr til å oppholde seg i lengre tid under vann om gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 9. juni 2009 #11 Del Skrevet 9. juni 2009 Det er utrolig hva en kan få til med en vill og livlig fantasi. På filmklippet så gikk det ganske greit for dette dyret å bare labbe ut i vannet og dykke. Men er det noen som har nevnt hvor mange millioner år dette dyret måtte svømme på overflaten, før det fikk utstyr til å oppholde seg i lengre tid under vann om gangen? Det tok nøyaktig 4år og 2mnd. De dykket da på den 6.dag, den 7 måtte de hvile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 9. juni 2009 #12 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg synes det er litt artig med folk som avblåser noe man ikke har peiling på fordi det høres usannsynlig ut. "Dette kan jeg ikke forstå, ergo så er det viss-vass". Man kunne argumentert på den samme måten mot for eksempel internettets eksistens, eller direktesendte TV-programmer for den saks skyld. Snedig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 9. juni 2009 #13 Del Skrevet 9. juni 2009 Det er utrolig hva en kan få til med en vill og livlig fantasi. På filmklippet så gikk det ganske greit for dette dyret å bare labbe ut i vannet og dykke. Men er det noen som har nevnt hvor mange millioner år dette dyret måtte svømme på overflaten, før det fikk utstyr til å oppholde seg i lengre tid under vann om gangen? Jeg vil tro at det stod i alle linkene du ikke leste før du avviste det du ikke kan noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå