Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 VI får rett og slett ikke solgt huset! Hatt 6 visninger nå men ingen bud! Vi vurderer om vi skal trekke oppdraget fra megleren og engasjere ny megler. Men denne avtalen vi har med megleren krever at vi betaler full pris. Er dette normalt? Leser så mye på nett at man bytter megler, men hvordan har dere råd til dette? Jeg holder meg til samme firma, men vil bytte megler innad. Råd?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Du må nesten forholde deg til kontrakten du har inngått. Sist vi solgte bolig hadde vi en kontrakt som bandt oss til megler i 6 mnd. Hvis leiligheten ikke ble solgt innen den tid kunne vi kostnadsfritt trekke oss og gå til en annen megler. Jeg har også hørt om flere andre varianter, hvor bindingstiden har vært lengre, eller man f.eks. kan trekke seg men isåfall må betale et avtalt beløp for å dekke reelle utgifter megler har hatt. Har du tegnet under på en avtale hvor det står at megler skal ha betalt selv om boligen ikke blir solgt så må du nesten forholde deg til det.
Gjest Megler Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har også hørt om flere andre varianter, hvor bindingstiden har vært lengre, Dette stemmer nok ikke, da lengste tillatte oppdragsvarighet er 6 mnd. Til TS vil jeg råde deg til å snakke med fagansvarlig på kontoret du bruker. Her på kontoret lar vi kunder bytte megler kostnadsfritt dersom de holdes innenfor vårt firma (og saklig grunn foreligger). Sies oppdraget opp og du går til et annet firma vil vi da forholde oss til kontrakten, hvor vi har et oppsigelsesgebyr. Å tro at du ikke skal måtte betale noen ting blir helt feil for meg; megler har brukt mange timer på oppdraget - og hvor mange jobber egentlig gratis i Norge? Så fremt megler ikke har gjor noe klandreverdig selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå